Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / E-αποδείξεις : Πώς θα χτίζεται το αφορολόγητο

E-αποδείξεις : Πώς θα χτίζεται το αφορολόγητο

Τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για το θέμα των αποδείξεων στο χτίσιμο του αφορολόγητου παρουσιάζει το «MEGA Σαββατοκύριακο».

Η πανδημία οδήγησε στην αύξηση του όγκου των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ωστόσο, δημιούργησε σημαντικά προβλήματα σε ομάδες του πληθυσμού οι οποίες από τη μία δαπανούν τα απολύτως απαραίτητα, από την άλλη αποταμιεύουν τα όποια διαθέσιμα έχουν φοβούμενες την επόμενη μέρα.

Έτσι, το οικονομικό επιτελείο, εξετάζει τη μείωση των αποδείξεων στο 20% των εισοδημάτων, για το 2020.

Ένα άλλο σενάριο που υπάρχει στο τραπέζι, είναι οι αποδείξεις του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου του 2021 να προσμετρηθούν στο 2020.

Σημειώνεται ότι στις e-αποδείξεις που «μετρούν» περιλαμβάνονται τα περισσότερα από τα έξοδα κάθε νοικοκυριού, όπως οι δαπάνες για αγορές τροφίμων, ποτών, ρούχων, παπουτσιών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών συσκευών, επίπλων, λογαριασμοί κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και κοινοχρήστων, ιατρικές επισκέψεις και εξετάσεις, νοσήλια και ασφάλιστρα.

Εξαιρούνται οι πληρωμές για ενοίκια, δάνεια, φόρους και τέλη υπέρ του Δημοσίου, καθώς και οι δαπάνες για αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, δικύκλων (πλην ποδηλάτων), σκαφών, αεροπλάνων, αεροσκαφών, αποταμιευτικών και επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.).

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της νομοθεσίας, οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να συλλέξουν αποδείξεις ίσες με το 30% του εισοδήματος για τα εισοδήματα του 2020, με πλαστικό χρήμα ή e-banking.

Αυτό αφορά όχι μόνο μισθωτούς και συνταξιούχους, αλλά όσους έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα ή ακίνητη περιουσία, πρέπει να συγκεντρώνουν αποδείξεις του πραγματικού εισοδήματος και όχι του τεκμαρτού.

Αν κάποιος δεν καταφέρει να συλλέξει αποδείξεις της τάξης του 30% του εισοδήματός του, θα πληρώσει «πέναλτι» φόρο 22% την διαφορά.

Πηγή: tanea.gr

Δες επίσης

Coca Cola: Η εμβληματική της διαφήμιση για τα Χριστούγεννα επιστρέφει μέσω AI

Δεν νοούνται Χριστούγεννα αν δεν δούμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca Cola. Άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη ...