Για το λεωφορείο χωρίς οδηγό κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Τρικάλων χθες Παρασκευή από μέλη του “Μετώπου λαού”.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση
Την Παρασκευή το μεσημέρι κλιμάκιο του ΜΕΤΩΠΟΥ ΛΑΟΥ προσήλθε στο Δικαστικό Μέγαρο Τρικάλων και επισκέφτηκε τον Εισαγγελέα, στον οποίο κατέθεσε ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ για το «λεωφορείο χωρίς οδηγό», η οποία έχει ως εξής:
«Στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Τρικάλων
ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
Των:…………………………………………………………………………………………………,
μελών και εκπροσώπων του «ΜΕΤΩΠΟΥ ΛΑΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ».
Κύριε Εισαγγελέα
Ο Δήμος Τρικάλων προμηθεύτηκε μέσω του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «City Mobil 2» το πιλοτικό πρόγραμμα «λεωφορείο χωρίς οδηγό» και από τις αρχές Οκτωβρίου 2015 και εντεύθεν το υλοποιεί στο κέντρο της πόλης.
Αξίζει να σημειωθεί πως τέσσαρες ακόμη ευρωπαϊκές πόλεις, δηλαδή η Οριστάνο (Ιταλία), η Βάνταα (Φινλανδία), η Σοφία Αντίπολις (Γαλλία) και η Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία) πήραν το παραπάνω ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αλλά το υλοποιούν εκτός αστικού ιστού, δηλαδή σε περιαστικές περιοχές. Ο Δήμος Τρικάλων είναι ο μόνος που το υλοποιεί μέσα στην πόλη και δη στο κέντρο της.
Για χάρη του πειραματικού αυτού προγράμματος «λεωφορείο χωρίς οδηγό» ο Δήμος Τρικάλων, δηλαδή η Δημοτική Αρχή του Δημάρχου Δημητρίου Παπαστεργίου από κοινού με τη δημοτική εταιρεία «e-trikala», με Πρόεδρο τον Χριστόφορο Ρόμπο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Οδυσσέα Ράπτη, όλοι τους κάτοικοι Τρικάλων, έθεσαν σε καθημερινή κυκλοφορία τέσσαρα πειραματικά λεωφορεία και προέβησαν σε αυθαίρετες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στους κεντρικούς δρόμους (ειδικές λεωφορειολωρίδες, κορίνες, φανάρια στο οδόστρωμα, στένεμα δρόμων κ.λπ.) για τη διέλευση των ως άνω πειραματικών λεωφορείων, μ’ αποτέλεσμα τη δημιουργία πρωτοφανούς συμφόρησης και σοβαρών κινδύνων για πρόκληση ατυχημάτων και μεγάλη αναστάτωση σ’ όλο τον κόσμο (πεζούς, ποδηλάτες, οδηγούς: ΙΧΕ, ταξιτζήδες, λεωφορείων κ.λπ.).
Το ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΟΥ, ως κίνηση πολιτών εκφράζοντας τον ολοφάνερο θυμό, αγανάκτηση και οργή του κόσμου αντιτάχθηκε εξαρχής, αδιακόπως και επιμόνως μέχρι σήμερα στο επικίνδυνο πείραμα της Δημοτικής Αρχής Παπαστεργίου και της e-trikala που, σε αντίθεση με τις άλλες τέσσαρες προαναφερθείσες ευρωπαϊκές πόλεις, κατά τρόπο επιπόλαιο, ανεύθυνο και εγκληματικό μετέτρεψαν σε ζωντανό υπαίθριο εργαστήριο την ίδια μας την πόλη και πειραματόζωα τους κατοίκους της.
Προειδοποιήσαμε κατ’ επανάληψη για τους κινδύνους ατυχημάτων, τονίζοντας με έμφαση ότι τα ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ δεν γίνονται σε κατοικημένους χώρους, αλλά μακριά από ανθρώπους, αλλά δεν εισακουστήκαμε. Η Δημοτική Αρχή χρησιμοποιεί το ΠΕΙΡΑΜΑ μέσα στην πόλη για δικούς της λόγους διαφημιστικούς, επικοινωνιακούς και προβολής της.
Με το λεωφορείο χωρίς οδηγό η Δημοτική Αρχή Δήμου Τρικκαίων αυτοδιαφημίζεται δωρεάν και ρισκάρει αβασάνιστα ανθρώπινες ζωές μέσα στην πόλη των Τρικάλων, όπως έδειξε το τροχαίο ατύχημα της 26/11. Συγκεκριμένα την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015 περί το απόγευμα το πειραματικό λεωφορείο χωρίς οδηγό, βαίνοντας στην οδό Διονυσίου και φτάνοντας στο ύψος της πλατείας Εθνικής Αντιστάσεως, έχασε τον προσανατολισμό του, εξετράπη της ειδικής λεωφορειολωρίδας του, μπήκε αιφνιδιαστικά στη λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων, χωρίς ευτυχώς εκείνη τη στιγμή να διέρχεται κάποιο όχημα, ακολούθησαν οι κακοί χειρισμοί που δεν επέτρεψαν την επιστροφή του στην ειδική λεωφορειολωρίδα του, «καβάλησε» το πεζοδρόμιο και προσέκρουσε στο περίπτερο που βρίσκεται απέναντι από το ξενοδοχείο «ΔΙΒΑΝΗ», με τον περιπτερά ……………………, να πετάγεται έξω από το περίπτερό του έντρομος.
