Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Αύξηση – φωτιά στις τιμές των καυσίμων

Αύξηση – φωτιά στις τιμές των καυσίμων

Τα 10 με 15 λεπτά το λίτρο αναμένεται να φτάσουν οι ανατιμήσεις στα υγρά καύσιμα από την επόμενη εβδομάδα, καθώς θα αναπροσαρμοστούν και οι Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης στην αμόλυβδη και το ντίζελ κίνησης.

Βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης από τις 18 Νοεμβρίου μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου έχει αυξηθεί κατά 6,9 λεπτά το λίτρο με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται στο 1,487 ευρώ το λίτρο. Το ντίζελ κίνησης, για το ίδιο χρονικό διάστημα, ακρίβυνε κατά 6 λεπτά το λίτρο και έτσι έχει ανέβει στο 1,178 ευρώ το λίτρο, ενώ μεγαλύτερη -7,8 λεπτά το λίτρο- είναι η αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης που έχει εκτοξευτεί στο 0,974 ευρώ το λίτρο. Οι τιμές αυτές από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο λόγω της αναπροσαρμογής των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης.

Για την αμόλυβδη βενζίνη ο ΕΦΚ αυξάνεται κατά 3 λεπτά το λίτρο και η λιανική συνολικά θα ακριβύνει 4 λεπτά το λίτρο. Δηλαδή, αν ο ΕΦΚ άλλαζε από σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης θα πλησίαζε το 1,52 ευρώ το λίτρο. Ο ΕΦΚ του ντίζελ κίνησης αναπροσαρμόζεται κατά 8 λεπτά το λίτρο αφού από το 0,33 αυξάνεται στο 0,41 ευρώ. Η τελική τιμή αυξάνεται κατά 9 λεπτά το λίτρο κι έτσι το ντίζελ αν ο φόρος ανέβαινε από σήμερα θα πωλείτο περίπου 1,27 ευρώ το λίτρο.

Προσδοκία της κυβέρνησης είναι να εισπραχθούν από τους νέους φόρους συνολικά έσοδα 492 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, αυτές οι αυξήσεις της φορολογίας στα καύσιμα θα οδηγήσουν, σύμφωνα με την έρευνα που είχε κάνει τον Οκτώβριο το ΙΟΒΕ για λογαριασμό του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), σε αύξηση κόστους για τις επιχειρήσεις, αλλά και μείωση της κατανάλωσης και των εσόδων του Δημοσίου.

Σύμφωνα πάντα με το ΙΟΒΕ, οι νέοι αυτοί φόροι θα περιορίσουν την προσδοκώμενη αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,30% ή κατά 530 εκατ. ευρώ τον χρόνο για το διάστημα 2017, 2018, 2019. Εξαιτίας της μείωσης του ΑΕΠ θα προκαλέσουν και απώλεια τόσο στην απασχόληση (10.700 θέσεις τον χρόνο) όσο και στα έσοδα από άλλους φόρους και εισφορές (178 εκατ. ευρώ). Δηλαδή, ακόμη και αν παρά τη μείωση της κατανάλωσης καταστεί εφικτή η είσπραξη 408 από τα 492 εκατ. ευρώ, σύμφωνα πάντα με τους υπολογισμούς του ΙΟΒΕ, οι παράπλευρες απώλειες θα είναι τέτοιες που θα ακυρώνουν τα όποια οφέλη.

Δες επίσης

ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας: Η γέφυρα στο δρόμο για Λιβαδοχώρι και Παράμερο του Δήμου Πύλης, κατεστραμμένη και εγκαταλειμμένη

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας επισημαίνει την κακή κατάσταση γέφυρας στο δρόμο για ...

Αφήστε μια απάντηση