Ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Αριστείδη Μπαλτά, κατέθεσε με άλλους συναδέλφους του, ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με θέμα την αιφνίδια και αναιτιολόγητη αφαίρεση από την εξεταστέα-διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά τον 19ο και 20ο αιώνα», και ιδίως της γενοκτονίας των Ποντίων.
«Δεν αντιλαμβάνομαι όλη αυτή την υποβάθμιση και την απαξίωση, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, για μια από τις πιο μαύρες σελίδες όχι μόνο της Ελληνικής, αλλά και της Παγκόσμιας Ιστορίας, την γενοκτονία των Ποντίων. Εκτός του ότι έχουν παραιτηθεί από κάθε διπλωματική προσπάθεια επίσημης αναγνώρισης της γενοκτονίας, από το Τουρκικό κράτος, τώρα εντελώς αναιτιολόγητα, αφαιρούν και από την εξεταστέα – διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Γ’ Λυκείου, το κεφάλαιο για τον Παρευξείνιο Ελληνισμό. Τόσο δευτερεύον θέμα είναι για τους Κυβερνώντες, αυτό το κομμάτι της ιστορίας μας;», δήλωσε με νόημα ο Λαρισαίος πολιτικός.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Με την Υπουργική Απόφαση υπ’ αρ. 96080/Δ2/ΦΕΚ Β’ 1186/19-6-2015, αφαιρείται, ως προς την διδασκαλία και εξέταση του, από το διανεμόμενο σύγγραμμα «Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας» των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη και λοιπών το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», ενώ προστίθενται στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος τα κεφάλαια «Η Ελληνική Οικονομία μετά την Επανάσταση» και «Η Ελληνική Οικονομία κατά τον 19ο αιώνα». Έχουμε δηλαδή μια στοχοποιημένη αλλαγή ύλης, σε σχέση με το σχολικό έτος 2014 – 2015, αλλά και σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Επίσης η αφαίρεση του κεφαλαίου για τον Παρευξείνιο Ελληνισμό από τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη, εντός του οποίου αναπτύσσονται και τα ιστορικά γεγονότα της γενοκτονίας των Ποντίων, πραγματοποιήθηκε άνευ διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς. Περαιτέρω, το Υπουργείο Παιδείας δε δικαιολόγησε την απόφασή του αυτή, ούτε γνωστοποίησε την ύπαρξη σχετικής μελέτης στην οποία βασίζονται οι μεταβολές της ύλης.
Οι συνθήκες αυτές δημιουργούν έντονα ερωτήματα ως προς το ποια είναι τα κριτήρια που υιοθετεί το Υπουργείο Παιδείας και σύμφωνα με τα οποία πραγματοποιεί τις σχετικές αλλαγές. Eιδικότερα, φαίνεται ότι τα κριτήρια δεν είναι επιστημονικά, στόχος των οποίων είναι η διδασκαλία της ιστορίας του έθνους μας αντικειμενικά και αμερόληπτα, αλλά ιδεοληπτικά που εξυπηρετούν συγκεκριμένους ιδεολογικούς σκοπούς και αποσκοπούν στην καλλιέργεια συνειδήσεων με συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Κατά την κρίση του Υπουργείου Παιδείας, λοιπόν, η γενοκτονία των Ποντίων, στην οποία θανατώθηκαν περισσότεροι από 353.000 Πόντιοι, δεν θεωρείται τόσο σημαντικό γεγονός, ώστε να περιλαμβάνεται στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη του οικείου μαθήματος, σε αντίθεση με την κατάσταση της οικονομίας μας σε συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους, που αντιμετωπίζεται ως έχουσα μεγαλύτερη ιστορική σημασία, δεδομένου ότι θα διδάσκεται στη θέση αυτής.
Όπως είναι αναμενόμενο, η εν λόγω απόφαση έχει προκαλέσει πρωτίστως την αντίδραση του ποντιακού Ελληνισμού εντός και εκτός Ελλάδας, ο οποίος νιώθει ότι προσβάλλεται από επιλογές τέτοιου περιεχομένου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ
1. Ποιοι είναι οι λόγοι που ώθησαν το Υπουργείο Παιδείας να αφαιρέσει από την εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος της Ιστορίας της Γ’ Λυκείου, το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», ιδίως των ιστορικών γεγονότων της γενοκτονίας των Ποντίων;
2. Πότε προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει αυτή την αδικία σε βάρος της ιστορίας και των Ελλήνων, επανεισάγοντας το συγκεκριμένο κεφάλαιο;
onlarissa.gr