Το μήνυμα που πέρασε η διοίκηση της γερμανικής EDEKA βγάζοντας όλα τα ελληνικά και διεθνή προϊόντα από τα ράφια σούπερ μάρκετ της στο Αμβούργο
Εάν υπάρχει ένας λαός ο οποίος να φημίζεται για τον τοπικισμό του δεν είναι άλλος από την Γερμανία. Είναι κάτι που στο τονίζουν σχεδόν όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με εξαγωγές: ‘η Γερμανία είναι μία από τις πιο δύσκολες αγορές για να πετύχουν γιατί τόσο οι καταναλωτές όσο και οι αλυσίδες προτιμούν γερμανικά προϊόντα”.
Πως θα ήταν ένα σούπερ μάρκετ στην Γερμανία εάν στα ράφια του είχε μόνο τοπικά προϊόντα πήραν το περασμένο Σάββατο οι πελάτες, μίας από τις κορυφαίες αλυσίδες της χώρας, της EDEKA. Η διοίκηση της αλυσίδας αφαίρεσε από τα ράφια, τα ψυγεία και τους καταψύκτες της όλα τα ξένα προϊόντα ανάμεσα τους την φέτα, το ελληνικό γιαούρτι και τις ελιές Καλαμών.
Πέρα από τα ελληνικά προϊόντα απουσίαζαν τα φημισμένα γαλλικά κρασιά και τυριά, τα ιταλικά ζυμαρικά τα φρούτα των μεσογειακών και των εξωτικών χωρών, οι καφέδες, όλα μα όλα τα προϊόντα που δεν είχαν παρασκευαστεί στην Γερμανία ή δεν είχαν πρώτες ύλες από την χώρα.
Οι καταναλωτές που επισκέφθηκαν το κατάστημα στο Αμβούργο όπου “έτρεξε” η πρωτοβουλία, βλέποντας τα ράφια και τα ψυγεία σχεδόν άδεια ανέφεραν ότι η εικόνα τους θύμιζε σούπερ μάρκετ της Κούβας και οι παλαιότεροι μπακάλικα της Ανατολικής Γερμανίας.
Ποιος ήταν ο λόγος που που διοίκηση της EDEKA προχώρησε σε αυτή την πρωτοβουλία; Όπως ανέφεραν ήταν ένα σαφέστατο και πολύ χειροπιαστό μήνυμα κατά του ρατσισμού παραλληλίζοντας τα άδεια ράφια και την έλλειψη επιλογών και ποικιλομορφίας που προσφέρουν τα εισαγόμενα προϊόντα με το πως θα ήταν η καθημερινότητα μας χωρίς την επαφή μας με ξένες κουλτούρες και ανθρώπους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω στα άδεια ράφια είχαν τοποθετήσει ενημερωτικές πινακίδες που ανέφεραν “Έτσι άδειο είναι ένα ράφι χωρίς τους ξένους” ή “οι επιλογές μας σήμερα είναι περιορισμένες”.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η EDEKA με προβοκατόρικο τρόπο προσπαθεί να προωθήσει την διαφορετικότητα αλλά και την ποικιλία των αγαθών που φιλοξενεί (σ.σ. η Γερμανια είναι η χώρα που κυριαρχούν οι εκπτωτικές αλυσίδες με περιορισμένες επιλογές). Σε μια καμπάνια της πριν από μερικούς μήνες πρωταγωνιστής ήταν ο Eatkarus, παράφραση του ήρωα της ελληνικής μυθολογίας, Ίκαρου.
news247