Τα ελαστικά είναι από τα πιο σημαντικά μέρη ενός αυτοκινήτου, καθώς είναι το μοναδικό που έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Άρα, πρέπει να δίνουμε ξεχωριστή προσοχή γιατί τα λάστιχα για να αποδώσουν τα μέγιστα δυνατά των ικανοτήτων τους, πρέπει να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Στο προφίλ του ελαστικού μια ένδειξη που αναγράφει TWI (Tread Wear Index), συνοδεύεται στην ίδια ευθεία από μικρά κομμάτια γόμας μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος. Καθώς το ελαστικό φθείρεται, αυτά τα κομμάτια πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην επιφάνεια και σταδιακά ευθυγραμμίζονται με την επιφάνεια του πέλματος. Όταν συμβεί αυτό, τότε το ελαστικό είναι επισήμως ακατάλληλο για χρήση και πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.
Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του θα περιμένει πότε θα φτάσει να δει αυτά τα σημάδια στα λάστιχα για να τα αλλάξει. Για παράδειγμα, αν έχουν περάσει 10 χρόνια και το πέλμα φαίνεται να είναι σε καλή κατάσταση, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει ξεραθεί και θα είναι στην πράξη άχρηστο. Κάθε οδηγός οφείλει να ελέγχει τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου του για να δει σε τι κατάσταση βρίσκονται, τόσο οπτικά όσο και στις πιέσεις. Επίσης, κάτι που παραμελούν αρκετοί, είναι η αλλαγή των ελαστικών μπρος πίσω, καθώς στα περισσότερα αυτοκίνητα τα μπροστινά ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω.