Κατά τη συνάντηση συζητήθηκε το εξέχουσας σημασίας ζήτημα της κατασκευής του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.
Στο μεγάλο αυτό έργο αναμένεται εντός του επόμενου διαστήματος η οριστική απόφαση για την έγκριση της χρηματοδότησης ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου. Από την πλευρά του ο κ.Καραμανλής επιβεβαίωσε πως ο αυτοκινητόδρομος θα καταλήγει στο Κηπουρειό Γρεβενών.
Επιπλέον, ο υπουργός συμφώνησε και για την έγκριση προϋπολογισμού ύψους 1 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του οδικού άξονα της Βασιλίτσας και δεσμεύτηκε για τη βελτίωση της δημοτικής οδοποιίας των Δήμων Γρεβενών και Δεσκάτης, ενώ συζητήθηκε διεξοδικά και η προοπτική της κατασκευής γέφυρας στη θέση Σιούτσα του Δήμου Δεσκάτης.
Ποια είναι τα βήματα που θα μας φέρουν στην κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65
Με την έγκριση υλοποίησης του τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία από την διεύθυνση ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ξεκινά ένας αγώνας δρόμου που θα μας φέρει στην έναρξη της κατασκευής.
Εκδίδεται υπουργική απόφαση που δίνει εντολή ολοκλήρωσης του έργου. Με αυτή την  απόφαση πάμε για την έναρξη του τμήματος, ενώ αποτελεί τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από τη Λαμία και πλέον θα φτάνει στο Κηπουρειό Γρεβενών.
Η απόφαση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ με τη νέα τροποποιημένη σύμβαση (όπως έγινε και στην περίπτωση του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα), θα σταλεί στη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί και στη συνέχεια θα υπογραφεί.
Από την ημέρα που θα υπογραφεί, θα ξεκινήσει η ανίστροφη μέτρηση των 36 μηνών για την κατασκευή του τμήματος των 70,5 χιλιομέτρων που θα ενώσει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό στην περιοχή των Γρεβενών.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 443 εκατ.ευρώ και η χάραξη που έχει επιλεγεί, είναι τέτοια που δεν θα χρειαστούν πολλά μεγάλα τεχνικά έργα. Επιπλεόν στο τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα κατά την περίοδο 2008-2011 είχε κατασκευαστεί το 25% του συνολικου αντικειμένου.
Αυτό που παραμένει ως εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων αν και μεγάλο μέρος της χάραξης βρίσκεται σε δύσβατα σημεία που είναι χαρακτηρισμένες ως δημόσιες εκτάσεις.
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65, θα διορθώσει μία κατασκευαστική “αδικία”, από το 2013, όταν και είχε αναβληθεί η κατασκευή των δύο άκρων του αυτοκινητόδρομου.
Έμεινε στην μνήμη, ως ο “τυφλός αυτοκινητόδρομος” με αρχή την περιοχή της Ξυνιάδας και τέρμα τα Τρίκαλα, χωρίς να συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο του δικτύου.
Με τη λειτουργία του βόρειου τμήματος, η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας θα έρθει κατά δύο ώρες πιο κοντά στην Στερεά Ελλάδα και την Αθήνα ενώ οφελημένη θα είναι και η Ήπειρος που θα αποκτήσει εναλλακτική πρόσβαση προς την πρωτεύουσα.

ypodomes.com