Τη Δευτέρα 28 Ιουνίου παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση το σχέδιο για το “νέο αναβαθμισμένο σχολείο”και ήδη βρίσκεται σε «διαβούλευση» .
Πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, το οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να το ψηφίσει μέσα στο κατακαλόκαιρο, με τα σχολεία κλειστά , τους μαθητές σε «θερινά φροντιστήρια» , διακοπές , ακόμη και δουλειά για να βγουν τα έξοδα… Με τους εργαζόμενους γονείς να προσπαθούν μήπως και καταφέρουν λίγες μέρες ξεκούρασης, με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στο επίδομα ανεργίας κ.ο.κ. Κυριολεκτικά σαν τον κλέφτη. Το νομοσχέδιο με τον παραπλανητικό τίτλο «αναβάθμιση του σχολείου»αποτελεί βαθιά αντιδραστική τομή που χτυπά βάναυσα τη μορφωτική αποστολή του σχολείου.
Βάση του νομοσχεδίου αποτελούν οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α, οι απαιτήσεις του ΣΕΒ και των εργοδοτικών ενώσεων για έναν μελλοντικό εργαζόμενο μισοαμόρφωτο , χωρίς βαθιά γνώση , με ρηχές δεξιότητες που έχουν ημερομηνία λήξης , δηλαδή φθηνό, ευέλικτο , αναλώσιμο και προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες για κερδοφορία, για ένα σχολείο πιο φθηνό για το κράτος και πιο «φιλικό» για τις επιχειρήσεις.Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την ίδια περίοδο που παρουσιάζουν το νομοσχέδιο για την Παιδεία, προχωρούν σε κατάργηση του 8ώρου, διάλυση του ασφαλιστικού, χτυπούν το δικαίωμα στην απεργία , εφαρμόζοντας τις απαιτήσεις τις ΕΕ, του ΟΟΣΑ των μεγαλοεργοδοτών. Για εκπαίδευση και εργασία στις υπηρεσίες του κέρδους των λίγων.
Η κυβέρνηση μέσα από εύηχες λέξεις και φράσεις, όπως «αυτονομία», «μεγαλύτερη ελευθερία στη λήψη αποφάσεων» προσπαθεί να κρύψει τους πραγματικούς της στόχους :
- να μεγαλώσει τους φραγμούς στη μόρφωση, ιδιαίτερα για τα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών,
- να εντείνει τις ταξικές και μορφωτικές ανισότητες (για παράδειγμα, με το διαφορετικό βιβλίο άλλα θα μαθαίνει ο «καλός», άλλα ο «μέτριος» και άλλα ο «κακός» μαθητής),
- να οδηγήσει στην ακόμα μεγαλύτερη ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων,
- να εισαγάγει τηνεπιχειρηματική λειτουργία των σχολείωνγια την ανεύρεση πόρων και την χρηματοδότησή τους με δωρεές, χορηγίες και παροχές από τρίτους,δημιουργώντας «πλούσια» και «φτωχά» σχολεία , αναγκάζοντας και εμάς τους γονείς να ψάχνουμε για ελεημοσύνη στους χορηγούς , στου μεγαλοεπιχειρηματίες και να βάζουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες των σχολείων.
Η παιδεία των παιδιών μας είναι και δική μας υπόθεση, είναι υπόθεση όλου του λαού . Γι’ αυτό παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας , πρωτοστατούμε στον αγώνα για τη μόρφωση των παιδιών μας. Διοργανώνουμε μια πρώτη κινητοποίηση στα Τρίκαλα ενάντια στο νέο αντιεκπαιδευτικό τερατούργημα, παραδειγματισμένοι από τις μαζικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης βδομάδας σε μεγάλες πόλεις της χώρας.
Μαζί με τα αγωνιστικά-ταξικά σωματεία οργανώνουμε κινητοποίηση– απάντηση στο αντιδραστικό νομοσχέδιο και κλιμακώνουμε τη δράση μας. Καλούμε κάθε εργαζόμενο , γονιό , μαθητή εκπαιδευτικό , τα σωματεία των εκπαιδευτικών , τους συλλόγους γονέων
να συμμετάσχουν οργανωμένα και μαζικά στην κινητοποίηση τη Δευτέρα 12 Ιούλιου στην πλατεία Ρήγα Φεραίου των Τρικάλων , στις 8:00 μ.μ.,.
Διαδηλώνουμε για να : « Μην Περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες , μετατρέπει τη μόρφωση σε εμπόρευμα και απαξιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία».
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ –
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΚΛΑΒΟΣ Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
Εργατικά Σωματεία Τρικάλων
- Συνδικάτο Γάλακτος Τροφίμων Ποτών● Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων
- Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων ● Σωματείο Λογιστών και Βοηθών Λογιστών
- Παράρτημα Τρικάλων του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου.