Αλλα δύο έργα – γκράφιτι, όπως συνηθίζουμε να τα λέμε – κοσμούν δύο πρώην λευκούς
τοίχους πολυκατοικιών των Τρικάλων. Ο Δήμος Τρικκαίων συνεχίζει την πρωτοβουλία του,
να μπει χρώμα σε τοίχους, να δοθεί νέα αίσθηση, να αλλάξει η εικόνα με καλλιτεχνικές και
όμορφες συνθέσεις. Σε πολύ κεντρικά σημεία της πόλης, ορατά από κατοίκους και
επισκέτπες, οι συνθέσεις ανασυνθέτουν την εικόνα της πόλης, δημιουργώντας νέα
εικαστικά δεδομένα.
Το ένα έργο συντέθηκε σε τοίχο επί της οδού Αμαλίας, στο πλέον ορατό σημείο από τη
γέφυρα Ασκληπιού. Το δεύτερο, σε τοίχο πολυκατοικίας επί του πεζοδρόμου της οδού
Ασκληπιού, ορατό από την “Ομπρέλα” του Ζογγολόπουλου.
“Η τέχνη” – πεζόδρομος Ασκληπιού
Η θεματική στον τοίχο επί του πεζοδρόμου της Ασκληπιού βασίζεται σε ιδέα για τον κόσμο
των τεχνών και στο πώς οι τέχνες μπορούν να συμβάλουν στη καθημερινή μας ζωή.
Δημιουργήθηκε με την συνεργασία δύο καλλιτεχνών με διαφορετικά ζωγραφικά στυλ. Τον
σχεδιασμό έκανε ο τρικαλινός εικαστικός ζωγράφος Χρήστος Καραμέρος, με σχέδια κυρίως
για ανθρώπους και συνήθειες της καθημερινότητας,
με στυλ ζωγραφικής γραμμικό και ασπρόμαυρο
Επελέγησαν να προβληθούν οι βασικές μορφές τέχνης και πολιτισμού, δηλαδή
η ζωγραφική, η μουσική, ο χορός και το θέατρο.
Οπως εξηγεί ο τρικαλινός σχεδιαστής και art director του πρότζεκτ, κ. Αλέξανδρος Κισκίνης,
αυτά αποτυπώνονται με close-ups
(πλάνα μεγέθυνσης) στα πιο κύρια χαρακτηριστικά των μέσων που χρησιμοποιούνται για τη
ν κάθε τέχνη ξεχωριστά:
– για τη ζωγραφική, επιλέχθηκε ένα χέρι σε ζουμ το οποίο κρατάει ένα πινέλο,
-για τη μουσική επιλέχθηκαν κάποια κοντινά πλάνα με έμφαση στα μουσικά όργανα (σαξόφ
ωνο, βιόλα και τρομπέτα),
– για τον χορό παπούτσια μπαλαρίνας και μια γυναικεία μορφή που χορεύει, και
– για το θέατρο, δύο θεατρικές μάσκες.
Και συνεχίζει:
“Προκειμένου να μπορέσουμε να κρατήσουμε την αυθεντικότητα του σχεδίου του Καραμέρ
ου, διαλέξαμε να κρατήσουμε τα βασικά στοιχεία του έργου ασπρόμαυρα όπως ήταν στα α
ρχικά σχέδια για να είναι ένα σχέδιο που όντως τον αντιπροσωπεύει.
Η σύνθεση δημιουργήθηκε έτσι ώστε να θυμίζει μια πιο μοντέρνα μορφή της ”Γκερνίκα”. Γι’
αυτό για τη χρωματική παρέμβαση χρησιμοποιήθηκαν κάποια σχήματα που
πλαισιώνουν κάποιες από τις μορφές και είναι επιλεγμένα με γνώμονα την ψυχολογία των
χρωμάτων. Σημασιολογικά αυτό έχει πολλές μεταφράσεις , όπως ότι η τέχνη μπορεί να κάνε
ι την ζωή ενός ανθρώπου από βαρετή και μονότονη σε ενδιαφέρουσα και χαρούμενη ή ότι
οι αμθρωποι που εκτελούν τέχνες δίνουν χρώμα στην κοινωνία.
Σχεδιασμός: Χρήστος Καραμέρος, Ζωγράφος
Project manager & creative art director: Αλέξανδρος Κισκίνης
Το έργο δημιουργήθηκε από το “No Limit Styles- The street art project”.
“Indigo kids” – οδός Αμαλίας
Ο συγκεκριμένος τοίχος είχε ήδη μια συγκεκριμένη θεματική, από προωθητική ενέργεια
εταιρείας, οπότε επελέγη να δημιουργηθεί κάτι, κοντά μεν στο προηγούμενο θέμα, αλλά με
πιο άρτια εκτέλεση και πιο μοντέρνα καλλιτεχνική προσέγγιση.
Η κύρια ιδέα ήταν, να δημιουργήσει το έργο ένα statement στην περιοχή και να
απευθύνεται σε όλους, αλλά με βαρύτητα στη νέα γενιά, στο μέλλον αυτής της πόλης. Τον
σχεδιασμό έκανε ο καλλιτέχνης Apset, αριστούχος του τμήματος Εικαστικών και
Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Π.Θ) με τουλάχιστον 15 χρόνια
εμπειρίας στον χώρο του γκράφιτι και των τεχνών.
Πρόκειται για ένα εννοιολογικό έργο που πραγµατεύεται την ενσυναίσθηση. Αποτελείται
από δυο νεαρές γυναικείες µορφές που αφουγκράζονται η µία τον ψυχισµό της άλλης µε
ενσυναίσθηση και µε µια αγκαλιά προστασίας, αντικατοπτρίζοντας τη φιλία, την οικογένεια
και υποστηρικτικούς ανθρώπους. Περιβάλλονται από έντονα – ζωντανά – φωτεινά χρώµατα
σε αντίθεση µε το indigo blue και εννοιολογικά στοιχεία που συνδέονται µεταξύ τους,
αποπνέοντας συναισθήµατα χαράς, θετικής ενέργειας και αισιοδοξίας που πηγάζουν σαν
ανάγκη µέσα από δύσκολες στιγµές που έχει περάσει ο καθένας µας. Η µοναδική οριζόντια
γραµµή που διαπερνάει το στόµα της µιας και τα µάτια της άλλης εξηγεί πως δεν
χρειάζονται λόγια ούτε εικόνα παρά µόνο η πνευµατική σύνδεση και οι πράξεις. Ετσι στα
δεξιά βλέπουµε να εξελίσσεται ενας οργανισµός σαν δέντρο, ρίζες ή νευρώνες που
ενώνουν τις δυο φιγούρες για να εξυπηρετήσουν αυτήν ακριβώς τη σύνδεση. Οι graffiti
φόρµες κάτω αλλά και στο πρόσωπο, σε πιο εικαστική εκδοχή, έρχονται να συνοµιλήσουν,
να συνυπάρξουν στο έργο και να συνθέσουν τον τίτλο "Indigo Kids" σαν ένα κρυφό µήνυµα
, σαν εσωτερική φωνή που έχουµε όλοι µας. Ο ήρεµος ουρανός που περιβάλλει το έργο σε
συνδυασµό µε το βλέµµα της γυναικείας µορφής που ατενίζει, συµβολίζει την ψυχική
ολοκλήρωση που νιώθουµε έχοντας ενσυναισθηση για τον συνάνθρωπο, για την φύση, για
τον τόπο που κατοικούµε.
Ετυµολογία Indigo kids: Tα παιδιά που έχουν σκοπό κυρίως να συµβάλουν στην αλλαγή της
συνειδητότητας και την καλυτέρευση του κόσµου. είναι ψυχισµοί που ενδιαφέρονται για
την παγκόσµια ειρήνη, για τα µεγάλα ανθρώπινα ιδανικά, τον σεβασµό του φυσικού
περιβάλλοντος και τις εναλλακτικές µορφές ενέργειας και θεραπείας και κοινωνικής
δόµησης,
Σχεδισμός: Apset
Project manager & creative art director: Αλέξανδρος Κισκίνης
Το έργο δημιουργήθηκε από το “No Limit Styles- The street art project”.
Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων