Η συγκεκριμένη λύση χαρακτηρίζεται από στελέχη του ΟΣΕ ως «προσωρινή», ωστόσο τονίζεται πως οι επικοινωνίες διασφαλίζονται. Ο εκάστοτε υπάλληλος που θα τοποθετηθεί στα δρομολόγια θα φέρει φορητό σύστημα επικοινωνίας, μίας και το GSMR, δεν έχει λάβει ακόμη την απαραίτητη πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Η τελευταία, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, κάνει αγώνα δρόμου για να εκδοθούν οι απαραίτητες πιστοποιήσεις για τα σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα μηχανοδηγών και σταθμαρχών και σε περίπτωση κάποιας έκτακτη ανάγκης, θα διασφαλίζει στο 100% τις επικοινωνίες.
Όπως εξήγησε τις τελευταίες ημέρες ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, η τοποθέτηση ενός εργαζόμενου σε κάθε αμαξοστοιχία γίνεται προκειμένου να υπάρχουν επικοινωνίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. «Ακόμη εκκρεμεί η αδειοδότηση από τη ΡΑΣ. Με τα ραδιοτηλέφωνα που έχουν πιστοποιηθεί θα γίνονται οι επικοινωνίες μέσα στις σήραγγες κανονικά. Αυτά ξεκαθαρίζω πως είναι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Το GSMR λειτουργεί αλλά επειδή δεν έχει αδειοδοτηθεί επιβιβάζουμε πλοηγό πριν μπει το τρένο στη εκάστοτε σήραγγα», ανέφερε στις δηλώσεις του. Επιπρόσθετα, τόνισε πως: «Υπάρχει όντως το πρόβλημα στις σήραγγές. Στις δύο από τις έξι. Ο φωτισμός αποκαταστάθηκε πλήρως. Θα βρίσκομαι μέσα στο πρώτο δρομολόγιο. Έχει αποκατασταθεί το σύστημα της πυρόσβεσης, έχουν γίνει όλα όσα έπρεπε και συνεχίζουμε».
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, με δηλώσεις του στο enikos.gr, ξεκαθάρισε πως η λύση που δόθηκε ικανοποιεί το πάγιο αίτημά τους για διασφάλιση των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. «Αυτό είναι ένα σύστημα προσωρινό μέχρι να πιστοποιηθεί το GSMR γιατί μέσα στις σήραγγες δεν λειτουργεί το σύστημα επικοινωνιών. Είμαστε σε μία φάση με τους συναδέλφους να χτίσουμε την εμπιστοσύνη. Έχει να κάνει με τις δικλείδες ασφαλείας, δεν έχει να κάνει με τους συναδέλφους. Θεωρούμε πως θα αποκατασταθεί η σχέση μας με τους συναδέλφους. Είναι μία μεταβατική περίοδος», μας είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γενιδούνιας.
Σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα συνιστά το κομμάτι συνολικά 7 χιλιομέτρων της γραμμής Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, στο οποίο δεν πιάνουν ούτε τα κινητά τηλέφωνα! «Στην Ειδομένη κυκλοφορούν τα εμπορευματικά δρομολόγια. Για ένα κομμάτι του δικτύου δεν υπάρχει καμία επικοινωνία, είτε VHF είτε κινητό τηλέφωνο. Παρότι πέρασε ένας μήνας και ο ΟΣΕ τα γνώριζε και τα γνωρίζει αυτά τα σημεία, δεν κατόρθωσαν να βάλουν έναν αναμεταδότη που χρειάζεται για να αναμεταδίδει το σύστημα VHF. Αυτό που έγινε είναι ένα υπόδειγμα στα τρένα να ανοίξουν έναν σταθμό και οι αμαξοστοιχίες να μειώνουν την ταχύτητα. Γίνονται συζητήσεις για να ανοίξει και άλλος σταθμός για να μειωθούν οι αποστάσεις και να πιάνουν καλύτερα οι ασύρματοι. Αυτό πρακτικά δεν μας διασφαλίζει και το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα», δήλωσε στο enikos.gr ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Όλα αυτά την ώρα που είναι ελάχιστες οι κρατήσεις για το σημερινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας 52 από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, το πρώτο μετά την τραγωδία των Τεμπών, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν γίνει μόνο 45 κρατήσεις εισιτηρίων από τις 320 διαθέσιμες θέσεις για το τρένο που αναχωρεί στις 10:38 από τον σταθμό Λαρίσης. Οι περισσότερες από αυτές είναι στα τελευταία βαγόνια. Στο δεύτερο βαγόνι από τις 80 θέσεις οι 75 είναι κενές, στο τρίτο οι 70, στο τέταρτο οι 64 και στο πέμπτο οι 69.
Από την Hellenic Train σχολιάζουν στο enikos.gr πως είναι “λογικό να είναι επιφυλακτικοί οι επιβάτες”, όμως εκτιμούν ότι η εμπιστοσύνη τους θα αποκατασταθεί τις επόμενες ημέρες.
Οι κρατήσεις για το δεύτερο δρομολόγια Αθήνα – Καλαμπάκα που ξεκινάει σήμερα είναι περισσότερες.
Στα ύψη η πολιτική αντιπαράθεση
Η τραγωδία των Τεμπών εξακολουθεί να πυροδοτεί πολιτική αντιπαράθεση, με τον Πρωθυπουργό να επαναλαμβάνει την πρόθεσή του να συγκρουστεί με το βαθύ κράτος και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να επιρρίπτει προσωπικά ευθύνες στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Αυτή η τραγωδία με κάνει ακόμα πιο αποφασισμένο να συγκρουστώ με αυτό που αποκαλούμε βαθύ κράτος, τις εστίες του αναχρονισμού, της αναξιοκρατίας, του “ωχαδελφισμού”, που δυστυχώς υπάρχουν ακόμα σήμερα μέσα στη δημόσια διοίκηση και αυτή είναι και μία δέσμευση την οποία αναλαμβάνω για τη δεύτερη τετραετία, να πάμε πιο αποφασιστικά, πιο τολμηρά σπάζοντας ακόμα περισσότερα αυγά», ανέφερε σε δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός.Από την πλευρά του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας σε προεκλογική του ομιλία το περασμένο Σάββατο υπογράμμισε πως πως: «Μόνο μία ευθύνη δεν υπάρχει. Του επιτελάρχη. Του ανεύθυνου πρωθυπουργού. Ο κ. Μητσοτάκης από ότι φαίνεται δεν είναι πρωθυπουργός της Ελλαδας αλλά είναι πρωθυπουργός της χώρας του δεν ήξερα».
«Πώς ένας πρωθυπουργός λέει δεν ξέρω όταν ο ίδιος περιέγραφε με τα πιο μελανά σημεία την τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο, διερωτήθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης σε ομιλία του το Σάββατο, ενώ ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος, Δημήτρης Κουτσούμπας επισήμανε πως : «Κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζουν να προκαλούν με το άθλιο πινγκ πονγκ σχετικά με τα ποσοστά ευθύνης της σημερινής και της προηγούμενης κυβέρνησης».