Η ΙΜΑΣ ήταν μία από τις πιο ισχυρές βιομηχανίες στον τομέα της στην Ευρώπη παράγοντας συρματοταινίες, μεταφορικές ταινίες με λινά και άλλα προϊόντα που απευθύνονταν κυρίως στην βιομηχανία της εξόρυξης.Δημιουργήθηκε ως αποκλειστικός προμηθευτής ταινιοδρόμων και ιμάντων της ΔΕΗ και ως το 2014 ήταν ο αποκλειστικός ανάδοχος των έργων της επιχείρησης ηλεκτρισμού.
Όλα αυτά μέχρι την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι όπου ο Διευθυντής του εργοστασίου της ΙΜΑΣ στον Βόλο διάβασε στους 140 εργαζομένους το email που είχε σταλεί από τα κεντρικά της Continental στην Γερμανία. Η διοίκηση τους ενημέρωνε ότι από Καθαρά Δευτέρα θα διακόπτονταν η λειτουργία του εργοστασίου, απολύοντας τους 140 εργαζόμενους, δίνονοντας τους αίτηση να ενταχθούν σε πρόγραμμα οικιοθελών αποχωρήσεων που θα ισχύει μέχρι την Τρίτη 22 Μαρτίου. Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής, στους εργαζόμενους που θα απολυθούν θα δοθεί η νόμιμη αποζημίωση, ενώ σε όσους μπουν στο πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης, θα δοθεί επιπλέον ποσό 40.000 ευρώ.
Τα πρώτα σύννεφα άρχισαν να φαίνονται όταν πριν από ένα περίπου χρόνο όταν η ΔΕΗ κατακύρωσε διαγωνισμό ύψους 70 εκατ. ευρώ σε πολωνική εταιρεία, την ίδια ώρα που είχαν μειωθεί και οι παραγγελίες από τον ιδιωτικό τομέα. Το Σωματείο των εργαζομένων της ΙΜΑΣ μικρό διάστημα από την ανάληψη εξουσίας από την κυβέρνηση Σύριζα συναντήθηκε τόσο με τον Π. Σκουρλέτη όσο και με τον Π. Λαφαζάνη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου των Εργαζομένων κ. Θ. Πανόπουλο ο Πάνος Σκουρλέτης είχε αποδεχθεί την πρόταση των εργαζομένων να κρατικοποιηθεί το εργοστάσιο.
Με παρέμβαση των υπουργών δόθηκε παραγγελία ύψους 20 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της ΙΜΑΣ στον Βόλο, και σύμφωνα με τον με τον Θ. Πανόπουλο, λόγω των κινητοποιήσεων που έκαναν οι εργαζόμενοι στο Βόλο για απολύσεις συναδέλφων τους, η δουλειά αυτή δόθηκε σε άλλα εργοστάσια του Ομίλου Contitech στη Γερμανία.
Σύμφωνα με την γερμανική διοίκηση «Η εξορυκτική βιομηχανία βρίσκεται σε οικονομική ύφεση εδώ και πολλούς μήνες, πρωτίστως λόγω της μειούμενης ζήτησης για τα παραγόμενα προϊόντα, αλλά και της συμπίεσης των τιμών για τα βασικά είδη της. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ιδίως οι εταιρείες εξόρυξης λιγνίτη, καθώς και οι εταιρείες παραγωγής τσιμέντου και χάλυβα αλλά και άλλες βιομηχανικές εταιρείες, έχουν σταματήσει να κάνουν τις επενδύσεις που έκαναν πριν από μερικά χρόνια», εξηγεί ο Hannes Friederichsen, Επικεφαλής της Επιχειρηματικής Μονάδας Conveyor Belt Group. Πρόσθεσε επίσης: «Αυτές οι συνθήκες έφεραν αντιμέτωπη την ContiTech ΙΜΑΣ Α.Ε. με μια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στον τομέα των μεταφορικών ταινιών. Πρόκειται για μια δύσκολη απόφαση που ελήφθη με ιδιαίτερη προσοχή και χωρίς επιπολαιότητα, ήταν όμως μια απόφαση αναπόφευκτη μετά από μήνες εντατικών αλλά ανεπιτυχών διαπραγματεύσεων.» «Η παραγωγή συρματόσχοινων της ΣΥΡΜΑ Α.Ε. δεν επηρεάζεται από αυτήν την απόφαση», καταλήγει η μητρική.
Για σήμερα Τρίτη έχει προγραμματιστεί τριμερής συνάντηση στο υπουργείο εργασίας.
news24Με πληροφορίες από το magnesianews.gr