Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / Χρηματοδότηση, καινοτομία και εξωστρέφεια τα «κλειδιά» για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Äåßðíï åñãáóßáò óôá ðëáßóéá ôïõ 4ïõ óõíåäñßïõ ôçò ÅÓÅÅ, ÐáñáóêåõÞ 20/4/2018. (EURÏKINISSI/ÐÁÍÁÃÏÐÏÕËÏÓ ÃÉÁÍÍÇÓ).

Χρηματοδότηση, καινοτομία και εξωστρέφεια τα «κλειδιά» για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα

Τα προβλήματα της χρηματοδότησης, αλλά και η σημασία της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στην ανάπτυξη της ελληνικής μικρομεσαίας επιχείρησης, αναδείχθηκαν από τους ομιλητές στο 4ο συνέδριο της Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) που ήταν διήμερο και ολοκληρώθηκε σήμερα, 22 Απριλίου 2018 με θέμα «Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα- Ο Μεγάλος Πρωταγωνιστής της Ανάπτυξης».

Όπως αναφέρει ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, την έναρξη του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Έλληνας επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος καθώς και οι ευρωβουλευτές Δημήτρης Παπαδημούλης, Γιώργος Κύρτσος, Νίκος Ανδρουλάκης και Κώστας Παπαδάκης. Όλοι οι ομιλητές δεσμεύθηκαν να συμβάλουν στην προώθηση των θεμάτων των μικρομεσαίων της αγοράς στα ευρωπαϊκά όργανα.

Στις πέντε θεματικές ομάδες του συνεδρίου οι ειδικοί ομιλητές μοιράστηκαν με τους συνέδρους σκέψεις, ιδέες, προτάσεις και εμπειρίες.

ΜμΕ: Πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη
Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο πάνελ με τίτλο «Μικρομεσαία επιχείρηση: Πρωταγωνιστής της ανάπτυξης σε Ελλάδα και Ευρώπη», ο Γ.Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ενημέρωσε ότι η Ελλάδα είναι πρώτη σε ποσοστιαίους όρους στην απορρόφηση του «πακέτου Γιούνκερ», ενώ όπως σημείωσε, 2,5 δισ. ευρώ θα μοχλεύσουν επενδύσεις 9 δισ. ευρώ, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τη μετάβαση της μικρής εισαγωγικής επιχείρησης σε εξαγωγική.

Ο Χ. Στάικος, τέως πρόεδρος του ENTERPRISE GREECE, τόνισε ότι η εξωστρέφεια αποτελεί σημαντική μεταβλητή του νέου παραγωγικού υποδείγματος. Η μετάβαση όμως αυτή προϋποθέτει την υποστήριξη των ευρωπαϊκών και εθνικών πολιτικών στη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, επισήμανε.

Το πρόγραμμα COSME, που παρουσίασε ο Κ. Ανδρόπουλος, υπεύθυνος Μονάδας Προγράμματος COSME και πολιτικών ΜμΕ, Γ. ∆. Εσωτερικής Αγοράς Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜμΕ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φαίνεται πως μπορεί να συνδράμει ενεργά στην κατεύθυνση αυτή.

Ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ Θ. Θανόπουλος αναφέρθηκε στην ανάγκη χαρτογράφησης των «microεπιχειρήσεων» ώστε να αναδειχθούν οι ιδιαιτερότητες του ελληνικού επιχειρείν.

ΜμΕ και χρηματοδότηση
Στο δεύτερο πάνελ, με τίτλο «Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και Χρηματοδότηση», ο Δ. Οικονόμου, εκπρόσωπος της Eurobank, ανέφερε ότι η στήριξη των ΜμΕ αποτελεί στρατηγική επιλογή, αλλά η ίδια η αγορά ζητάει περισσότερα από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα.

Από την άλλη, ο Ν. Μυρτάκης, εκπρόσωπος των συνεταιριστικών τραπεζών, παρουσίασε το δίκτυο των συνεταιριστικών τραπεζών και τη μεγάλη σύνδεση τους με τις ΜμΕ, δεδομένου ότι το 87% της ζήτησης προέρχεται από τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Ο Α. Γεωργακάκης, πρόεδρος του ΕΤΕΑΝ, υπογράμμισε ότι παρά την καλή πρόθεση όλων, δεν διοχετεύονται οι διαθέσιμοι πόροι στην αγορά, γεγονός που απέδωσε στη χαμηλή αντοχή των τραπεζών στην ανάληψη ρίσκου, παρ’ όλα τα νέα εργαλεία που προωθούνται από την ΕΕ.

Η Δ. Παπανδρέου, από τον τομέα της συμβουλευτικής της EBRD, ενημέρωσε για τις δράσεις της σε όλους του κλάδους.

Τέλος, η Α. Μητσοτάκη συνεισέφερε στο διάλογο της χρηματοδότησης δίνοντας έμφαση στο θέμα των μικροπιστώσεων με την εμπειρία της έως σήμερα μέσω του Action Finance Initiative.

ΜμΕ και αυτοδιοίκηση
Στο τρίτο πάνελ με θέμα «Τοπική αυτοδιοίκηση και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα: Η περίπτωση των Open-malls», η ειδική γραμματέας ΕΣΠΑ Ευγενία Φωτονιάτα παρουσίασε το νέο πρόγραμμα «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», το οποίο βασίστηκε σε προτάσεις της ΕΣΕΕ και πλέον παίρνει διαστάσεις ολοκληρωμένης αστικής παρέμβασης.

Το νέο πρόγραμμα θα προβλέπει:

αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του δημόσιου χώρου και
αναδιοργάνωση της οικονομικής δραστηριότητας με υιοθέτηση και χρήση εφαρμογών έξυπνης πόλης.
O γενικός γραμματέας Εμπορίου, Δ. Αυλωνίτης τόνισε τη σημασία της σύνδεσης του εμπορίου με την τοπική παραγωγή και τη συμμετοχή του στην αλυσίδα αξίας. Ο ίδιος επισήμανε ότι η νέα δράση θα πρέπει να συνδυαστεί με την παράλληλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού των ΜμΕ.

Επίσης, ανέδειξε ως κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας της δράσης την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του παρεμπορίου.

Οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Γ. Μώραλης, Γ. Γαβρίλης και Κ. Αγοραστός χαιρέτισαν την πρωτοβουλία και δεσμεύτηκαν για τη συνεργασία με τους οικείους εμπορικούς συλλόγους για τα ανοικτά κέντρα εμπορίου.

Επιτυχημένες στρατηγικές
Στο τέταρτο πάνελ με θέμα: «Επιτυχημένες στρατηγικές μικρομεσαίων επιχειρήσεων και Οικογενειακές Επιχειρήσεις», ο καθηγητής Γ. Δουκίδης έδωσε παραδείγματα επιχειρήσεων που ανεξάρτητα του μεγέθους τους, κατάφεραν με καινοτομία και αξιοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια να καταφέρουν να αποτελούν τις σημαντικότερες επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι επιχειρηματίες ομιλητές τόνισαν τον οικογενειακό χαρακτήρα του επιχειρηματικού μοντέλου της χώρας και την ανάγκη μετασχηματισμού του στις απαιτήσεις του νέου επιχειρείν, αλλά και τη σημασία του προσωπικού για το μέλλον της επιχείρησης.

Η Ι.Πεπελάση, τόνισε τον οικογενειακό χαρακτήρα του επιχειρηματικού μοντέλου της χώρας, όχι μόνο σήμερα αλλά και ιστορικά. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο λοιπόν επισημάνθηκε ότι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και η γεωργία.

Το νέο οικοσύστημα είναι δυναμικό με κεντρικό ρόλο τη μικρή επιχείρηση η οποία μετασχηματίζεται από το οικογενειακό στο νέο επιχειρείν.

Η Π.Σκαγιά αφηγήθηκε με δημιουργικό τρόπο την ιστορία της οικογενειακής επιχείρησης η οποία μεγεθύνθηκε σε βάθος χρόνου και τόνισε τη σημασία του προσωπικού στο μέλλον της επιχείρησης.

Ο Δ.Ράντος τόνισε τη σημασία του πελατοκεντρικού χαρακτήρα της επιχείρησης. Είναι πραγματικά σημαντικό να έχει μια επιχείρηση το ικανό προσωπικό να εξυπηρετήσει τον πελάτη με γνώμονα το ποιοτικό αποτέλεσμα και να γνωρίζει σε βάθος την αγορά του προϊόντος.

Επίσης, μία μεταβλητή που αναδείχθηκε και συχνά αγνοείται είναι η τύχη, η οποία όμως από μόνη της δεν λέει απολύτως τίποτα αν δεν αξιοποιηθεί κατάλληλα.

Ο Γ.Σακελλαρόπουλος παρουσίασε το υπόδειγμα του επιχειρηματία που συνδύαζε το εμπορικό επιχειρηματικό παρελθόν του με την αγροτική παραγωγή. Επεσήμανε τις δυσκολίες, τον κόπο και τον αγώνα που προυποθέτει η επιτυχία και την προσπάθεια σταθερότητας στην ποιότητα ανεβάζοντας τον πήχη της ίδιας της επιχείρησης.

Στο πέμπτο πάνελ με θέμα: «Η συνεργασία ως παράγοντας επιτυχίας», οι μετέχοντες κ.κ. Θ. Γιαρμενίτης, Δ. Κυριακόπουλος και Δ. Κοσμίδης αναφέρθηκαν στην σημασία της συνεργασίας για την επιχειρηματική επιτυχία.

Β. Κορκίδης: Να διαμορφώσουμε επιχειρηματικό περιβάλλον βιώσιμο και φιλικό στην ανάπτυξη
Κλείνοντας ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης σημείωσε τα ακόλουθα: «Δεδομένου ότι δεν κρινόμαστε για το τι κληρονομήσαμε, αλλά για το τι θα κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενιές, ελπίζω να καταφέρουμε να διαμορφώσουμε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον βιώσιμο και φιλικό στην ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, ιδίως των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που πέρα από τη σημαντική συμβολή τους στην οικονομία, διαδραματίζουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Σήμερα, Κυριακή, 22 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε και η ετήσια τακτική γενική συνέλευση της ΕΣΕΕ. Τα θέματα που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των συνέδρων, ήταν τα «κόκκινα» δάνεια και η ανάγκη διευθέτησής τους, ο εξωδικαστικός μηχανισμός, η φορολογία, οι ασφαλιστικές εισφορές. Η υλοποίηση ενός επιχειρηματικού ακατάσχετου λογαριασμού και οι εναλλακτικές μέθοδοι χρηματοδότησης (μικροδάνεια, crowdfunding και εταιρικές εγγυήσεις).

Δες επίσης

Coca Cola: Η εμβληματική της διαφήμιση για τα Χριστούγεννα επιστρέφει μέσω AI

Δεν νοούνται Χριστούγεννα αν δεν δούμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca Cola. Άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη ...