Με αμείωτο όπως φαίνεται ρυθμό συνεχίζονται τα φαινόμενα απάτης ως προς τα χιλιόμετρα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια εδώ και πολλά χρόνια ευρέως διαδεδομένη κομπίνα, που στόχο έχει να παραπλανήσει τον υποψήφιο αγοραστή. Έτσι κάθε άλλο παρά σπάνιες είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες ένα αυτοκίνητο πωλείται ως μεταχειρισμένο με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να φαίνονται πολύ λιγότερα απ’ όσα πραγματικά είναι. Κι αυτό φαίνεται πως δημιουργεί πρόβλημα… και στο ΚΤΕΟ!
Μέχρι πριν από λίγες ημέρες ήταν δύσκολο κάποιος ο οποίος προχώρησε στην αγορά αυτοκινήτου να διαπιστώσει αν τα χιλιόμετρα ήταν πραγματικά ή αν το κοντέρ ήταν πειραγμένο. Αιτία, το γεγονός ότι δεν υπήρχε αρχείο για τα αυτοκίνητα. Το εκτεταμένο πρόβλημα των πειραγμένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα οχήματα, ήρθε να λύσει σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών μόλις τον περασμένο μήνα.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα όπως προβλέπονται από την απόφαση, σε κάθε αυτοκίνητο που περνάει από έλεγχο ΚΤΕΟ θα γίνεται σύγκριση και αντιπαραβολή των χιλιομέτρων του με βάση το ιστορικό του. Με άλλα λόγια θα παρατηρείται αν τα αυτοκίνητα παρουσιάζουν ανακολουθία στις ενδείξεις τους.
Αυτοκίνητο με 100.000 χιλιόμετρα λιγότερα από τα πραγματικά!
Για να γίνει κατανοητό αυτό το οποίο περιγράφεται, αρκεί να δει κανείς έγγραφο ιδιωτικού ΚΤΕΟ το οποίο φέρνει στο φως το newsit.gr. Ο οδηγός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, προχώρησε στην αγορά του, σύμφωνα με πληροφορίες πριν το 2015. Τότε ήταν που το πέρασε για πρώτη φορά από έλεγχο ΚΤΕΟ. Τα χιλιόμετρα που αναγράφονταν στο κοντέρ ήταν τότε 137.141. Κανένας όμως δεν μπορούσε να αντιληφθεί αν αυτός ήταν ο πραγματικός αριθμός τους. Μέχρι τώρα, οπότε χρειάστηκε το Ι.Χ. να περάσει από έναν ακόμη έλεγχο.
Αυτή τη φορά, με βάση την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών θα έπρεπε να γίνει αντιπαραβολή των στοιχείων. Τι διαπιστώθηκε; Ότι σε προηγούμενους ελέγχους από το 2015, όταν δηλαδή το αυτοκίνητο μεταβιβάστηκε στον νέο ιδιοκτήτη του τα χιλιόμετρα ήταν αυξημένα. Συγκεκριμένα το Ι.Χ. είχε πάνω από 200.000 χιλιόμετρα ήδη από τον Ιούνιο του 2011. Δύο χρόνια μετά, το 2013 το κοντέρ έγραφε 121.678 χιλιόμετρα. Δηλαδή πολλές χιλιάδες λιγότερα από τα πραγματικά.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των τεχνικών του ΚΤΕΟ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το οποίο εμφανίζεται σήμερα να έχει διανύσει σχεδόν 161.000 χιλιόμετρα στην πραγματικότητα έχει κάνει πάνω από 277.000, όπως φαίνεται στο κάτω μέρος του εγγράφου που παραδόθηκε στον οδηγό.
Δείτε το έγγραφο
Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση προβλήματος
«Κατά τον τεχνικό έλεγχο διαπιστώθηκε από το αρχείο του οχήματος ότι στον τεχνικό έλεγχο που διενεργήθηκε το 2013 η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων ήταν ανακόλουθη (μικρότερη) σε σχέση με αυτή προηγούμενου τεχνικού ελέγχου. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να διορθωθεί η παρούσα ένδειξη του μετρητή από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη οργάνων», αναφέρει μεταξύ άλλων το έγγραφο που δόθηκε στον οδηγό ο οποίος είναι υποχρεωμένος να επισκεφθεί ειδικό συνεργείο τοποθέτησης, επισκευών και ρυθμίσεων ταχογράφων, ταξιμέτρων και διαφόρων άλλων συναφών οργάνων αυτοκινήτων και να διορθώσει το πρόβλημα επαναφέροντας τα χιλιόμετρα στον σωστό αριθμό τους.
Ο ιδιοκτήτης μετά τις αναγκαίες αλλαγές είναι υποχρεωμένος να περάσει εκ νέου από το ΚΤΕΟ σε διάστημα 30 ημερών ώστε να πιστοποιηθεί η αποκατάσταση του αριθμού των χιλιομέτρων.
Αυτός είναι και ο μόνος τρόπος το μητρώο του αυτοκινήτου να αποκτήσει τα σβησμένα χιλιόμετρα και να μπορεί στο μέλλον να περνά χωρίς πρόβλημα τους ελέγχους. Μέχρι τότε θα μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα έχοντας το σχετικό έγγραφο του ιδιωτικού ΚΤΕΟ το οποίο επισκέφθηκε.
Σε περίπτωση ωστόσο που δεν πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες αλλαγές, το αυτοκίνητό του θα παραμείνει ανέλεγκτο
Σημειωτέον ότι εκτός από το ποσό των 50 ευρώ το οποίο πλήρωσε για τον αρχικό έλεγχο στο ΚΤΕΟ και το άγνωστο ποσό που θα κληθεί να πληρώσει στο ειδικό συνεργείο για την αλλαγή των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου, θα κληθεί να καταβάλει ακόμη 5 ευρώ για τον επανέλεγχο.
Επιπλέον μπορεί αν θέλει να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου ο οποίος του πούλησε το Ι.Χ.
newsit/Ρεπορτάζ: Μάριος Αραβαντινός.