Αλλάζουν από σήμερα οι κανόνες για τα Jumbo, τα IKEA και γενικά για όλα τα καταστήματα μεγάλου μεγάθους, καθώς η κυβέρνηση καταργεί τον ανώτατο αριθμό καταναλωτών που θα μπορούν να είναι μέσα στο κατάστημα.
Τα νέα μέτρα προβλέπουν ότι ο αριθμός των καταναλωτών μέσα στο κατάστημα διαμορφώνεται πλέον ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα και βγαίνει εκτός ο ανώτατος αριθμός πελατών που ήταν 20, όπως ίσχυε μέχρι και το Σάββατο.
Παράλληλα από σήμερα θα είναι ανοικτά τα καταστήματα τόσο στην Θεσσαλονίκη με click away και την Πάτρα τόσο με click away, όσο και με click inside. Αντίθετα κλειστά θα παραμείνουν και αυτή την εβδομάδα τα καταστήματα στην Κοζάνη, λόγω υψηλής επιδημιολογικής επιβάρυνσης.
Επίσης δεν θα λειτουργήσουν τα πολυκαταστήματα τύπου Mall αφού οι επιστήμονες δεν έδωσαν την «πράσινο φως» θεωρώντας ότι είναι επικίνδυνο να λάβουν τώρα μία τέτοια απόφαση.
Πλέον το όριο του αριθμού των πελατών διαμορφώνεται ως εξής:
για επιφάνειες καταστημάτων έως 500 τ.μ., ισχύει το ένα άτομο ανά 25 τ.μ.
για επιφάνειες άνω των 500 τ.μ., για κάθε 100 τ.μ. πλέον των 500 τ.μ., επιτρέπεται ένας πελάτης επιπλέον.
Έτσι έρχονται σημαντικές αλλαγές στα Jumbo, στα ΙΚΕΑ και σε άλλα μεγάλα καταστήματα.
Να σημειωθεί ότι για παράδειγμα το Attica στο City Link λειτούργησε μόνο το ισόγειο που είναι τα καλλυντικά, το Jumbo λειτούργησε και με click inside, αλλά οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να μείνουν εντός του καταστήματος για πάνω από μισή ώρα.
Όπως έχει γίνει γνωστό τα Attica θα λειτουργήσουν και στους έξι ορόφους με ραντεβού, ενώ η αλυσίδα ΙΚΕΑ ανακοίνωσε ότι από αύριο Τρίτη 13 Απριλίου οι αγορές θα γίνονται και με click inside, στα μεγάλα της καταστήματα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο, ΙΚΕΑ Κηφισός, ΙΚΕΑ Θεσσαλία & ΙΚΕΑ Ιωάννινα. Με click away θα λειτουργήσει από τη Δευτέρα το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη λόγω των μέτρων που ισχύουν στη συγκεκριμένη περιοχή.
Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές δεν αλλάζει η διαδικασία. Αρχικά θα πρέπει να κλείσουν τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά ραντεβού προκειμένου να πάνε στο κατάστημα και είτε να το παραλάβουν έξω από αυτό (click away) ή θα μπουν μέσα σε αυτό για ψωνίσουν ή να δοκιμάσουν το προϊόν (click inside).