Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Ερχονται ξανά στα Τρίκαλα τα λεωφορεία χωρίς οδηγό

Ερχονται ξανά στα Τρίκαλα τα λεωφορεία χωρίς οδηγό

Η δεύτερη «φουρνιά» λεωφορείων χωρίς οδηγό, θα κινούνται εντός και εκτός του αστικού ιστού της πόλης των Τρικάλων, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με εξελιγμένη τεχνολογία 5G, στο πλαίσιο του προγράμματος «AVINT».
Το «AVINT» είναι ένα ερευνητικό έργο που χρηματοδοτείται από τον κύκλο «ερευνώ-καινοτομώ» της Γενικής Γραμματείας Έρευνας Τεχνολογίας και στοχεύει στην ενσωμάτωση αυτόματων λεωφορείων χωρίς οδηγό στον αστικό συγκοινωνιακό ιστό.
Το όραμα της πόλης, όπως αναφέρεται για το συγκεκριμένο έργο, είναι να προσφέρει αποτελεσματικές λύσεις, μέσω της εισαγωγής καινοτόμων, έξυπνων και κοινωνικά προσβάσιμων υπηρεσιών και τεχνολογιών για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της πόλης, θέτοντας στο επίκεντρο τον πολίτη.
Μάλιστα, στην τελευταία του συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο Τρικάλων έκρινε με σχετική απόφαση που πήρε, αναγκαίο τον καθορισμό και την έγκριση των Αστικών Γραμμών Λεωφορείων (διαδρομών) καθώς και των αντίστοιχων στάσεων στην πόλη των Τρικάλων έτσι ώστε να επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, μετά από πρόταση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Στην ίδια συνεδρίαση εξετάστηκε η προοπτική της ενσωμάτωσης αυτόματων οχημάτων στον κυκλοφοριακό ιστό μιας ελληνικής πόλης και η επίδειξη αυτών μέσα από μια προσεκτικά σχεδιασμένη διαδρομή στην πόλη.
Τα οχήματα των λεωφορείων χωρίς οδηγό, θα κινούνται εντός του αστικού ιστού της πόλης των Τρικάλων και θα εκτελείται κυκλική διαδρομή που θα συνδέει το κέντρο της πόλης (οδός Όθωνος) με το υπεραστικό ΚΤΕΛ, το οποίο βρίσκεται στις παρυφές της πόλης. Οι στόχοι του έργου, όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, στο πλαίσιο σχετικής εισήγησης, είναι η διερεύνηση των επιπτώσεων της εγκατάστασης μιας γραμμής λεωφορείων χωρίς οδηγό στον κυκλοφοριακό ιστό της πόλης των Τρικάλων.
Στους στόχους του έργου εντάσσονται και οι διαδικασίες αδειοδότησης σε τεχνικό και νομοθετικό επίπεδο, η αποτίμηση των αποτελεσμάτων ως προς τον κυκλοφοριακό ιστό, τη λειτουργικότητα, την αποδοχή από το κοινό, την οικονομική βιωσιμότητα και την επεκτασιμότητα.
Επίσης, στόχος είναι, όπως αναφέρθηκε, η διάχυση των αποτελεσμάτων τόσο στον ελληνικό όσο και στον παγκόσμιο χώρο που θα μπορεί να προάγει την αυτόματη οδήγηση ως μέρος μιας μελλοντικής έξυπνης πόλης τονίζοντας την πρωτοπορία μιας ελληνικής πόλης σε αυτό, είναι ένας ακόμα από τους στόχους του παραπάνω έργου.
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου υποστηρίζει πως «το να σκεφτόμαστε και να πράττουμε διαφορετικά αποτελεί την αρχή την αναγέννησης της πόλης και της περιοχής. Καμία αλλαγή δεν θα πετύχει αν πρώτα δεν αλλάξουμε εμείς. Και τα Τρίκαλα αλλάζουν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δες επίσης

ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας: Η γέφυρα στο δρόμο για Λιβαδοχώρι και Παράμερο του Δήμου Πύλης, κατεστραμμένη και εγκαταλειμμένη

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας επισημαίνει την κακή κατάσταση γέφυρας στο δρόμο για ...