Το έμβολο ή τα ελατήρια εμβόλου είναι ένα από αυτά τα πολύ κρίσιμα εξαρτήματα για τη λειτουργία του κινητήρα που οι περισσότεροι από εμάς αγνοούμε εντελώς.
Πώς λειτουργούν:
Πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή για να κατανοήσουμε ποιοι είναι και τι κάνουν.Η καύση του μίγματος καυσίμου και αέρα αναγκάζει το έμβολο, γνωστό και ως έμβολο, να κινείται πάνω-κάτω μέσα στον κύλινδρο. Είναι, στην ουσία, το στοιχείο από το οποίο προέρχεται η ενέργεια για την κίνηση του οχήματος.Αυτή η ενέργεια μεταφέρεται από τη συνδετήρια ράβδο στον στροφαλοφόρο άξονα, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στο κιβώτιο ταχυτήτων και στους τροχούς.
Σύνθεση:
Τα κράματα αλουμινίου χρησιμοποιούνται συνήθως για την κατασκευή εμβόλων επειδή είναι ελαφριά και προσφέρουν θερμική αγωγιμότητα. Η ικανότητα ενός υλικού να συγκρατεί και να μεταδίδει θερμότητα είναι γνωστή ως θερμική αγωγιμότητα.Έτσι, ο κύλινδρος πρέπει να είναι λίγο φαρδύτερος για να κινείται άνετα, καθώς το αλουμίνιο διαστέλλεται καθώς θερμαίνεται από την καύση.
Σημάδια κακού ελατηρίου εμβόλου:
Τα σημάδια των ελατηρίων εμβόλου που δείχνουν τη φθορά τους είναι κοινά με εκείνα της φθοράς των παρεμβυσμάτων βαλβίδων.δηλαδή:
Υπάρχει συσσώρευση λαδιού στην εισαγωγή αέρα,
αύξηση της κατανάλωσης λαδιού,
χειρότερη επιτάχυνση,
οσμή καμένου λαδιού στην εξάτμιση,
και εμφάνιση γκρι ή μπλε καπνού στην εξάτμιση.
Εικόνα σετ ελατηρίων εμβόλου από το autodoc.gr
Πώς να αντικαταστήσετε το ελατήριο του εμβόλου:
Πρέπει να λειτουργήσετε τον κινητήρα πριν αλλάξετε τα ελατήρια των εμβόλων για να επιτρέψετε στα εξαρτήματα να φθαρούν.
Γενικά, απαιτείται ένας αριθμός βημάτων.Αφού ο κινητήρας φτάσει τους 80 °C, πρέπει να κρυώσει σε θερμοκρασία 40 °C. Το συγκεκριμένο βήμα πρέπει να γίνει 8 έως 9 φορές.Στη συνέχεια, ο χώρος του κινητήρα θα πρέπει να εξεταστεί για διαρροές και να διορθωθεί εάν είναι απαραίτητο. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 1.500 χιλιομέτρων πρέπει να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι ανηφόρες και οι κατηφόρες, καθώς και η διατήρηση των στροφών του κινητήρα κάτω από 2.500 στροφές ανά λεπτό.Η αρχική διαδρομή πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 300 χιλιόμετρα.Η εναπομένουσα απόσταση μπορεί να καλυφθεί τμηματικά κατά την κρίση του οδηγού.Μετά το τρέξιμο, το λάδι και το φίλτρο λαδιού πρέπει να αλλαχθούν. Το ιξώδες του λαδιού πρέπει να είναι σύμφωνο με την ποσότητα που συνιστάται από τον κατασκευαστή του οχήματος.Αποφεύγετε την υπερφόρτωση του κινητήρα και προσέχετε την υπερθέρμανση. Η αποτροπή της καύσης της φλάντζας της κεφαλής είναι επίσης ζωτικής σημασίας.
Οι βασικές αιτίες των δυσλειτουργιών
Οι πιο συνηθισμένες αιτίες για το κόλλημα του ελατηρίου του εμβόλου είναι η χρήση λανθασμένου ιξώδους ή ποιότητας λαδιού ή η μη αλλαγή του λαδιού. Οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν την είσοδο ρύπων στον κινητήρα μέσω ενός κατεστραμμένου στοιχείου φίλτρου ή διαρροών στο σύστημα εισαγωγής.Οι επιφάνειες των εξαρτημάτων γρατζουνιζονται από ξένα αντικείμενα στο εσωτερικό του κινητήρα. Μέρη μπορεί να καούν εάν ο κινητήρας υπερθερμανθεί, για παράδειγμα, εάν υπάρχουν προβλήματα με τον τρόπο δημιουργίας του μίγματος.
Κόστος αντικατάστασης:
Εάν σπάσουν, αυτά τα ελατήρια είναι συνήθως ανεπανόρθωτα. Για τα πολυτελή αυτοκίνητα, το κόστος ενός σετ ελατηρίων εμβόλου αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει τα 150 ευρώ, με τις τιμές να ξεκινούν από περίπου 7 ευρώ ανά ελατήριο.
Πηγή πληροφοριών:
https://www.autodoc.gr/info/elathria-pistonioy-leitoyrgia-xarakthristika-kai-symptwmata
https://traction.gr/techniko-ti-einai-ta-elatiria-pistoniou/