Νεκρός μαθητής από κορονοϊό στον Πειραιά
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν ο θάνατος ενός μαθητή ειδικού σχολείου από κορονοϊό στον Πειραιά πριν από λίγες ημέρες. Όπως είπε στο enikos.gr ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, Ηλίας Πατίδης “το παιδί θα μπορούσε να είχε σωθεί αν είχε εμβολιαστεί”. Ο άτυχος μαθητής είχε υποκείμενα νοσήματα (διαβήτη και παχυσαρκία) και στις 24 Φεβρουαρίου ένιωσε δύσπνοια και διασωληνώθηκε. Δυστυχώς κατέληξε στις 4 Μαρτίου.
“Τα μέτρα προστασίας είναι ανύπαρκτα στα ειδικά σχολεία, παιδιά από διαφορετικές περιοχές συγχρωτίζονται στα πούλμαν και όπως αντιλαμβάνεστε ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού είναι ακόμη μεγαλύτερος”, υπογράμμισε ο κ. Πατίδης και πρόσθεσε:
“Είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί σε αυτά τα παιδιά, ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Συνήθως δεν έχουν μόνο αυτισμό, αλλά και υποκείμενα νοσήματα. Υποτίθεται ότι οι εμβολιασμοί θα είχαν ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, αλλά ακόμη περιμένουμε. Θα πρέπει βέβαια να εμβολιαστούν και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ειδικά σχολεία”.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη στις 12,00 στο υπουργείο Παιδείας
“Το γεγονός της τραγικής κατάληξης μαθητή Ειδικού Σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό αποτελεί την σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Στα Ειδικά Σχολεία η κατάσταση είναι απαράδεκτη με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πειραιά και προσθέτει:
“Είναι προκλητική η συνολική προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ, να παρουσιάσει μια εικόνα επίπλαστης κανονικότητας, ότι “δεν τρέχει τίποτα”, ώστε να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει! Απαράδεκτη ήταν και η στάση του Δ/ντη της ΠΔΕ Αττικής που στην κινητοποίηση της 9 Μάρτη από πρωτοβάθμια σωματεία και φορείς του γονεϊκού κινήματος δήλωσε αναρμόδιος να ικανοποιήσει έστω και ένα αίτημα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Η εξοργιστική αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας έχει αφήσει, παιδιά και εκπαιδευτικούς, ανοχύρωτους, χωρίς προστασία, στο έλεος της εξέλιξης της πανδημίας! Είναι ντροπή να μιλάει για δήθεν πρόταξη των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής στον εμβολιασμό και ακόμα να μην έχει γίνει ούτε ένα (!) εμβόλιο. Είναι απαράδεκτο ακόμα και τώρα να μη γίνονται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ μέσα στα Ειδικά Σχολεία. Δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από κανένα αφήγημα περί «ατομικής ευθύνης» η κρατική ανευθυνότητα και αναλγησία.
Όλοι όσοι δουλεύουν στα ειδικά σχολεία, όλο το προσωπικό, παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό και καθαριότητας, στηρίζουν όλο αυτό το διάστημα τα παιδιά με αναπηρία, ακούραστα, με πλήρη συνείδηση του ρόλου τους.
Την ίδια στιγμή όμως το Υπουργείο δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για:
- την αποσυμφόρηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών και την μείωση του συγχρωτισμού παιδιών από διαφορετικές περιοχές
- την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού έτσι ώστε να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα. Την αξιοποίηση των κλειστών σχολείων αλλά και κάθε υποδομής για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι
- την πρόσληψη επιπλέον σχολικών νοσηλευτών και ΕΒΠ για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα;
- την συχνή και με σχέδιο πραγματοποίηση τεστ, την καταγραφή, τον εντοπισμό και κυρίως τη συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
- τον άμεσο εμβολιασμό κατά προτεραιότητα όλων των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων αλλά και όσων μαθητών είναι απαραίτητο
Κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τζογάρει την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών με τραγικές συνέπειες.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους! Όσο τα ειδικά σχολεία στις «κόκκινες» περιοχές μένουν ανοιχτά, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΡΑ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ!
Απαιτούμε:
- Να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς, με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία!
- Να διενεργούνται μαζικά, περιοδικά τεστ ώστε να ελέγχεται η διασπορά. Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος να γίνονται οι αναγκαίες ιχνηλατήσεις, αλλά και φροντίδα των πασχόντων.
- Να έχουν όλα τα σχολεία Νοσηλευτή!
- Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία, κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι.
- Να προσληφθεί επιπλέον, προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτοκόλλα.
- Να γίνεται αυστηρός έλεγχος από την Περιφέρεια για το εάν τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλά στη μεταφορά των μαθητών.
- Να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος.
- Για όσους μαθητές αναστέλλεται η διαδικασία είτε κλεισίματος του σχολείου, είτε σοβαρών προβλημάτων, με ευθύνη του Υπουργείου να συνεχίζονται οι αναγκαίες επιστημονικές παρεμβάσεις!
Καλούμε τους συναδέλφους των Ειδικών Σχολείων να πάρουν μαζικά μέρος στην Απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 18/3 στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00
Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. της Αττικής να πάρουν μέρος, με αντίστοιχες αποφάσεις”.
Η ΔΟΕ προκήρυξε 24ωρη απεργία για την Ειδική Αγωγή την Πέμπτη
Τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, τη διενέργεια μαζικών τεστ ανά τακτά χρονικά διαστήματα και τη λήψη μέριμνας για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την Ειδική Αγωγή ζητά, μεταξύ άλλων, από το υπουργείο Παιδείας η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Η Ομοσπονδία προκήρυξε, μάλιστα, 24ωρη απεργία για την Πέμπτη 18 Μαρτίου και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12.00 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας.
«Αποτελεί πρόκληση η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., να παρουσιάσει μια εικόνα επίπλαστης κανονικότητας, ώστε να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, με ευθύνη της, στα Ειδικά Σχολεία», αναφέρει η ΔΟΕ σε σχετική της ανακοίνωση.
Κάνει λόγο για «εξοργιστική αδιαφορία» από πλευράς υπουργείου Παιδείας και σημειώνει ότι τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί στα Ειδικά Σχολεία είναι «ανοχύρωτοι, χωρίς προστασία». Η Ομοσπονδία ισχυρίζεται ότι, παρά την ανακοίνωση του υπουργείου για πρόταξη των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής στους εμβολιασμούς, «δεν έχει γίνει ακόμα ούτε ένα εμβόλιο».
Αναλυτικά, η ΔΟΕ ζητά: Να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς, με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα Ειδικά Σχολεία, τη διενέργεια μαζικών τεστ ώστε να ελέγχεται η διασπορά του ιού, να ληφθεί μέριμνα για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού στην κατεύθυνση της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά ομάδα, να γίνεται αυστηρός έλεγχος από τις Περιφέρειες για το εάν τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη μεταφορά των μαθητών, να αυξηθούν τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών, και τέλος, για όσους μαθητές αναστέλλεται η εκπαιδευτική διαδικασία, είτε λόγω αναστολής λειτουργίας του σχολείου είτε λόγω σοβαρών προβλημάτων, με ευθύνη του υπουργείου να συνεχίζονται οι αναγκαίες δωρεάν επιστημονικές παρεμβάσεις.
«Όσο τα Ειδικά Σχολεία στις “κόκκινες” περιοχές μένουν ανοιχτά, χωρίς να λαμβάνονται όλα τα παραπάνω μέτρα, τόσο οι κίνδυνοι θα μεγαλώνουν», καταλήγει η ΔΟΕ.
enikos