Το πρώτο ατύχημα του πειραματικού λεωφορείου, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινα θύματα, έκανε το γύρο της Ελλάδας, αλλά μαθεύτηκε και διεθνώς, προκαλώντας τη στηλίτευση της ανευθυνότητας και της επιπολαιότητας με την οποία η Δημοτική Αρχή Τρικάλων αντιμετωπίζει ένα τόσο σοβαρό θέμα. Η ανακοίνωση μάλιστα του Γραφείου Τύπου που ακολούθησε το ως άνω ατύχημα χαρακτηρίζεται από ελαφρότητα που σοκάρει. Μιλά για «κέρδος» από το ατύχημα, γιατί έτσι είδαν οι ειδικοί τα αδύνατα σημεία για να τα διορθώσουν! Ομολογία ξεκάθαρη ταυτόχρονα ότι πειραματίζονται μέσα στην πόλη, μ’ εμάς στο ρόλο των πειραματόζωων!
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο λεωφορείο χωρίς οδηγό επιβιβάζονται και ηλικιωμένοι, γυναίκες και παιδιά, κάτι που ενδέχεται να πυκνώσει λόγω των εορτών που έρχονται και των εκδηλώσεων του «Μύλου των ξωτικών» που έχουν αρχίσει ήδη. Πράγματα που μεγαλώνουν τους κινδύνους.
Επειδή τα παρατιθέμενα πραγματικά περιστατικά αποδεικνύουν και συγκροτούν τους κινδύνους για πρόκληση και νέων ατυχημάτων με ενδεχόμενα ανθρώπινα θύματα ή υλικές ζημιές από την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων των 4 πειραματικών λεωφορείων χωρίς οδηγό, αλλά και συγχρόνως τις αυθαιρεσίες στις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την αναστάτωση σε πεζούς, ποδηλάτες και οδηγούς αυτοκινήτων που έγιναν παράνομα για την κυκλοφορία των ως άνω πειραματικών λεωφορείων.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Κύριε Εισαγγελέα, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ ΝΑ ΔΙΑΤΑΞΕΤΕ την περαιτέρω διερεύνηση όλων των ανωτέρω καταγγελλομένων, την ανεύρεση πιθανών τελεσθεισών αξιόποινων πράξεων, την άσκηση ποινικής δίωξης για τον καταλογισμό ενδεχόμενα ποινικών ευθυνών στους ενόχους και την άμεση διακοπή του πιλοτικού-πειράματος του λεωφορείου χωρίς οδηγό μέσα στη κατοικημένη περιοχή, δηλαδή την πόλη των Τρικάλων, εφόσον η συνέχισή του εγκυμονεί κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα, την υγεία, τη ζωή των κατοίκων της πόλης ή τα περιουσιακά αγαθά της πόλης και των ανθρώπων.
Προσκομίζουμε και επικαλούμεθα κατά το περιεχόμενό τους τα παρακάτω έγγραφα: «Τρίκαλα: Πρώτο ατύχημα για το λεωφορείο χωρίς οδηγό» (ΣΥΝ. 1), «Τράκαρε το «λεωφορείο χωρίς οδηγό» στα Τρίκαλα» (ΣΥΝ. 2), «Τρελάθηκε το λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα: Καβάλησε το πεζοδρόμιο και κατέληξε σε περίπτερο!» (ΣΥΝ. 3), «Πήγε για… τσιγάρα το… «γκαβό» λεωφορείο» (ΣΥΝ. 4), «Πολύ σοβαρότερο το ατύχημα του… «γκαβού» λεωφορείου (ΣΥΝ. 5), «Πείραμα άχρηστο για την πόλη» (ΣΥΝ. 6), «Λεωφορείο για γέλια και για κλάματα» (ΣΥΝ. 7), «Ο ολοκληρωτισμός δίδυμο αδέρφι του νεοφιλελευθερισμού» (ΣΥΝ. 8), «Το μέτωπο του αναχρονισμού» (ΣΥΝ. 9), «Θέλει η «πουτάνα» να κρυφτεί μα το «γκαβό» θέλει εγκαίνια και… δεν μπορεί» (ΣΥΝ. 10), «Σταματήστε το λεωφορείο χωρίς οδηγό πριν θρηνήσουμε θύματα» (ΣΥΝ. 11), Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Δήμου Τρικκαίων (ΣΥΝ. 12), Πληγώθηκε η εικόνα του λεωφορείου χωρίς οδηγό (ΣΥΝ. 13).
Μάρτυρες προτείνουμε τους κάτωθι:
Τρίκαλα 11-12-2015 ΟΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΕΣ ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ»