Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Δημ. Παπαστεργίου: «Πρωτοπόροι στο ψηφιακό αύριο»

Δημ. Παπαστεργίου: «Πρωτοπόροι στο ψηφιακό αύριο»

Στην πρόσφατη ανακοίνωση της ετήσιας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία (δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας – DESI) καταγράφεται η σημαντική πρόοδος που έχει συντελεστεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Οι πολίτες τη βιώνουν καθημερινά, έχοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιούν από μακριά και σε ελάχιστα λεπτά πράξεις που παλαιότερα απαιτούσαν ημέρες και πολλές εργατοώρες επισκέψεων σε δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να διεκπεραιωθούν.

Ειδικά στην ψηφιοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών, ο δείκτης καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και, πλέον, η Ελλάδα προσεγγίζει τον μέσο όρο στην παροχή υπηρεσιών σε πολίτες, ενώ τον υπερβαίνει στην παροχή υπηρεσιών σε επιχειρήσεις. Πρόκειται για άθλο, εάν αναλογιστεί κάποιος το χαμηλό σημείο εκκίνησης της χώρας μας, αλλά και την αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από την Ελλάδα εξελίσσονται και οι χώρες που ήταν ήδη πιο προηγμένες τεχνολογικά.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Ελληνικού Δημοσίου έφερε σημαντική βελτίωση για την καθημερινότητα των πολιτών και αυτό συνετέλεσε για την καλλιέργεια μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους – πολίτη. Ήταν στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως και η αξιοποίηση κάθε νέας τεχνολογίας προς όφελος του πολίτη. Έτσι, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κάναμε την εισαγωγή της πρώτης εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης στο Δημόσιο, με τον «ψηφιακό βοηθό», mAigov. Από την αρχή της λειτουργίας του, το mAigov έχει απαντήσει σε περισσότερες από 1 εκατομμύριο ερωτήσεις πολιτών για ζητήματα Δημόσιας Διοίκησης, ενώ έχει ήδη αρχίσει να εκτελεί ενέργειες action bot.

Παράλληλα, η χώρα μας έχει προχωρήσει σημαντικά στην προσέλκυση επενδύσεων σε data center, στην υλοποίηση του υπερυπολογιστή «Δαίδαλος» και σε βελτίωση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Ενθαρρύνουμε κάθε σπίτι, κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες και αξιοποιούμε πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης ώστε να τα καταφέρουμε. Με το Smart Readiness, συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, 120.000 κτίρια θα αποκτήσουν οπτική ίνα. Παράλληλα με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ δίνουμε κίνητρα σε 400.000 συνδρομητές να αναβαθμίσουν την απλή σύνδεση τους σε ευρυζωνική πάνω από 250 Mbps, μέσω του Gigabit voucher.

Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το μέλλον είναι η έλλειψη ικανού αριθμών επαγγελματιών στο χώρο των Τεχνολογιών Πληροφορικής, καθώς επίσης και η διαρκής ανάγκη για επικαιροποίηση και αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών. Ανταποκρινόμαστε σ’ αυτήν με πρωτοβουλίες αναβάθμισης ψηφιακών δεξιοτήτων για εργαζομένους, όπως η Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση και η Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων ανταποκρινόμαστε σε αυτές τις προκλήσεις. Πρόσφατα, μάλιστα, εκδόθηκε η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συνολικού προϋπολογισμού 62,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την υλοποίηση προγραμμάτων αναβάθμισης ψηφιακών δεξιοτήτων (upskilling) σε καινοτόμες ψηφιακές τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες της αγοράς και τις τρέχουσες τάσεις των ΤΠΕ. Παράλληλα, εργαζόμαστε για την αξιοποίηση των δεδομένων του Δημοσίου, ώστε να ανοίξουν σε ανωνυμοποιημένη Ai ready μορφή. Μεριμνούμε, επίσης, για την κτήση δεδομένων και πληροφοριών μέσω του Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων  σε σημαντικούς τομείς όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η πολιτική προστασία, η πολεοδομία. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε εξαρχής με βάση τις εθνικές μας ανάγκες.

Από μόνο του, το μέλλον αποτελεί μια πρόκληση. Η Ελλάδα επιλέγει να ενδυναμώσει ψηφιακά το κράτος και τους πολίτες, ώστε να πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη και να είναι σε θέση να «εξάγει» καλές πρακτικές.

ΠΗΓΗ: netweek/Το Βήμα

Δες επίσης

Εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών του 1ου Γυμνασίου Τρικάλων στο Τμήμα Γεωπονίας – Αγροτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Την Τρίτη 12/11/2024 μία ομάδα μαθητών του 1 ου Γυμνασίου Τρικάλων- στα πλαίσια του μαθήματος ...