Ας σταματήσει η δημοτική αρχή τους ερασιτεχνισμούς
Η κίνηση με το ποδήλατο είναι σοβαρή υπόθεση
Με «ναυαρχίδα» της επικοινωνιακής της πολιτικής, έναν ανύπαρκτο νέο δήθεν ποδηλατόδρομο και τα είκοσι «κίτρινα ποδήλατα» που διαθέτει για να τα χρησιμοποιούν αυτοί που σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στα δημοτικά parking (!!!), ξεκίνησε η δημοτική αρχή την καμπάνια της υπέρ της κίνησης με ποδήλατο, πετυχαίνοντας δυστυχώς τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα .
Σε μια πόλη, που δεν διαθέτει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ποδηλατόδρομο (εκτός από αυτόν στην οδό Καλαμπάκας), που να είναι ασφαλής για τους χρήστες του, επαρκώς οροιοθετημένος και προστατευμένος από την κακόβουλη στάθμευση οχημάτων, αλλά που η μορφολογία του εδάφους και το κίνημα του ποδηλάτου την έχουν μετατρέψει σε de facto «πρωτεύουσα» του ποδηλάτου, απαιτείται :
1)Διαμόρφωση ολοκληρωμένου σχεδίου για το ποδήλατο και τους ποδηλατοδρόμους στην πόλη, με βάση επιστημονικά άρτιες τεχνικές και κυκλοφοριακές μελέτες και όχι αποσπασματικές κινήσεις που εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τις ανάγκες της προσωπικής προβολής του Δημάρχου και των συνεργατών του.
2)Ένα ρεαλιστικό πλάνο υλοποίησης αυτού του σχεδίου και κατασκευής ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων, με συμμέτοχο και σύμμαχο την τοπική κοινωνία και όχι ερήμην της .
3)Πολιτική βούληση σύγκρουσης, όχι μόνο με αυτούς που δεν σέβονται τις λευκές διαγραμμίσεις στο ασφάλτινο οδόστρωμα, αλλά κυρίως με αυτούς που θα πρέπει να συμβιβασθούν με μια εντελώς νέα φιλοσοφία στην κίνηση στην πόλη, που θα σημάνει περιορισμό των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο της και μόνο για τους μόνιμους κατοίκους του, λιγότερα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση για τα ταμεία του Δήμου, απώλεια θέσεων τραπεζοκαθισμάτων σε πεζοδρόμους για τους επιχειρηματίες .
Από το 2011 έχουμε καταθέσει την πρότασή μας στο Δημοτικό Συμβούλιο για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου κίνησης με ποδήλατο και την κατασκευή ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων, πρόταση που αρχικά έγινε ομόφωνα δεκτή, αλλά ούτε ο κ. Λάππας, ούτε ο κ. Παπαστεργίου είχαν ή έχουν τη διάθεση να υλοποιήσουν .
Δεν μας προξένησε έκπληξη που η σημερινή δημοτική αρχή στα πλαίσια των αλλεπάλληλων ερασιτεχνισμών της, αποφάσισε να μετονομάσει το διάδρομο του οχήματος χωρίς οδηγό σε δήθεν «ποδηλατόδρομο», χωρίς να παρουσιάσει καμία τεχνική και κυκλοφοριακή μελέτη, υποσχόμενη ότι θα λειτουργούσε από την 1η Μαρτίου, μοιράζοντας τα περίφημα «φιλικά ειδοποιητήρια», σπεκουλάροντας ακόμα και στα αθηναϊκά ΜΜΕ για το πόσο «προχωρημένη» ηγεσία έχουμε στο Δήμο μας .
Το μόνο που «κατάφερε» ήταν να χρωματίσει μια λευκή διαγράμμιση στην άκρη του ασφάλτινου οδοστρώματος (και μάλιστα όχι σε όλο το μήκος της διαδρομής), νομίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «κατασκευάζονται» οι ποδηλατόδρομοι, το 2016.
Όπως ήταν επόμενο αυτό το εγχείρημα – παρωδία δεν λειτούργησε ποτέ μέχρι σήμερα, παρά τη ρεκλάμα που του επιφυλάχθηκε, αφού οι αδειοδοτήσεις ανάλογων χρήσεων απαιτούν άρτιες επιστημονικές κυκλοφοριακές και τεχνικές μελέτες, αλλά και τη λήψη μέτρων ασφάλειας για την κίνηση των ποδηλάτων, που ο απλός ελαιοχρωματισμός μιας λευκής λωρίδας σε μια διαδρομή μήκους 2.800 μέτρων (!!!) δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση .
Για αυτούς τους λόγους αυτή η φρεσκοβαμμένη λωρίδα, που η μπογιά της θα ξεβάψει σε λίγο καιρό, όχι μόνο δεν λειτούργησε, αλλά ούτε πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει ως ποδηλατόδρομος .
Από την άλλη, το πολυδιαφημιζόμενο εγχείρημα των 20 δημοτικών ποδηλάτων τα οποία χορηγούνται στους οδηγούς αυτοκινήτων που σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στα δημοτικά parking στο κέντρο της πόλης, εγχείρημα που η δημοτική αρχή προβάλλει και σύμφωνα με το γραφείο τύπου του δημάρχου, ως αποτελεσματικό μέσο για την «αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης» (!!!) όταν στην πόλη κυκλοφορούν άλλα 5.000 ποδήλατα τουλάχιστον, αποτελεί στην ουσία κακέκτυπο πρακτικών πολλών άλλων ελληνικών πόλεων που έχουν ήδη εφαρμόσει εδώ και χρόνια το σύστημα του «κοινόχρηστου δημοτικού ποδηλάτου».
Στις πόλεις αυτές παραχωρούνται δωρεάν δεκάδες δημοτικά ποδήλατα σε δημότες ή επισκέπτες απλά με τη χρήση των ατομικών τους στοιχείων, χωρίς να έχουν την υποχρέωση να καταβάλλουν το παραμικρό αντίτιμο και όχι φυσικά ως κίνητρο για να φθάσουν με το αυτοκίνητό τους στο κέντρο της πόλης .
Για να εφαρμοσθεί πολιτική υπέρ των εναλλακτικών τρόπων κίνησης μέσα στην πόλη και ειδικότερα για να την καταστήσουμε προσβάσιμη στα ποδήλατα και σε άλλα αυτοκινούμενα από τον άνθρωπο μέσα (πατίνια, καρότσια, rollers, skateboarder, κ.λ.π.), δεν απαιτούνται ούτε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα σαν να χαρίζουμε «καθρεφτάκια σε ιθαγενείς», ούτε «ημίμετρα» που περισσότερο δυσφημούν παρά προωθούν καλές πρακτικές, από τις οποίες έχει ανάγκη η πόλη .
Απαιτείται όραμα για μια διαφορετική πόλη, επιστημονικός σχεδιασμός και σκληρή δουλειά και κυρίως πολιτική βούληση να συγκρουσθούμε με βαθιά ριζωμένες αναχρονιστικές αντιλήψεις και οικονομικά συμφέροντα .
Τρίκαλα 6 Απριλίου 2016
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
«ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»
Δες επίσης
ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας: Η γέφυρα στο δρόμο για Λιβαδοχώρι και Παράμερο του Δήμου Πύλης, κατεστραμμένη και εγκαταλειμμένη
Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας επισημαίνει την κακή κατάσταση γέφυρας στο δρόμο για ...