Πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν ένα project που ανατέθηκε από το ναζιστικό καθεστώς στον Ferdinand Porsche με σκοπό να δείξει την «ανωτερότητα» της άριας φυλής. Μετά τη νίκη των Συμμάχων, η παραγωγή του συνεχίστηκε το 1949 σε εργοστάσιο της Κάτω Σαξονίας συμβολίζοντας -κατά κάποιον τρόπο- την ανοικοδόμηση της Γερμανίας. Στα 60s συνδέθηκε με την εναλλακτική κουλτούρα των ΗΠΑ και το κίνημα των χίπις αγγίζοντας πρωτόγνωρα επίπεδα φήμης. Από τότε μέχρι σήμερα, το Beetle δε σταμάτησε ποτέ να απασχολεί την επικαιρότητα με κάποιον τρόπο.
Εκατομμύρια αντίτυπα σε όλον τον κόσμο, το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Volkswagen όλων των εποχών, η ναυαρχίδα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην επιτυχημένη προσπάθειά της να κατακτήσει την αμερικανική αγορά, και ένα αυτοκίνητο που κατάφερε να συμβολίζει πολύ περισσότερα από ένα ΙΧ με τέσσερις ρόδες. Ήταν το design του, η σχεδόν πάντα προσιτή του τιμή ή κάποιο άλλη, σχεδόν μαγική, ιδιότητα που το έκανε να μαγνητίζει τα πλήθη;
Αυτή είναι μια ερώτηση που ακόμα και σήμερα οι ειδικοί δυσκολεύονται να απαντήσουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κατάφερε περίφημα – αν Volkswagen θα πει «αυτοκίνητο του λαού», ο Σκαραβαίος υπήρξε εκείνο το μοντέλο που έκανε πράξη το μοτό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Απλά, όπως όλα τα ωραία, κάποια στιγμή τελειώνουν. Το original μοντέλο Beetle συνεχίστηκε να παράγεται για δεκαετίες, με αρχή το 1979, στο Μεξικό. Τώρα, όμως, ρίχνει οριστική αυλαία στην πορεία του. Παρ’ όλα αυτά θα υπάρχουν πάντα οι αναμνήσεις εκατομμυρίων φανατικών από όλο το πλανήτη για να το θυμίζουν.