Στο τραπέζι έχει πέσει η πρόταση για την ίδρυση μίας επίλεκτης ομάδας ταχείας επέμβασης, η οποία θα εξοπλιστεί με super car, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να καταδιώκουν τα γρήγορα αυτοκίνητα των συμμοριών.
Η ιδέα ήρθε από ανώτατους αξιωματικούς, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι τα περισσότερα περιπολικά δεν ξεπερνούν τα 1600 κυβικά και υστερούν σημαντικά σε ιπποδύναμη. Αντιθέτως οι συμμορίες εμφανίζονται με τούρμπο αυτοκίνητα, ακόμα και με 300 ή 400 άλογα, τα οποία όταν επιταχύνουν εξαφανίζονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από δύο τρεις εστάλη έγγραφο προς τους διοικητές αστυνομικών υπηρεσιών, προκειμένου να καταρτιστούν λίστες με αστυνομικούς που έχουν εκπαιδευτεί στη γρήγορη οδήγηση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Πρόκειται για μία ειδική εκπαίδευση με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, διάρκειας μίας εβδομάδας. Ήδη κάποιοι αστυνομικοί έχουν περάσει από συνεντεύξεις για τη στελέχωση της νέας υπηρεσίας, ενώ αναμένεται να πραγματοποιηθεί «σχολείο» για πρόσθετη εκπαίδευση των οδηγών πριν την έναρξη λειτουργίας της.
Παράλληλα, καταρτίζονται λίστες με τα «φτιαγμένα» οχήματα που διαθέτει ήδη η ΕΛ.ΑΣ. αλλά και με κατασχεμένα οχήματα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο στόλο της νέας ομάδας. Επιτροπές του αρχηγείου θα κρίνουν ποια από αυτά ταιριάζουν στις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Το δρόμο για να αποκτήσει η Αστυνομία «supercar» ανοίγει ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020, το οποίο αλλάζει τον τρόπο χρήσης των κατασχεμένων οχημάτων. Ουσιαστικά καταργείται η γραφειοκρατία, προκειμένου οι αστυνομικές υπηρεσίες να μπορούν να πάρουν απευθείας στη διάθεσή τους τα οχήματα, χωρίς τη «μεσολάβηση» του ΟΔΔΥ.
Η ΕΛ.ΑΣ. βολιδοσκοπεί αυτοκίνητα, των οποίων η τιμή στις αντιπροσωπείες αγγίζει ακόμα και τις 70.000 ευρώ. Πρόκειται για οχήματα που επιταχύνουν από το 0 στα 100 χιλ/ώρα σε περίπου έξι με εφτά δευτερόλεπτα. Οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει η νέα υπηρεσία ακόμα δεν έχουν διασαφηνιστεί. Σε πρώτη φάση η σκέψη είναι να βρεθούν περίπου 30-60 «supercar» και ισάριθμοι ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην «επιτήρηση» συμμοριών της δυτικής Αττικής, οι οποίες διαθέτουν αυτοκίνητα-«πυραύλους». Πρόκειται για διαρρήκτες και ληστές, οι οποίες «χτυπούν» σε διάφορες περιοχές της Αττικής και στη συνέχεια αναπτύσσουν ταχύτητες ακόμα και άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα για να επιστρέψουν στη «βάση» τους.
Η νέα υπηρεσία αναμένεται να συνεργάζεται στενά με ομάδες, όπως η ΟΠΚΕ, προκειμένου να ειδοποιείται άμεσα για ύποπτα οχήματα και να τα καταδιώκει. Σε περίπτωση που η ομάδα είναι έτοιμη το καλοκαίρι, έμφαση θα δοθεί και στα νότια προάστια της Αττικής, όπου μετατοπίζεται το έγκλημα τους θερινούς μήνες και όπου στήνονται οι περισσότεροι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας.
Η ομάδα «Σίγμα»
Στο παρελθόν υπήρχε μία τέτοια ομάδα, η οποία καταργήθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια. Ήταν η περίφημη ομάδα «Σίγμα» με τις Πόρσε 911 Carrera και τις BMW M3.
Τη δεκαετία του 90’ μία κλήση από την ομάδα «Σ» θεωρούνταν «παράσημο» για τους «κοντράκηδες» στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης, καθώς οι οδηγοί των «supercar» της ΕΛ.ΑΣ. ήταν άπιαστοι… ραλίστες. Η υπηρεσία υπαγόταν στην Άμεση Δράση και έπαιρνε τα αυτοκίνητα-«πυραύλους» από τα κατασχεμένα του ΟΔΔΥ. Τα αδέλφια Νιώρα, δύο αστυνομικοί που έτρεχαν σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλη, είχαν αναλάβει τότε την εκπαίδευση των οδηγών της «Σ». Από τις αρχές του 2000 και έπειτα, η δαπανηρότητα αυτών των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη γραφειοκρατία, είχαν ως συνέπεια η ΕΛ.ΑΣ. να «ξεχάσει» τα «γκαζιάρικα» οχήματα που καταδίωκαν «επί ίσοις όροις» κοντράκηδες και κακοποιούς.