Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Επίσκεψη του Χρήστου Σιμορέλη στα γραφεία της Α’/θμιας και Β’/θμιας Διεύθυνσης Τρικάλων

Επίσκεψη του Χρήστου Σιμορέλη στα γραφεία της Α’/θμιας και Β’/θμιας Διεύθυνσης Τρικάλων

Κατά την χθεσινή μας επίσκεψη στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων συνομιλήσαμε με τους διευθυντές κ.
Χρήστο Τρικάλη και κ. Αλέξανδρο. Καπανιάρη, για όλα τα εκπαιδευτικά ζητήματα του
νομού μας. Ενημερωθήκαμε για την κάλυψη κενών, τις προσλήψεις μονίμων και
αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τις δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα
επιμόρφωσης για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Με αφορμή τις συναντήσεις για τα θέματα παιδείας, θα ήθελα να αναφερθώ
σε κάποια κρίσιμα για τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ζητήματα:
1. Στον ιδιαίτερα ευαίσθητο κλάδο της ειδικής αγωγής. Συγκεκριμένα στην ανάγκη
κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό (επιστημονικό και βοηθητικό), με
σκοπό να στηριχθούν όλα τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
όπως και οι οικογένειές τους. Ακόμα να σταματήσει η εργασιακή ανασφάλεια των
νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης, δήλωσε η
υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων όταν επισκέφθηκε τα Τρίκαλα. Ωστόσο τις
σοβαρές ελλείψεις στην ειδική αγωγή, αποδεικνύει το πόρισμα του Συνηγόρου του
Πολίτη (για το σχολικό έτος 2021-2022). Τα στοιχεία, δείχνουν την αδυναμία του
υπουργείου Παιδείας για την λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, την μη κάλυψη
αιτημάτων στην εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών από ειδικό βοηθητικό προσωπικό
(ΕΒΠ) και σχολικούς νοσηλευτές (Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση). Να μην ξεχνάμε και
τις σοβαρές ελλείψεις σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.
Αποτέλεσμα; Να αφήνονται χωρίς βοήθεια μαθητές με αναπηρίες ή και εκπαιδευτικές
ανάγκες, ενώ χρειάζονται παράλληλη στήριξη ή και νοσηλευτική φροντίδα (σχολικούς
νοσηλευτές).
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, θεωρεί ότι η καταπολέμηση κάθε είδους διάκρισης, η ισότιμη
δωρεάν παιδεία και το δικαίωμα της παροχής ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση,
αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα. Το απέδειξε με την καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως
αναπόσπαστο τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος, την ίδρυση νέων δομών Ειδικής
Αγωγής, την αναβάθμιση των Τμημάτων Ένταξης.
Αν λοιπόν η Ειδική Αγωγή είναι υψίστης σημασίας για την παρούσα κυβέρνηση,
ποιες τελικά από τις προτάσεις του πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη έχει
υλοποιήσει και ποιες σκοπεύει να εφαρμόσει; Ποιοι είναι οι χρηματικοί πόροι και
πιστώσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ για την κάλυψη αιτημάτων και
αναγκών των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Ποιος είναι ο έγκαιρος προγραμματισμός για την παράλληλη Στήριξη, όπως και για την
τοποθέτηση βοηθητικού προσωπικού και νοσηλευτών;
Για ποιο λόγο δεν έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα και πότε θα εκδοθούν οι
διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που έχουν
συμπληρώσει τον χρόνο δοκιμαστικής υπηρεσίας των νεοδιόριστων ήδη από τις
19/08/22;
2. Το υπουργείο παιδείας μας ενημερώνει πως… «δικαιώθηκε» από την Αρχή Προστασίας
Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την τηλεκπαίδευση! Η αλήθεια βρίσκεται
στην απόφαση – καταπέλτη της Αρχής (αριθμ. 61/2022), σύμφωνα με την οποία ο
τρόπος παρουσίασης των πληροφοριών εξακολουθεί να μην είναι κατάλληλος, ειδικά
για τους νέους μαθητές. Εταιρείες με έδρα τις ΗΠΑ, π.χ. Cisco, δεν είναι
ασφαλείς για τα δεδομένα των Ευρωπαίων πολιτών.
Συμμορφώθηκε λοιπόν το υπουργείο, αν και όχι πλήρως, και εκ των υστέρων με
παραβιάσεις της νομοθεσίας, ελλείψεις και κενά ασφαλείας, ενώ μοίρασε δημόσιο

χρήμα (2 εκατ.) σε εταιρίες. Αντί λοιπόν να κάνει λόγο για «λάσπη, προσωποποιημένες
επιθέσεις και Κασσάνδρες», να σεβαστεί την απόφαση της Αρχής Προστασίας
Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την τηλεκπαίδευση, την ασφάλεια,
ταλαιπωρία και τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομμυρίου μαθητών και
εκπαιδευτικών.
3. Καλό είναι, να σεβαστεί η κυβέρνηση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
για επαναφορά των μαθημάτων της Κοινωνιολογίας και Πολιτικής Παιδείας στο Λύκειο
που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών, ενώ η
κατάργησή τους έγινε χωρίς καμία τεκμηρίωση.

Δες επίσης

Με εικόνες από τα Μετέωρα και πλάνα πάνω από τα μοναστηρια το νέο video clip του Χρήστου Μάστορα

Με εικόνες  από τα Μετέωρα και πλάνα πάνω από τις Ι. Μονές το νέο video ...