Την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή απετράπη τραγωδία με συρμούς τρένων στα Παλαιοφάρσαλα την Τρίτη του Πάσχα.
Όπως αποκαλύπτει η «Καθημερινή» η αμαξοστοιχία Intercity 55 με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα εκτροχιάστηκε. Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου άφησε σε λάθος θέση το κλειδί της γραμμής, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή που κατευθυνόταν η αμαξοστοιχία 844 Αθήνα – Καλαμπάκα και ερχόταν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η πρώτη αμαξοστοιχία μετέφερε σχεδόν 320 άτομα και η δεύτερη, καθώς είχε πολλούς τουρίστες για Μετέωρα, 400 άτομα.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι 700 και πλέον επιβάτες δεν κινδύνεψαν, αφού το λάθος αναγνωρίστηκε αμέσως από τον μηχανοδηγό και η αμαξοστοιχία Intercity σταμάτησε χωρίς να εκτροχιαστεί, και σχετικά μακριά από την αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν προς την Καλαμπάκα.
Ωστόσο έγινε εκ νέου το λάθος να γίνει παλινδρόμηση του Intercity, δηλαδή να βάλει όπισθεν. Και επειδή ο σταθμάρχης στο μεταξύ γύρισε το κλειδί προς την αρχικά σωστή κατεύθυνση, τελικά το μόνο που επιτεύχθηκε ήταν ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας, ευτυχώς όμως χωρίς τραυματισμούς με δεδομένη την πολύ χαμηλή ταχύτητα παλινδρόμησης του συρμού.
Το παράδειγμα αυτό παρουσιάζει το επίπεδο αυτοματοποίησης της κίνησης πάνω στο δίκτυο του ΟΣΕ. Τα τρένα τρέχουν χωρίς σηματοδότηση και χωρίς συστήματα ασφαλείας που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. Και όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, μέχρι στιγμής δεν έχουμε θρηνήσει θύματα καθώς και το προσωπικό είναι έμπειρο αλλά και ο φόρτος της κίνησης δεν είναι μεγάλος. Ωστόσο η προσπάθεια διενέργειας πολύ γρήγορων δρομολογίων εγκυμονεί κινδύνους χωρίς τα αυτόματα συστήματα πέδησης των συρμών. Και παρόλο που οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν πολύ καλά το δίκτυο και τα ευάλωτα σημεία του, μερικές φορές ο ανθρώπινος παράγοντας αστοχεί, όπως συνέβη στο Αδενδρο, τον Μάιο του 2017.