Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Τρικάλων: Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Τρικάλων: Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

ANT.AΡ.ΣΥ.Α. ΤΡΙΚΑΛΩΝ: Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, Ε.Ε, ΟΟΣΑ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΕ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ

 

Η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει να αξιοποιήσει την πανδημία, τους περιορισμούς κυκλοφορίας, τα κλειστά σχολεία και σχολές και την απόπειρα αναστολής πολιτικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και πρακτικών, για να κλιμακώσει την αντεκπαιδευτική πολιτική της φέρνοντας  σε δήθεν δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση.

 

Το νομοσχέδιο της Κεραμέως βαθαίνει την αντιδραστική τομή στην εκπαίδευση. Είναι ένα νομοσχέδιο υπό τις οδηγίες Ε.Ε, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ και ενάντια στα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Προωθεί μία εκπαίδευση ταξικών φραγμών για «λίγους και εκλεκτούς», μακριά από το καθολικό δικαίωμα της νέας γενιάς για πολύπλευρη και σύγχρονη εκπαίδευση με ελεύθερο δημιουργικό χρόνο, σε ένα αντιδραστικό και αυταρχικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες από το νηπιαγωγείο μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Μετατρέπει  τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε εξεταστικό κέντρο με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, την επαναφορά της βάσης του 10 για την προαγωγή στην επόμενη τάξη στο Λύκειο, την επί της ουσίας επέκταση των Πανελλαδικών εξέτασεων από την Α’ Λυκείου, μέσω της τράπεζας θεμάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό με το Εθνικό Απολυτήριο και τις την προσμέτρηση των βαθμών και των τριών τάξεων των Λυκείων Σε μία δευτεροβάθμια εκπαίδευση με γεμάτες αίθουσες και ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι συνεχείς εξετάσεις και η βαθμοθηρία υποβαθμίζουν τη μόρφωση, ενισχύουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τα φροντιστήρια και να κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή εκπαιδευτικών και  μαθητών, με τον εξοντωτικό  φόρτο εργασίας, την έλλειψη κάθε δημιουργικής σχέσης με την γνώση, την έλλειψη ελεύθερου χρόνου.  Όσα παιδιά φτωχών οικογενειών δεν μπορούν να ανταποκριθούν σ’ αυτή την πραγματικότητα πετιούνται έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται η δηλωμένη πρόθεση για  μείωση των εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ και ο περιορισμός των μεταγραφών αποκλείοντας από τις σπουδές τους ακόμη περισσότερους φτωχούς φοιτητές. Για πρώτη φορά εμφανίζεται ο όρος «μετακίνηση» φοιτητών από το τμήμα  εισαγωγής σε τμήμα άλλου επιστημονικού αντικειμένου του ίδιου επιστημονικού πεδίου, αν θέλεις να σπουδάσεις στον τόπο σου και δεν έχεις τις σκληρές προϋποθέσεις μετεγρραφής. Σκληρό και κυνικό μέτρο για τους φτωχούς φοιτητές που με θυσίες κατάφεραν να εισαχθούν στο τμήμα που ήθελαν, αλλά αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.

 

Το ταξικά και αξιακά διαχωρισμένο εκπαιδευτικό σύστημα επιτυγχάνεται και με την ενίσχυση των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και με την επέκταση του θεσμού των προτύπων  σχολείων,  που ενισχύουν τον ανταγωνισμό και την ενίσχυση της διαφοροποίησης και της «αξιοκρατίας» την ίδια ώρα που το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται από την αντιδραστική εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση» που στις χώρες που εφαρμόστηκε έγινε ο δρόμος για το κλείσιμο χιλιάδων σχολικών μονάδων στις λαϊκές γειτονιές ως «αναποτελεσματικές»!

 

Μόνο μια «κάστα» μαθητών οι οποίοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά και ψυχολογικά την προετοιμασία και τον μαραθώνιο εξετάσεων θα έχουν δικαίωμα να μπουν σε πρώτης ταχύτητας σχολεία. Οι υπόλοιποι, θα πρέπει απλά να συμβιβαστούν με σχολεία διαλυμένα από την αξιολόγηση και την υποχρηματοδότηση, άλλωστε είναι ξεκάθαρο για την κυβέρνηση ότι «δεν παίρνουν όλα τα παιδιά τα γράμματα».

 

Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση πιστή στο δημοσιονομικό σφαγείο παίρνει μέτρα περαιτέρω συρρίκνωσης τμημάτων και σχολείων. Αυξάνει τον αριθμό των μαθητών σε 28 στα τμήματα του Δημοτικού, απαγορεύει την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ πάνω από 17 ετών, κάνοντας ένα ακόμα δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια προαναγγέλλοντας νέα Υ.Α για καθορισμό του μέγιστου και ελάχιστου αριθμού των μαθητών. Μέτρα που στοχεύουν και στην περικοπή θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών και δυσχεραίνουν την πρόσβαση των μαθητών στη μόρφωση.

 

Για άλλη μια φορά επιτίθεται στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των ελαστικά εργαζόμενων αναπληρωτών με την επαναφορά του τιμωρητικού αποκλεισμού τους για δύο χρόνια από την προσληψη σε περίπτωση παραίτησης.

 

Μετά την κατάργηση του ασύλου και τις φωνές για ηλεκτρονικές ψηφοφορίες στα πανεπιστήμια, με το νομοσχέδιο δίνεται έμφαση και στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο. Επανέρχονται οι 3-4-5 μερες αποβολές σαν μέτρο «πειθάρχησης», η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Καθιερώνεται ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των σχολείων σε συνεργασία με γονείς, δήμους, διοίκηση εκπαίδευσης,ως στοιχείο ελέγχου και υποταγής εκπαιδευτικών μαθητών, ενώ στα ΑΕΙ θωρακίζεται η αντιδραστική – επιχειρηματική εκλογή των πρυτανικών αρχών μέσω της αλλαγής της σύνθεσης του εκλεκτορικού σώματος.

 

Το νομοσχέδιο επιτίθεται στο δημόσιο και δωρεάν Πανεπιστήμιο. Θεσπίζει δυνατότητα ίδρυσης ξενογόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτωνσπουδων σε κάθε Πανεπιστήμιο και Τμήμα. Η επιβολή διδάκτρων σ’ αυτά αποτελεί «λαγό» για γενίκευση διδάκτρων στα προπτυχιακά τμήματα ενώ η ίδρυση τους αποτελεί μέτρο στην κατεύθυνση της αξιολόγησης των Πανεπιστημίων και την κατηγοριοποίηση των τμημάτων και σχολών. Εμπορευματοποιεί και ιδιωτικοποιεί ακόμηπερισσότερο τα Πανεπιστήμια.

 

Είναι ξεκάθαρο για την κυβέρνηση ότι χρείαζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα υποταγμένο πλήρως στις ανάγκες της αγοράς, το οποίο δεν θα παρέχει ολοκληρωμένη και καθολική μόρφωση και γνώση στη νέα γενιά αλλά μικρά, ευέλικτα διαμορφωμένα, πακέτα δεξιοτήτων  σύμφωνα με τις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες» του ΟΟΣΑ προετοιμάζοντας τους μαθητές  ήδη από τα 16 είτε  να βγουν στην αγορά εργασίας με άμεσο ή έμμεσο τρόπο (βλέπε μαθητεία) είτε να επιδιώξουν την πρόσβαση τους σε μια ριζικά διαφοροποιημένη ανώτατη εκπαίδευση. Συνδέεται  με την γενικότερη πολιτική των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων σε εκπαίδευση και εργασία, που προωθεί το κεφάλαιο, Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν.Δ αποτελεί συνέχεια και πατάει πάνω στους προηγούμενους νόμους Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου και Γαβρόγλου.

 

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι στο πλευρό των μαθητών, φοιτητών και των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κινήματος που διαδηλώνουν απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης,  χαιρετίζει τις πρώτες, και εν μέσω πανδημίας, κινητοποιήσεις και καλεί συνολικά σε ένα πανεκπαιδευτικό αγώνα, των μαθητών, των φοιτητών, των λαϊκών στρωμάτων, όλων των φορέων και βαθμίδων της εκπαίδευσης, για να εμποδίσει τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς και να μην επιτρέψει να  περάσει το νέο πολυνομοσχέδιο  Από αυτή τη σκοπιά, ακόμα πιο αποφασιστικά θα συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια που είναι διαχρονικοί στόχοι της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ για την εκπαίδευση και επιδίωξαν να εφαρμόσουν όλες οι κυβερνήσεις καθώς και στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.Να υπερασπιστούμε εδώ και τώρα τον καθολικό Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα της Υγείας και της Παιδείας, που θα μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι!

 

Παλεύουμε για:

  Απόσυρση του νομοσχεδίου ΤΩΡΑ. Αγώνας ενάντια στην  πολιτική του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις.

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους του νέους σε όλες τις βαθμίδες της. Κατάργηση των εξεταστικών, οικονομικών και ταξικών φραγμών.
  • Ενιαίο δημόσιο, δωρεάν 12 χρονο σχολείο και δίχρονη ποροσχολική αγωγή που θα χωρά όλη τη γνώση όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς. Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση για όλους. Ρήξη με τη λογική των «άριστων», εκπαιδευτικών δικτύων.
  • Όχι στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών – σχολικών μονάδων. Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων. Καμιά απόλυση.
  • Σύγχρονη γνώση, σφαιρική αντίληψη της επιστήμης, της φύσης και του ανθρώπινου πολιτισμού, την σύνδεση θεωρίας και πράξης ενάντια στο θρησκευτικό σκοταδισμό, στην λογική «ευέλικτων πακέτων γνώσεων»,  των «εξειδικεύσεων» και της «κατάρτισης».
  • Αύξηση του ελεύθερου χρόνου που θυσιάζεται στο κυνήγι των βαθμών και των εξετάσεων, ρυθμοί διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βάση παιδαγωγικά κριτήρια. Όχι στα σχολεία – εξεταστικά κέντρα.
  • Όχι στον αυταρχισμό, στις αποβολές, στις μειώσεις διαγωγών, στην αστυνομική αντιμετώπιση των μαθητών και του σχολείου.
  • Μόνιμη δουλειά με δικαιώματα και Σ.Σ.Ε.   για όλους και όλες ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική βαθμίδα που έχουν τελειώσει.

ANT.AΡ.ΣΥ.Α. ΤΡΙΚΑΛΩΝ

 

7 Attachments

 

 

Δες επίσης

Μετακόμισε από την Αθήνα σε χωριό της Καλαμπάκας με 65 κατοίκους – Ο Γιώργος περιγράφει τη νέα του ζωή

Ο Γιώργος Αντωνίου άλλαξε τη ζωή του μετακομίζοντας από την Αθήνα σε ένα ορεινό χωριό, ...