Αλλάζουν λόγω κορονοϊού τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν και θα εξυπηρετούν τους πολίτες τα 976 Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν σε όλη τη χώρα.
Λόγω των ειδικών συνθηκών, τηλεφωνικά θα παραγγέλνουν στο εξής οι πολίτες δηλώσεις, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά με κατεπείγοντα χαρακτήρα, ενώ η παράδοση των δημόσιων εγγράφων τους θα πραγματοποιείται μέσω των ΕΛΤΑ (συστημένη αποστολή) και των ΕΛΤΑ Κούριερ στις διευθύνσεις που οι πολίτες επιθυμούν και με χρέωση του κρατικού προϋπολογισμού και όχι των ίδιων.
Η σχετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει, άλλωστε, ήδη νομοθετηθεί στο Άρθρο 29 της τελευταίας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, όπου και ορίζεται ότι: «Η παραλαβή του αποτελέσματος (σ.σ. δημόσιου εγγράφου) μπορεί να διενεργείται είτε μέσω της αποστολής του στην ηλεκτρονική θυρίδα του αιτούντος, είτε μέσω της αποστολής του στην ταχυδρομική διεύθυνση του χρήστη με τη χρήση ταχυδρομικών υπηρεσιών ή υπηρεσιών ταχυμεταφορών. Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-kep.gov. gr», αφού προηγουμένως προβούν σε αυθεντικοποίηση σύμφωνα με το εικοστό πέμπτο άρθρο».
Την εκκίνηση για την αποστολή δημόσιων εγγράφων των ΚΕΠ με κούριερ κατ’ οίκον επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς. Όπως δήλωσε «υπάρχει ειδική πρόβλεψη σε σχέση με την λειτουργία των ΚΕΠ, που προβλέπει ότι το κράτος αναλαμβάνει για όλη αυτή τη περίοδο να αποστέλλει στην διεύθυνση που δηλώνει ο πολίτης, το έγγραφο το οποίο επιθυμεί» εξήγησε ο κ. Γεωργαντάς και πρόσθεσε ότι «δίνεται επίσης η δυνατότητα και της υποβολής τηλεφωνικών αιτήσεων».
Ένας στόχος που πρέπει να υλοποιηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να εξυπηρετηθούν οι αιτήσεις για τους 2.000 έκτακτους διορισμούς ιατρικού προσωπικού που έχουν προκηρυχθεί για την ενίσχυση του υγειονομικού δυναμικού στη μάχη κατά της πανδημίας του κορoνοϊού.
Εκτός από τη διαδικτυακή πύλη, ermis.gov.gr, πληροφορίες από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», αναφέρουν ότι θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία και μια προσωπική, online θυρίδα, από την οποία οι πολίτες θα μπορούν να παραλαμβάνουν τα έγγραφα ή τα πιστοποιητικά που έχουν ζητήσει.
Ειδικότερα, η εγκύκλιος προβλέπει ότι τα ΚΕΠ θα λειτουργούν με κλειστή είσοδο και θα παρέχουν εξυπηρέτηση διά ζώσης αποκλειστικά και μόνο κατόπιν προ-συνεννόησης (ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής) και εφόσον κρίνεται από τον διευθυντή/προϊστάμενο του ΚΕΠ, ή εν απουσία του τον υπεύθυνο λειτουργίας, ότι πρόκειται για κατεπείγουσα ανάγκη διεκπεραίωσης αίτησης, η οποία δεν μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε άλλον τρόπο.