Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / Τζούφια ‘barcodes’ σε προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά

Τζούφια ‘barcodes’ σε προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά

Ποιοι κωδικοί barcode κινδυνεύουν να μην γίνονται δεκτοί σε οιαδήποτε τωρινά ή μελλοντικά μητρώα και υπηρεσίες που λειτουργεί ο GS1

Το παράδοξο του να κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά προιόντα με barcodes που δεν ισχύουν, δεν ανταποκρίνονται σε κανένα πρότυπο ιχνηλασιμότητας και παρόλα αυτά οι επιχειρήσεις, που τα παράγουν έχουν πληρώσει για αυτά, αναδεικνύει το μη κερδοσκοπικό σωματείο “GS1 Association – Greece”, το οποίο από το 2011 και μετά διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα έκδοσης έγκυρων προτύπων και κωδικών barcodes.

Τα barcodes αν και δεν είναι υποχρεωτικά, εν τούτοις θεωρούνται απαραίτητα στο σύγχρονο εμπόριο, καθώς βοηθούν τις εταιρίες να διαχειριστούν καλύτερα τα αποθέματα τους, το ράφι τους ακόμη και το ταμείο τους, αλλά και τον καταναλωτή και τις αρμόδιες αρχές να εντοπίζουν την προέλευση και τη διαδρομή εντός προιόντος. Αποτελούν δε, “διαβατήριο” για την εξαγωγή τους σε ξένες αγορές, αφού πια barcodes επικολλώνται ακόμη και πάνω σε μεμονωμένα φρούτα.

Έως το 2008 το όλο ζήτημα έκδοσης barcode διαχειριζόταν Ανώνυμη Εταιρία, η οποία σήμερα λειτουργεί με την επωνυμία 520 BARCODE HELLAS. Η συγκεκριμένη ωστόσο κρίθηκε έκπτωτη από τον παγκόσμιο οργανισμό GS1, καθώς λειτουργούσε εκτός καταστατικού (ως ανώνυμη εταιρία και όχι ως μη κερδοσκοπικό σωματείο με “μετόχους” τα μέλη της).

Το 2011 δημιουργήθηκε o “ GS1 Association – Greece” ο οποίος σε συνεργασία με τον διεθνή φορέα «GS1 AISBL», αποτελεί το μόνο φορέα υπεύθυνο για έγκυρα barcodes. Ο οργανισμός -που συντηρείται από τις συνδρομές των μελών του- επιλέχθηκε μάλιστα από το Υπουργείο Οικονομικών για την έκδοση νέων barcodes στις ταινίες φορολογίας των καπνικών προϊόντων, οι οποίες κυκλοφορούν ήδη στην αγορά από τον Φεβρουάριο του 2017, προωθώντας με αυτό τον τρόπο την πάταξη του λαθρεμπορίου καπνού στην Ελλάδα.

Ο “ GS1 Association – Greece” σήμερα αριθμεί 4.000 μέλη το σύνολο των ελληνικών οργανωμένων δικτύων λιανικής, το σύνολο των πολυεθνικών αλλά και την πλειονότητα των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων. Όλοι οι παραπάνω σχηματισμοί έχουν προμηθευτεί έγκυρα barcodes ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο με μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων.

Για την εξασφάλιση της βέλτιστης διακίνησης προϊόντων στην ελληνική και διεθνή αγορά, το GS1 Association Greece, ενημερώνει τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν αριθμούς barcodes στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ότι εφόσον οι αριθμοί αυτοί εκδόθηκαν από την εταιρία «520 BARCODE HELLAS Α.Ε.» από το έτος 2008 κι εφεξής, οπότε και αποβλήθηκε η εν λόγω εταιρία από μέλος του ως άνω διεθνούς φορέα, δεν έχουν εκδοθεί από αρμόδιο φορέα GS1 ούτε σύμφωνα με τα πρότυπα GS1 και ως εκ τούτου δεν είναι εξουσιοδοτημένοι εντός του συστήματος GS1 και των υποστηρικτικών υπηρεσιών του. Συνεπώς, ο GS1 δεν μπορεί να εγγυηθεί την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και μοναδικότητα αυτών των αριθμών barcodes.

Μάλιστα, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αριθμούς barcodes που εκδόθηκαν πριν το 2008 από την εταιρία «520 BARCODE HELLAS A.E.» (τότε γνωστή ως «GS1 HELLAS A.E.») και μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει μέλη του μοναδικού, ελληνικού φορέα GS1, δηλαδή του GS1 Association – Greece, αυτοί οι κωδικοί barcode δεν γίνονται δεκτοί σε οιαδήποτε τωρινά ή μελλοντικά μητρώα και υπηρεσίες που λειτουργεί ο GS1 (GEPIR, GDSN, Cloud κα).

Η Γενική Συνέλευση των μελών του GS1 Association – Greece αποφάσισε να υιοθετήσει μία καινούρια πολιτική συνδρομών για τις επιχειρήσεις, που θα εγγραφούν μέλη του μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2017 και ήδη χρησιμοποιούν κωδικούς δομής GS1, παρέχοντας δωρεάν σε αυτές, την εγγραφή και την πρώτη ετήσια συνδρομή, ελπίζοντας ότι περισσότερες επιχειρήσεις θα εισέλθουν στην εν λόγω κωδικοποίηση.

news247/ Πένυ Κούτρα/Φωτογραφία: ASSOCIATED PRESS / THOMAS KIENZLE

Δες επίσης

Coca Cola: Η εμβληματική της διαφήμιση για τα Χριστούγεννα επιστρέφει μέσω AI

Δεν νοούνται Χριστούγεννα αν δεν δούμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca Cola. Άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη ...