Συγκεκριμένα η Gucci απέσυρε ένα μαύρο πουλόβερ με μακρύ λαιμό, το οποίο καταλήγει σε ένα μεγάλο στόμα με κόκκινα χείλη. Το πουλόβερ αυτό κατηγορήθηκε για ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτό γιατί ο μακρύς λαιμός του φτάνει έως το μέσον του προσώπου καλύπτοντας και τη μύτη, έχει ένα άνοιγμα στο σημείο του στόματος στο περίγραμμά του οποίου διαγράφονται χοντρά κόκκινα χείλη.
Πολλοί χρήστες του μέσων κοινωνικής δικτύωσης διέκριναν σε αυτό το ρούχο της Gucci, μια αναφορά στο «blackface». Στο θεατρικό μακιγιάζ δηλαδή για τον ρόλο ενός μαύρου προσώπου που από πολλούς θεωρείται μια γελοιογραφική και ρατσιστική απεικόνιση των μαύρων προσώπων.
«Η Gucci ζητεί συγνώμη για την ενόχληση που προκάλεσε με αυτό το πουλόβερ. Επιβεβαιώνουμε ότι το προϊόν αποσύρθηκε αμέσως από όλα τα καταστήματά μας και από τον ιστότοπό μας», έγραψε στον λογαριασμό της στο Twitter η εταιρία που ανήκει στον γαλλικό όμιλο Kering.
Η Gucci τόνίζει μάλιστα ότι η «διαφορετικότητα είναι μια θεμελιώδης αξία» και εκτιμά ότι το «περιστατικό» αυτό είναι ένα μάθημα για «την ομάδα της και πέραν αυτής».
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οίκοι μόδας κατηγορούνται για ρατσισμό με τον ιταλικό οίκο Prada να κατηγορείται τον Δεκέμβριο, όταν απέσυρε από ένα κατάστημα στη Νέα Υόρκη μικρές μαύρες φιγούρες που απεικόνιζαν μαύρους πιθήκους με χοντρά κόκκινα χείλη.
Ακόμη πριν μερικές εβδομάδες στην Κίνα η Dolce & Gabbana είχε κατηγορηθεί για ρατσισμό και προσβολή των εθίμων, όταν δημιούργησε βίντεοκλιπ με μια γυναίκα από την Ασία να τρώει αδέξια πίτσα και σπαγγέτι χρησιμοποιώντας μπαγκέτες μαέστρου.