– την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
– τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
– τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
– τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
– την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
– την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και
– την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
Όπως έχει γράψει ο “Ελεύθερος Τύπος”, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, ενώ επίσης με ηλεκτρονικά μέσα θα ενημερώνεται για αυτήν και ο παραβάτης – οδηγός, κυρίως στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν ήταν παρών, όπως για παράδειγμα στην παράβαση παράνομης στάθμευσης, την υπερβολική ταχύτητα κλπ. Παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.