Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Οργισμένη αντίδραση του Συλλόγου Τουριστικών γραφείων του Ν. Τρικάλων. Κάνει λόγο για δυο μέτρα και δυο σταθμά

Οργισμένη αντίδραση του Συλλόγου Τουριστικών γραφείων του Ν. Τρικάλων. Κάνει λόγο για δυο μέτρα και δυο σταθμά

Επιστολή διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών τουριστικών γραφείων του Ν. Τρικάλων προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.

Οι ιδιοκτητς κάνουν λόγο για δυο μέτρα και δυο σταθμά στο θεμα της αντιμετώπισης του covid-19 από την πολιτεία καθώς άλλα επιστρέπονται σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ και άλλα για τα τουριστικά λεωφορεία

Ακολουθεί η επιστολή

Τρίκαλα, 8 Μαίου 2020

 

Με την από 29.04.2020 επιστολή μας προς τον υπουργό μεταφορών, θέσαμε τους έντονους προβληματισμούς μας σχετικά με τις συνέπειες της πανδημίας του COVID-19 στο έργο μας. Ταυτόχρονα υποβάλαμε  και την πρόταση μας, να συμβάλουμε ως ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού, με την ανάληψη του επιπλέον μεταφορικού έργου που θα προκύψει από τα μέτρα που θα ληφθούν για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δυστυχώς, όχι μόνο δεν ελήφθησαν υπόψη τα όσα προτείναμε, αλλά στη συνέχεια ήρθε η εγκύκλιος του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορων με  Αριθ.Πρωτ.οικ.26238/1398, με την οποία τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Για τις μεν αστικές, υπεραστικές και διεθνείς τακτικές γραμμές (δηλαδή τακτικές οδικές συγκοινωνίες) δεν θα ισχύουν περιορισμοί στον αριθμό των επιβαινόντων, ενώ για ακτοπλοϊκές γραμμές, εναέρια μέσα και τουριστικά λεωφορεία, πρόκειται να ισχύσουν δρακόντεια μέτρα ως προς τον δυνάμενο αριθμό μεταφερόμενων επιβατών, τους επόμενους μήνες.

Έτσι καθώς φαίνεται, αυτή τη φορά στους ελληνικούς δρόμους θα κυκλοφορούν λεωφορεία δύο ταχυτήτων, αφού ο Υπουργός Μεταφορών το πήρε πάνω του ευνοώντας καθώς φαίνεται τους αγαπημένους του, των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κατά βάση (κάθε φορά που έχει την ευκαιρία ο κ. Καραμανλής δείχνει τις… αδυναμίες του, προς το συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο). Με αυτό τον τρόπο ο Υπουργός κρίνει ότι ο COVID-19 δεν προτιμά τις αστικές, υπεραστικές και διεθνής γραμμές, ενώ για τα τουριστικά λεωφορεία ουδεμία αναφορά ή πρόβλεψη.

Έτσι, όπως καταγγέλλουμε με την ανακοίνωσή μας αυτή, στις 3/5/20 ο Υπουργός Μεταφορών και συναρμόδιοι υπουργοί, εξέδωσαν την υπ’ αρίθμ. Δ1α/ΓΠ οικ. 27815 (3-5-20) Κ.Υ.Α με θέμα «Μέτρα προστασίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Με την ως άνω Κ.Υ.Α. και την εγκύκλιο με Αριθ.Πρωτ. οικ.26238/1398 της 6 Μαϊου 2020, που εξέδωσε ο υφυπουργός Ιωάννης Κεφαλογιάννης, κάθε παλαιότερη ρύθμιση παύει να ισχύει και αίρεται επί της ουσίας ο προγενέστερος περιορισμός ως προς την δυνατότητα κάλυψης 50% των θέσεων στα ΜΜΜ, αστικών, υπεραστικών και διεθνών οδικών επιβατικών μεταφορών.

Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών» εξέδωσε σχετική οδηγία προς όλα τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας προς σχετική ενημέρωση στις 7/5/2020. Πολλές Διοικήσεις ΚΤΕΛ έσπευσαν να ανακοινώσουν «πανηγυρικά» τη νέα Κ.Υ.Α. προς το επιβατικό κοινό κάνοντας λόγο για δυνατότητα εξυπηρέτησης πολύ μεγαλύτερου όγκου επιβατών, όπως τονίζει η καταγγελία μας αυτή.

Τα ερωτήματα των μελών του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων Ν.Τρικάλων προς τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών και την Κυβέρνηση είναι πολλά και αναπάντητα:

  • Είναι ενήμερη και σύμφωνη η αρμόδια επιστημονική ομάδα υπό τον κκ. Τσιόδρα για αυτήν την απόφαση του Υφυπουργού Μεταφορών;
  • Είναι ασφαλές σε ένα χώρο 29 τετραγωνικών μέτρων να συνωστίζονται 50 επιβάτες για πολλές ώρες;
  • Γνωρίζει ο Υφυπουργός Μεταφορών ότι καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού είναι απαραίτητη η χρήση του κλιματιστικού;
  • Πώς είναι δυνατόν να παροτρύνει η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών το επιβατικό κοινό να μην χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και ταυτόχρονα να αποφασίζεται η άρση του περιορισμού του 50% κάλυψης των θέσεων και να δίνεται η δυνατότητα κάλυψης όλων των θέσεων;
  • Πώς είναι δυνατόν να τηρηθούν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε ένα λεωφορείο με τους επιβάτες να εφάπτονται;
  • Τι άλλαξε σχετικά με τα ΜΜΜ και τις βαρύγδουπες δηλώσεις Κυβέρνησης, Υπουργών, Υφυπουργών για τα μέτρα προστασίας που κρίνονταν απαραίτητα ως προς την εφαρμογή τους;
  • Έχουν απαγορευθεί από την Κυβέρνηση οι «συναθροίσεις» και εδώ τίθεται το ερώτημα εάν υπάρχουν μεγαλύτερες από αυτές των 50 πολιτών σε ένα λεωφορείο;
  • Στα λεωφορεία που κάνουν τις τακτικές αστικές,υπεραστικές και διεθνείς μεταφορές δεν κολλάει ο ιός, ενώ στα λεωφορεία που πραγματοποιούν εκδρομές κολλάει;

Ο Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων ζητά ίση μεταχείριση από το Κράτος. Εφόσον ισχύει η εν λόγω Κ.Υ.Α. για τα λεωφορεία των γραμμών, το ίδιο να ισχύει και για τις εκδρομές με τουριστικά λεωφορεία. Ειδάλλως να αποσυρθεί η εν λόγω Κ.Υ.Α. πάραυτα για να εξισωθεί αυτή η ανισότητα. Ο COVID-19 δεν αντιμετωπίζεται σε δύο μέτρα και δύο σταθμά!

 

Με εκτίμηση,

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΚΩΤΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Δες επίσης

Μετακόμισε από την Αθήνα σε χωριό της Καλαμπάκας με 65 κατοίκους – Ο Γιώργος περιγράφει τη νέα του ζωή

Ο Γιώργος Αντωνίου άλλαξε τη ζωή του μετακομίζοντας από την Αθήνα σε ένα ορεινό χωριό, ...