10 Ιουνίου του σωτηρίου έτους 2015 ώρα 14:00μμ τότε που ο ευειδής, ευαής ήλιος μεσουρανούσε στον ουρανό και η θερμοκρασία έφτανε στο απόγειο της, εκείνη την ώρα μέσα σε αίθουσες-γραφεία διδασκόντων των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης της επικράτειας με τον ιδρώτα να περιλούζει , συνωστισμός στην ουρά ποιος-α θα πρωτοψηφίσει τον νεό Διευθυντή-τρια των σχολικών μονάδων για τα επόμενα δύο σχολικά έτη…
Η Τετάρτη εκείνη του Ιούνη κατά το «έφθασε η Τετραδίτσα μέσιασε η βδομαδίτσα», και που να το ξέρε η ίδια θα έμενε στην Εκπαιδευτική Ιστορία της Ελλάδας ως η αμεσοδημοκρατική μέρα. Ψήφισαν οι εκπαιδευτικοί τους ηγέτες τους ,τους ηνίοχους, αυτούς που κρατούν τα γκέμια των σχολείων και τα οδηγούν στο δύσκολο ανηφορικό δρόμο της ύπαρξης τους στην καθημερινότητα του νεοέλληνα, με συνεπιβάτες μαθητές και εκπαιδευτικούς…. Προσδεθείτε κι απογειωνόμαστε…..
Αυτή τη μέρα την έζησα ως υποψήφιος (ένας και μοναδικός) στο σχολειό που υπηρετώ. Και το αποτέλεσμα ήταν εκθαμβωτικό!!!!!!!!……100% επί του αριθμού των ψηφισάντων ψήφισαν όλοι την αφεντομουτσουνάρα μου , ούτε λευκό, ούτε άκυρο!….
Μεταξύ μας τώρα ντράπηκα!….Στα ολοκληρωτικά καθεστώτα ξέφευγε και κάποιο ψηφαλάκι έτσι ρε αδελφέ για διαμαρτυρία!…..
Και να λέμε το δίκιο του στραβού ή του ίσιου σε όλα τα σχολεία που υπήρξε μια υποψηφιότητα κάτι τέτοιο συνέβη, δε διεκδικώ το απόλυτο του Guinnes , το πολύ πολύ μια μπύρα Guinnes !
Σ άλλα σχολειά εκεί όπου υπήρξαν πάνω από μια υποψηφιότητες… ε ρε μανούλα μου!… τι γλέντια, τι τραπεζώματα, υποσχέσεις, τσίπουρα, καφέδες, τηλεφωνάκια, μηνυματάκια, έρωτες, απειλές, δάκρυα συγγνώμης, μασέλες να χαμογελούν, πυροτεχνήματα υποσχέσεων (τα ξόδεψαν και δεν έμειναν πολλά για το βράδυ της πρωτοχρονιάς), θα ..θα… θα….
Το αποτέλεσμα;;;…. Οι ίδιοι-ες γίναμε Διευθυντές-τριες σε ποσοστό 95%!! Το κατοστάρι δε το πιάσαμε…
Επιστροφή στο μέλλον…. Γιατί αυτή η αναδρομή; Μα η ιστορία επαναλαμβάνεται σε άλλο επίπεδο σε επίπεδο Διευθυντών Εκπαιδεύσεως (μ αρέσει αυτό το ολίγον καθαρευουσιάνικο δείχνει τι αχταρμάς είμαστε). Καλούμαστε οι Διευθυντές των σχολείων να ψηφίσουμε τους νέους υπεύθυνους της Εκπαίδευσης στο Νομό μας, στις 8 Ιανουαρίου-Γενάρη (μη κακοκαρδίσω κανένα) του νεότευκτου έτους 2016!
Εδώ έχουμε υποψήφιους, όχι έναν μόνο. Υπάρχουν αρκετοί-ες που καλώς πράττουν κι επιθυμούν να αναλάβουν τη βαριά ευθύνη αυτής της θέσης. Δε το τολμούμε όλοι αυτό.
Όλα καλά!….Σίγουρα;…. Κάτι εδώ αλλάζει την αμεσοδημοκρατική διαδικασία που δε θα είναι τόσο αμεσοδημοκρατική. Γιατί ντε;…….
Χμμμμμμμ….. έρχεται η κυρά συνέντευξη με τα πέντε ποδάρια….(δε βάλανε εφτά μη μοιάσει με την κυρά σαρακοστή), που ο κάθε υποψήφιος θα κληθεί να δώσει ενώπιον εξεταστικής των πραγμάτων επιτροπής, για να πάρει το πολυπόθητο ανώτερο βαθμό, ο οποίος σε συνδυασμό με τα μόρια των «προσόντων» (90-60-90!) και τα μόρια της ψηφοφορίας, θα βγάλουν το νικητή!
Αρχίζουν τώρα εδώ οι μυστικές μετρήσεις όχι των υποψηφίων τους οποίου τιμώ και εύχομαι ότι καλύτερο, αλλά ημών των εταίρων , πόσους θα πάρει ο εις , πόσους ο άλλος, με τι μπόνους θα μπει στην αίθουσα συνέντευξης ο υποψήφιος κι όλα αυτά τα τετριμμένα που κι εγώ ο κατά πάντα αιμοβόρος των κείμενων καταστάσεων βομβαρδίζω τώρα.
Ερωτήματα με ή χωρίς ερωτηματικά πολλά….
Θα ρίξω στο τραπέζι της Ασκληπιού ένα-δυο….. γιατί άραγε προηγείται η ψηφοφορία της συνέντευξης; Αν υπάρξει αποχή από τη διαδικασία τι θα συμβεί;
Μιας κι ανέφερα την Ασκληπιού… και εις τους παράδρομους αυτής μεταξύ τύρου και αχλαδοτσίπουρου…. οι συνδικαλΗστοπατέρες, ενδεδυμένοι τον μανδύα του προστάτου, «στηρίζουν υποψηφιότητες» φανερά αλλά και με υπόγεια ρεύματα, ως είθισται, στήνοντας και σμιλεύοντας ως νέοι Φειδίοι τα αλαβάστρινα προσόντα των υποψηφίων… Δε νομίζω πως οι εκλεκτοί υποψήφιοι έχουν ανάγκη αυτής της «τιμής», ειδικά από ομάδες που λυμαίνονταν χρόνια το χώρο της εκπαίδευσης. Δεν χρειάζονται «σπρώξιμο» ειδικά από δαύτους!
Πάντως για να είμαι τίμιος με τα ανθρώπινα, οι συνάδελφοι-ισσες, είναι άξιοι και ικανοί κατά πάντα. Πραγματικά εκ-θέτουν τον εαυτό τους, την προσωπικότητα τους σε όλους μας και καλό είναι να τους τιμήσουμε γι αυτό ασχέτως της επιλογής μας.
Βέβαια η επιλογή είναι προσωπική του καθένα και της καθεμιάς που ανήκουμε σ αυτό το ιδιότυπο εκλεκτορικό σώμα. Θεωρώ ότι ικανότεροι των ικανών είναι όσοι-ες έβαλαν μπροστά τον εαυτό τους, αγωνίστηκαν, προσπάθησαν, σε δύσκολες στιγμές, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο.
Προσωπικά θέλω να έχουμε Διευθυντή Εκπαίδευσης που να είναι ανοικτός, καθ όλα νόμιμος, γνώστης, συνοδοιπόρος, βοηθός. Όχι ελεγκτής, τυπολάτρης, γραφειοκράτης, χαρτογιακάς, ρίψασπις, μεταθέτοντας ευθύνες!….
Δεν έχει σημασία ποιος-α θα αναλάβει τελικά…. Σημασία έχει να είμαστε όλοι ΕΝΑ..γιατί είμαστε πάνω από όλα Λειτουργοί της μάθησης.
Καλή επιτυχία στον καλόν αγώνα που κάνουν οι υποψήφιοι!
ΥΓ άσχετο ίσως και σχετικό : Στα βιογραφικά οι υποσημειώσεις σε τι χρώμα γράφονται;
Δημήτρης Κ. Νούλας
Δάσκαλος