Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / Στα ράφια του εξωτερικού το 50% των προϊόντων της Όλυμπος

Στα ράφια του εξωτερικού το 50% των προϊόντων της Όλυμπος

«Λαμπρή καριέρα» στο εξωτερικό κάνουν τα γαλακτοκομικά σήματα «Όλυμπος» και «Ροδόπη» κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς και παράλληλα ενδυναμώνουν τη «μαμά» εταιρεία με έδρα τα Τρίκαλα με την επωνυμία «Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε».

Τα δύο αδέλφια, ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Σαράντης, δημιούργησαν ένα πρότυπο βιομηχανικό όμιλο γαλακτοκομικών προϊόντων δίνοντας ακόμη μία διέξοδο στους εγχώριους κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας προσφέροντας την πρώτη ύλη, το γάλα της ημέρας στη μονάδα επεξεργασίας της περιοχή τους.

Μόνο το 2018 η εταιρεία «Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε» απορρόφησε αυξημένες ποσότητες γάλακτος κατά 25% σε αιγοπρόβειο γάλα φθάνοντας τους 65.000 τόνους και σε αγελαδινό. Οι ποσότητες ήταν ενισχυμένες κατά 10%.

Η πρώτη ύλη σε συνδυασμό με την επίπονη δουλειά των εργαζομένων της βιομηχανίας για δύο δεκαετίες κατάφεραν να δημιουργήσουν μια εξαγωγική εταιρεία με τα ελληνικά εμπορικά σήματα να ταξιδεύουν στις Σκανδιναβικές χώρες, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ιταλία και προς τις Βαλκανικές χώρες.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η διοίκηση της εταιρείας έχει θέσει ένα εφικτό στόχο,όπως είναι οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 50% του συνολικού τζίρου τη φετινή χρονιά από 47% που ήταν το 2018.

Τα προϊόντα «Όλυμπος» που « λατρεύουν» οι καταναλωτές των χωρών της Ευρώπης είναι η φέτα και το γιαούρτι, που συγκροτούν μία αγορά 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η διοίκηση της εταιρείας «Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε» ως ανταμοιβή για την επίτευξη των στόχων της χρονιάς που πέρασε έδωσε μπόνους δύο μισθούς σε όλους για όλους τους εργαζόμενους που να σημειωθεί φθάνουν τους 1.214 και διένειμε χρηματικά βραβεία ποιότητας στους κτηνοτρόφους. Το συνολικό κόστος των bonus ανήλθε στα 2,1 εκατ. ευρώ.

Τα οικονομικά μεγέθη του 2018.

Άνοδο 11% σημείωσε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε φθάνοντας τα 342 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 308,7 εκατ. ευρώ του 2017.

Ο στόχος του 2019 αναφορικά με τον κύκλο εργασιών προσδιορίζεται στα 380 εκατ. ευρώ με τις προσδοκίες της διοίκησης να στηρίζονται περισσότερο στις εξαγωγές όπως και στην εγχώρια αγορά.

Τη χρονιά που πέρασε οι πωλήσεις των γαλακτοκομικών σημάτων «Όλυμπος» και « Ροδόπης» σημείωσαν αύξηση κατά 25% στις ξένες αγορές και στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις ήταν ενισχυμένες κατά 6%.

Η γαλακτοβιομηχανία της Θεσσαλίας «ανέπνευσε» μετά το «κανόνι» της αλυσίδας σούπερ μάρκετ γράφοντας ζημιές 7,7 εκατ. ευρώ με το τίμημα της ζημιάς να ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ καθώς χάθηκε το δίκτυο πωλήσεων και μέχρι να αναπληρωθεί από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

Τα λειτουργικά κέρδη της έφθασαν τα 51,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 60,96% το 2017 σε σχέση με το 2016.

Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας έφθασαν τα 58 εκατ. ευρώ το 2018 χάρη στη δυναμική παρουσία του Ομίλου Σκλαβενίτη, ο οποίος επι της ουσίας «θεράπευσε» τα λάθη του παρελθόντος επαναφέροντας πιο γρήγορα την αγορά σε ισορροπία μετά την κατάρρευση του δικτύου της Μαρινόπουλος.

Το ομολογιακό δάνειο των 125 εκατ. ευρώ.

Στην αναχρηματοδότηση του ομολογιακού δανείου ύψους 125 εκατ. ευρώ προχώρησε η διοίκηση με την Alpha bank βελτιώνοντας σημαντικά τις υποχρεώσεις της εταιρείας και την ίδια στιγμή αναχρηματοδότησε τις επενδύσεις ύψους περίπου 25εκατ. ευρώ για το 2018.

Το νέο ομολογιακό δάνειο είναι επταετούς διάρκειας με το επιτόκιο αναφοράς να ξεκινά από το 3,10%,το οποίο σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στη διοίκηση λένε ότι θα περιορισθεί στο 2,7%. Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας ανέρχεται σε 169,1 εκατ. ευρώ με βάση την ετήσια έκθεση του 2017 και ο συντελεστής μόχλευσης διαμορφώνεται στο 50,8%

Νίκος Θεοδωρόπουλος (bankingnews.gr)

Δες επίσης

Coca Cola: Η εμβληματική της διαφήμιση για τα Χριστούγεννα επιστρέφει μέσω AI

Δεν νοούνται Χριστούγεννα αν δεν δούμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca Cola. Άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη ...