Το λεωφορείο χωρίς οδηγό που πρωτοκυκλοφόρησε για διάστημα έξι μηνών στους δρόμους των Τρικάλων από χθες κυκλοφορεί σε δρόμους της γαλκλικής πρωτεύουσας το Παρίσι
Πρόκειται αρχικά για ένα πείραμα που κάνει ο RATP (ο ΟΑΣΑ του Παρισιού) για να συγκεντρώσει εμπειρία και γνώμες πάνω στη νέα αυτή μορφή συγκοινωνίας.
Η διαδρομή ανάμεσα στους δύο σταθμούς περνά πάνω από τη γέφυρα Charles de Gaulle του Σηκουάνα και είναι λίγες εκατοντάδες μέτρα, κατά το πλείστον ευθεία. Η υπηρεσία θα λειτουργεί καθημερινά, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ.
Οδηγό βέβαια δεν θα έχουν τα λεωφορειάκια, αλλά θα επιβαίνει ένας υπάλληλος του RATP για να πληροφορεί και να καθησυχάζει τους επιβάτες. Τα μικρά οχήματα είναι ηλεκτρικά, κατασκευασμένα από τη Ligier (ναι, τη γνωστή από τη Formula 1), τα διαχειρίζεται η Easy Mile και μπορούν να μεταφέρουν έως 6 καθήμενους επιβάτες – πρωτίστως άτομα με ειδικές ανάγκες.
Το πείραμα θα επιτρέψει τη συλλογή στοιχείων για την αξιοπιστία των οχημάτων, τις επιδόσεις τους, το κόστος λειτουργίας και την κυβερνο-ασφάλειά τους.
Ο Δήμος του Παρισιού λέει ότι προβλέπονται και άλλα τέτοια πειράματα τους ερχόμενους μήνες. Σύμφωνα με τον RATP, τα αυτόνομα οχήματα είναι μια ευκαιρία «για συμπλήρωση των μέσων που ήδη διατίθενται, με την προσφορά λύσεων σε μεταφορικές ανάγκες που δεν ικανοποιούνται σήμερα». Ο Οργανισμός δηλαδή σκέπτεται την εφαρμογή σε ζώνες όπου ο αριθμός των επιβατών είναι μικρότερος.
Να σημειώσουμε τέλος ότι μια γραμμή αυτόνομων λεωφορείων ήδη δοκιμάζεται στη Lyon εδώ και μήνες, αλλά η Ελλάδα πρωτοπόρησε σε αυτόν τον τομέα, αφού στα Τρίκαλα λειτούργησαν πιλοτικά 4 αυτόνομα λεωφορειάκια από τον Νοέμβριο του 2015 (αν και ένα από αυτά «αυτονομήθηκε» και τράκαρε δύο εβδομάδες αργότερα).