Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Ενας 26χρονος Τρικαλινός που διασχίζει θάλασσες και ωκεανούς

Ενας 26χρονος Τρικαλινός που διασχίζει θάλασσες και ωκεανούς

Ο πλοίαρχος Τάξης Γ Αλκιβιάδης Τσιακμάκης μας μιλά για τιςεμπειρίες και τα ταξίδια του
Αν και στεργιανός, βέρος Τρικαλινός, ο Αλκιβιάδης Τσικμάκης από μικρός αγαπούσε τη θάλασσα και τα ταξίδια και ήθελε να αποκτήσει πρωτόγνωρες εμπειρίες ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο.
Σήμερα 26 χρονών ο Αλκιβιάδης είναι πλοίαρχος Γ τάξης του Εμπορικού Ναυτικού και κατάφερε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, ταξιδεύοντας σε θάλασσες και ωκεανούς.
Ο Αλκιβιάδης μιλά στη «Ν.Σ» για τις εμπειρίες του, τι του λείπει περισσότερο όταν ταξιδεύει και τι συνιστά σε νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα.

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το επάγγελμα του ναυτικού ;
Ήταν ένα προσωπικό στοίχημα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο επάγγελμα διότι θα μου πρόσφερε εμπειρίες πρωτόγνωρες. Ανέκαθεν θαύμαζα τα ένστολα επαγγέλματα αλλά ξεχωρίζει διότι διαφέρει της στρατιωτικής πειθαρχίας και σου δίνει πολλές εναλλακτικές . Ταυτόχρονα υπάρχει και υλική ανταμοιβή. Αυτό το επάγγελμα ξεχωρίζει από πολλά επαγγέλματα της στεριάς διότι συνδυάζει πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα. Θα συνεχίσω λέγοντας ότι και η αδερφή μου είναι Πλοίαρχος Γ’ και αυτήν την στιγμή είναι ναυτολογημένη σε ένα κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας Celestyal Cruises. Στο σχολείο δεν είχαμε λάβει καμία ενημέρωση για το συγκεκριμένο επάγγελμα που δεν είναι μονό ένα επάγγελμα είναι τρόπος ζωής, και πόσο μάλλον πολύ σπάνιο να το ακολουθήσει κάποιος ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την θάλασσα συνήθως στο συγκεκριμένο επάγγελμα εντάσσονται άτομα από νησιωτικές περιοχές ή από μέρη που βρέχονται από θάλασσα. Βέβαια τα τελευταία χρόνια, από τα πρώτα δείγματα της κρίσης, τα άτομα που μπαίνουν στις Α.Ε.Ν. (Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού) είναι περισσότεροι σε αριθμό από στεριανές περιοχές παρά από νησιωτικές. Ακόμη και στα Τρίκαλα πολλά άτομα ενδιαφέρθηκαν μετά την ένταξη μου στην σχολή ώστε να αποκομίσουν πληροφορίες περί αυτού, οφείλεται και στην μητέρα μου αυτό επειδή είναι καθηγήτρια φιλόλογος και πολλά παιδιά στο σχολείο την ρωτούσαν για το συγκεκριμένο θέμα.

Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο άνθρωπο να ταξιδεύει για πολλούς μήνες στις θάλασσες και τους ωκεανούς;
Είναι πάρα πολύ δύσκολα και πρέπει να έχεις αποθέματα ψυχικά για να το αντέξεις. Έρχονται σε σύγκρουση τα ’’θέλω’’ με τα ΄΄πρέπει΄΄ και για μεγάλο χρονικό διάστημα αποκόπτεσαι από όλες τις γνωστές καθημερινές δραστηριότητες. Θεωρώ πως δεν παίζει ρόλο η ηλικία του σώματος αλλά η ηλικία της ψυχής. Για μένα προσωπικά το στοίχημα ήταν μεγαλύτερο διότι από μικρή ηλικία ασχολιόμουν με δουλείες που είχαν έντονη κοινωνικότητα και ήμουν ανάμεσα σε κόσμο. Το επάγγελμα αυτό είναι το άκρως αντίθετο, κλείνεσαι για πολλούς μήνες εσύ με άλλα 20 με 25 άγνωστοι σε ένα πλοίο οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν για να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στον πλοιοκτήτη και στους ναυλωτές, μέσα στο πλοίο λειτουργούμε σαν αλυσίδα ο κάθε κρίκος έχει την χρησιμότητα του, από τον Πλοίαρχο μέχρι και τον τελευταίο καθαριστή της μηχανής.

Τι είναι αυτό που σου λείπει περισσότερο κατά την διάρκεια του ταξιδιού;
Σαφώς πρώτα η οικογένεια μου και τα αγαπημένα μου πρόσωπα και στην συνέχεια μικρά καθημερινά πράγματα: ένας καφές με φίλους φαγητό έξω, οτιδήποτε μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος στην καθημερινότητα του. Βέβαια έχουν αλλάξει οι συνήθειες μου άλλα ήθελα στα 18 μου όταν μπήκα στην Σχολή Εμποροπλοιάρχων και έκανα το 1ο εκπαιδευτικό μου ταξίδι άλλα θέλω τώρα. Το κάθε πλοίο σε επηρεάζει διαφορετικά στο να θες άλλα πράγματα όταν λείπεις και όταν επιστρέψεις να θες να τα ζήσεις.

