Καθημερινά είναι και πάλι πλέον τα παράπονα των πολιτών και από την περιοχή του Βόλου, οι οποίοι μιλούν για έντονη ψυχολογική πίεση, εκφοβισμό, ακόμη και… απειλές που δέχονται από εισπρακτικές εταιρίες και δικηγορικά γραφεία, προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα για παλιά δάνεια και κάρτες. Μάλιστα ορισμένοι υπάλληλοι εταιρειών, που συνεργάζονται πλέον με ξένα funds όπου κατέληξαν πολλά «κόκκινα δάνεια», δε διστάζουν να εκθέτουν συμπολίτες στους εργασιακούς χώρους, γνωστοποιώντας σε τρίτα πρόσωπα τις τυχόν οφειλές τους, αλλά προειδοποιώντας ότι… θα κάνουν έλεγχο ακόμη και στο Νοσοκομείο, να δουν εάν νοσηλεύεται όντως, συμπολίτης που το ανέφερε στην υπάλληλο είσπραξης!
Τα παραπάνω επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέκος Κουτσελίνης μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ 102.5 και στον Ηλία Κουτσερή σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως οι εν λόγω εταιρίες καταφεύγουν στην παλιά και γνωστή μέθοδο, να πιέζουν όσο γίνεται περισσότερο, μήπως και καταφέρουν με τη «βία» και την ψυχολογική πίεση να αποσπάσουν κάποια χρήματα, ενώ συμπλήρωσε πως αυτό το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί.
Μεγάλο κύμα πώλησης ή σύμπραξης ελληνικών τραπεζών με εταιρείες του εξωτερικού
Ως αιτία των νέων και πολλών κρουσμάτων από εισπρακτικές εταιρίες είναι, σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη το γεγονός ότι τώρα υπάρχει ένα μεγάλο κύμα πώλησης ή σύμπραξης των ελληνικών τραπεζών με ιδιωτικές εταιρίες, με ιδιοκτήτες από το εξωτερικό, οι οποίες συνεργάζονται με ελληνικές εταιρίες και γραφεία και ένα μεγάλο ποσοστό των κόκκινων δανείων περνάνε σε funds ή εταιρίες διαχείρισης χρεών. Οι εισπρακτικές ασχολούνται κατά κύριο λόγο με επιχειρηματικά δάνεια και καταναλωτικά με εγγυήσεις κι σ’ ένα μικρό ποσοστό με στεγαστικά.
«Αυτές οι εταιρείες το μόνο μέσο που έχουν για να αποσπάσουν χρήματα από τους ανθρώπους, που δεν έχουν όμως να πληρώσουν, είναι η πίεση. Με τηλεφωνήματα ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Και αυτό που κάνουν είναι η παλιά, γνωστή μέθοδος να πιέζουν όσο γίνεται περισσότερο μήπως και καταφέρουν με τη «βία», την πίεση, την ψυχολογική πίεση να αποσπάσουν κάποια χρήματα», επεσήμανε ο κ. Κουτσελίνης, ο οποίος συμπλήρωσε πως χρησιμοποιούν την παραπλανητική πληροφόρηση ότι θα κάνουν αγωγές στον δανειολήπτη, ότι θα τον σύρουν στα δικαστήρια ή θα του πάρουν το σπίτι, προκαλώντας του φόβο.
Υπάρχουν κανόνες και νόμος
Ωστόσο υπάρχει ο νόμος για τις εισπρακτικές εταιρίες, που ισχύει και γι’ αυτές τις εταιρίες σε ότι αφορά τους κανόνες που πρέπει να επικοινωνούν με τους δανειολήπτες, όμως, όπως τόνισε ο κ. Κουτσελίνης, είναι φανερό ότι αυτοί οι κανόνες και μέχρι τώρα και στο μέλλον δεν εφαρμόζονται από τις εταιρείες και βασίζονται στο ότι οι δανειολήπτες δεν θα καταγγείλουν το γεγονός αυτό.
«Βλέπουμε ότι υπάρχει μία πίεση σε παλιά καταναλωτικά δάνεια ή παλιές πιστωτικές κάρτες, που έχουν περιέλθει πλήρως σε αυτές τις εταιρίες. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι δεν μπορούν να τον καλούν πιο πυκνά από μία φορά ανά δύο ημέρες, στις εργάσιμες ημέρες στο τηλέφωνο που έχει δώσει και όχι στο τηλέφωνο της εργασίας, να μην μιλάνε με άλλα πρόσωπα εκτός από τον δανειολήπτη και βέβαια απλώς να τον ενημερώνουν. Οι τηλεφωνικές κλήσεις καταγράφονται αλλά όπως λέει και ο νόμος δεν επιτρέπεται να καταφεύγουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση ή άσκηση λεκτικής ή ψυχολογικής βίας.
Αυτό που μπορούν να κάνουν αυτές οι εταιρείες είναι να μας ενημερώνουν. Να ενημερώνουν για την οφειλή κι εάν είναι εξουσιοδοτημένες για ρύθμιση να προβαίνουν σ’ αυτή την πρόταση», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών για το πως θα έπρεπε να ήταν η λειτουργία αυτών των εταιριών.
«Διαφαίνεται ένταση αυτών των φαινομένων πίεσης»
Επειδή διαφαίνεται ένταση αυτών των φαινομένων πίεσης, σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη , χρειάζεται επικαιροποίηση του νόμου, με πιο αυστηρές ποινές και αντίδραση από τους καταναλωτές. Ο ίδιος συμβούλευσε πως κάθε φορά που τους καλούν εισπρακτικές εταιρίες θα πρέπει να σημειώνουν το όνομα της εταιρίες κι αν δεν τους το αναφέρουν να το ρωτούν, να ενημερώνονται για το όνομα του υπαλλήλου με τον οποίο μιλούν, να καταγράφουν το τηλέφωνο – απαγορεύεται η απόκρυψη- την ημερομηνία και την ώρα κλήσης. Αυτό πρέπει να το κάνουν γιατί μπορούν να καταγγείλουν την πίεση την οποία δέχονται και για να γίνει η καταγγελία θα πρέπει να υπάρχουν αυτά τα στοιχεία, ώστε να βρεθεί η μαγνητοφωνημένη συνομιλία.
Πάντως, το ζήτημα είναι έντονο και όπως καταγγέλλουν πολλοί πολίτες το άγχος κάθε φορά που χτυπά το τηλέφωνό τους είναι μεγάλο, μην τυχόν και τους καλούν από κάποια τέτοια εταιρία, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες πολιτών που κάνουν λόγο για απρεπή τρόπο στην επικοινωνία, απότομο και αγενή.
magnesianews