Μέχρι πριν κάποια χρόνια τα πάντα στη μικρή μας πόλη κυλούσαν ήρεμα. Πολιτικοί παλαιάς κοπής που επιδείκνυαν μόνο το εγώ τους, εξυπηρετήσεις με στόχο και μόνο την επανεκλογή τους, διεκπεραίωση αιτημάτων κυρίως στην πλευρά των δικών μας ανθρώπων. Ξαφνικά ήρθε ένας Δήμαρχος και μια Δημοτική Αρχή αποτελούμενη κυρίως από νέους ανθρώπους οι οποίοι άρχισαν να σκέφτονται για το πως θα κάνουν γνωστή την πόλη χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους και την νεανική τους τρέλα, χρησιμοποιώντας τα ελάχιστα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους.
Έβαλαν λέει στόχο να κάνουν τα Τρίκαλα γνωστά σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο. Έκαναν λόγο για έναν Δήμο ο οποίος πρέπει να ψάχνει, να παρεμβαίνει, να δρα, να διεκδικεί, να επιδιώκει, να ανιχνεύει αλλά και να ανοίγει νέους δρόμους. Μίλησαν για έναν έξυπνο Δήμο. Στόχος τους ήταν η εξυπηρέτηση των πολιτών χωρίς την παρέμβαση αντιδημάρχων ή φίλων. Χρησιμοποίησαν λέξεις όπως εξωστρέφεια και υπεραξία. Χαρακτηρίστηκαν βέβαια από πολλούς ως τρελοί και παιδάκια της πολιτικής που κάνουν παιχνίδια. Έχασαν λέει τη μάχη της καθημερινότητας, της λακκούβας, του κυκλοφοριακού, των θέσεων πάρκινγκ και του τσιγάρου με τον αντικαπνιστικό νόμο που προσπάθησαν να επιβάλλουν. Μήπως τελικά η πορεία αποδεικνύει πως η εξωστρέφεια και η υπεραξία που οραματίστηκαν είναι ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής η οποία τελικά θα οδηγήσει και στην βελτίωση της καθημερινής μας ζωής;
Ας δούμε πως φτάσαμε στο σήμερα. Έργα συνεργασίας με πόλεις και φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι όχι μόνο στους τομείς των αυτοματοποιημένων μεταφορών, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, της αντιμετώπισης της φτώχειας, της διαχείρισης του προσφυγικού ζητήματος, της ανάδειξης των πολιτιστικών μας πόρων, της αειφορικής διαχείρισης των τοπικών πόρων, της ενίσχυσης της κοινωνικής οικονομίας και πολλά άλλα. Όλα τους είχαν ως αποτέλεσμα το χαρακτηρισμό της πόλης ως έξυπνη και την τοποθέτησή της πολύ ψηλά στην σχετική λίστα των smart cities, την πολύ συχνή προβολή της από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και μια σειρά από προσκλήσεις για παρουσίαση των καλών μας πρακτικών. Πως αυτό μπορεί να αποτελέσει μοχλό οικονομικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής και δημιουργία υπεραξίας;
Όλα αυτά με κάνουν να σκέφτομαι πως μπορεί ο δρόμος να είναι μακρύς και δύσκολος, είμαστε όμως εδώ και χρόνια στη σωστή κατεύθυνση. Η καθημερινότητα μπορεί να περιμένει λίγο ακόμη. Η εκμετάλλευση ευκαιριών και προγραμμάτων και η σωστή αξιοποίησή τους μπορεί να μας αποφέρει την υπεραξία και το οικονομικό αποτέλεσμα που επιθυμούμε ώστε να δοθεί όλο ως επιβράβευση στη βελτίωση της καθημερινότητας της πόλης.
Η επιτυχία της Δημοτικής Αρχής να καταφέρει να κάνει τον πολιτικό και επιχειρηματικό κόσμο στην Ελλάδα και όχι μόνο να μιλάει για μια πόλη όπου όλα είναι διαφορετικά, με έμφαση στην καινοτομία σε θέματα τεχνολογίας και σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών έχοντας περιορισμένους οικονομικούς πόρους θα διδάσκεται για πολλά χρόνια ως ένα από τα πιο επιτυχημένα case study. Είμαι απόλυτα σίγουρος πως μια έξυπνη πόλη έχει και έξυπνους πολίτες που αναγνωρίζουν και επιβραβεύουν.
Τελικά θα συμφωνήσω απόλυτα με την άποψη φίλου δημοσιογράφου πως «αυτό είμαστε, αυτός ο Δήμαρχος και η Δημοτική αρχή μας αξίζει».
Χρυσόστομος Κυρίτσης
Δημοτικός σύμβουλος Τρικκαίων-π. αντιδήμαρχος