Τι εμπειρίες αποκομίζεις από το κάθε ταξίδι;
Οι εμπειρίες από το κάθε ταξίδι είναι διαφορετικές, το κάθε πλοίο είναι μοναδικό όπως και το πλήρωμα του, είναι σαν ένα μικρό σχολείο όπως και τα ταξίδια που ακολουθούμε. Στο τελευταίο ταξίδι μου για παράδειγμα που ήμουν στην Νότια Αφρική εκεί τώρα είναι καλοκαίρι στο Νότιο ημισφαίριο, η θερμοκρασία ήταν 30ο C + και μετά από 33 μέρες εν πλω με μία μικρή στάση στην Σιγκαπούρη για ανεφοδιασμό πετρελαίου και προμηθειών βρέθηκα στην Βόρεια Κίνα στους – 20ο C. Άλλαξα όλες τις κλιματολογικές συνθήκες και είδα την θάλασσα σε όλες τις εκφάνσεις. Θεωρώ για την ηλικία μου αυτά που έχω δει και έχω βιώσει είναι μοναδικά. Στην στεριά δεν θα είχα ποτέ αυτήν την ευκαιρία και εμπειρία.

Είναι επικίνδυνο επάγγελμα ; Έχεις νιώσει ποτέ φόβο ταξιδεύοντας;
Το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι οι έννοια του τιμήματος και του διλήμματος φυσικά και είναι επικίνδυνο διότι βρίσκεσαι πάνω στο υγρό στοιχείο και αυτό απαιτεί ψυχραιμία και συλλογικότητα, διότι είσαι διαχειριστής περιουσίας εκατομμυρίων ευρώ και της ανεκτίμητης αξίας της ανθρώπινης ζωής που είσαι υπεύθυνος εσύ σαν Αξιωματικός Γέφυρας και μετά πολύ παραπάνω σαν Πλοίαρχος, ακόμη και ένα μικρό λάθος μπορεί να είναι μοιραίο. Φόβο ταξιδεύοντας δεν έχω νιώσει μέχρι στιγμής ήμουν τυχερός , αλλά και να συναντήσω πρέπει να είμαι προετοιμασμένος να τον αντιμετωπίσω, εκεί φαίνεται και ξεχωρίζει ο αξιωματικός ή ο εκάστοτε Πλοίαρχος στα δύσκολα, όπως και η παροιμία που λέει ο καλός ο Καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται.

Λένε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί οι αμοιβές των ναυτικών, ισχύει κάτι τέτοιο;
Η κρίση έχει χτυπήσει όλους τους κλάδους και πόσο μάλλον και την ναυτιλία που από εκεί ξεκινάνε και τελειώνουν όλα. Όταν το 98% του διαμετακομιστικού εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης βιώσαμε πρώτοι την κρίση πολύ πριν εμφανιστεί στην στεριά. Συγκεκριμένα στα φορτηγά πλοία Bulk Carriers που ασχολούμαι οι τιμές των ναύλων έχουν φτάσει σε τραγικά επίπεδα, και τα πλοία δένουν το ένα πίσω απ το άλλο, κύκλος είναι όμως και θέλω να πιστεύω και πολύ γρήγορα θα επανέλθει η κατάσταση. Έχουν μειωθεί οι αμοιβές μας αρκετά αλλά πρέπει να συμβιβαστείς με την κατάσταση, στην δουλειά μας συμβιβάζεσαι με πολλά οπότε συμβιβάζεσαι και με αυτό γνωρίζοντας ότι είναι κάτι προσωρινό που θα ανακάμψει.

Αξίζει ένας νέος άνθρωπος να ασχοληθεί με το επάγγελμα του ναυτικού;
Αξίζει, αν και πρέπει να λάβει υπ όψιν όλες τις παραμέτρους, είναι ένα ιδιαίτερο επάγγελμα πολύ δύσκολο και με πολύ μεγάλη ευθύνη, η χρηματική αποζημίωση αποτελεί το μεγαλύτερο κίνητρο να ενταχθείς αλλά όχι μόνο αυτό. Είναι μία πολύ καλή επιλογή σύμφωνα με τις σημερινές οικονομικές δυσκολίες και το τελευταίο καταφύγιο σε ότι αφορά την χώρα μας είναι η Ναυτιλία και ο Τουρισμός. Θα προσθέσω όπως ανέφερα και στην αρχή ότι δεν είναι ένα απλό επάγγελμα αλλά τρόπος ζωής, διότι φθάνεις στο σημείο να στερείσαι βασικά καθημερινά πράγματα όπως επίσης και την μοναχικότητα αλλά ταυτόχρονα είναι και καλό θεωρώ γιατί η προσωπική εξέλιξη έρχεται μετά από σκληρή αυτοκριτική. Αν μάθεις να διαχειρίζεσαι και να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου μπορείς να επιβιώσεις και να εξελιχθείς πρώτα σαν άνθρωπος και μετά σαν Αξιωματικός διότι πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλες τις καταστάσεις που θα αντιμετωπίσεις και θα χρειαστεί να δώσεις άμεσες και σωστές λύσεις. Κλείνοντας θα ήθελα να πω πως το επάγγελμα δεν δραστηριοποιείται μόνο σε φορτηγά και επιβατηγά πλοία έχει πολλές διεξόδους και μοναδική εξειδίκευση σε κάθε τύπο πλοίου και συνεχώς εξελίσσεται τόσο στους νέους τύπους των πλοίων, μηχανήματα, ναυτιλιακά βοηθήματα όσο και στα καθήκοντα και στις υποχρεώσεις σαν Αξιωματικός και στην συνέχεια σαν Πλοίαρχος.

Πηγή: εφημερίδα Νέα Σελίδα

Δες επίσης

Την στέγη του ιστορικού σχολείου της Αγίας Παρασκευής Ασπροποτάμου αποκατέστησε ο Δήμος Μετεώρων

Στην αποκατάσταση της στέγης του ιστορικού σχολείου της Αγίας Παρασκευής Ασπροποτάμου προχώρησε ο Δήμος Μετεώρων ...

Αφήστε μια απάντηση