Η Διεύθυνση Επιχειρησιακού Έργου του Δήμου Τρικκαίων με το αριθμ. πρωτ.: ΕΑ 63 /05-01-2018 έγγραφό της εισηγείται την «Έγκριση Πρόσληψης Έκτακτου Προσωπικού για την Αντιμετώπιση Εποχιακών και Πρόσκαιρων Αναγκών Κάλυψης Δράσεων Πολιτικής Προστασίας».
Και συγκεκριμένα αναφέρεται:
«Σύµφωνα µε το άρθρο 206 §1 του Νόµου 3584/07 όπως αυτό αντικαταστάθηκε µε το άρθρο 41 § 2.1 του Νόµου 4325/2015 (ΦΕΚ 47 Α/11-5-2015), ορίζονται τα εξής:
«Ειδικά επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας µε σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου από τους Ο.Τ.Α. για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, µε σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών. Κατ’ εξαίρεση η πρόσληψη προσωπικού της ανωτέρω κατηγορίας που απασχολείται στην πυρασφάλεια και τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών, γίνεται µε σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες , μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών.
Ο υπολογισμός του δωδεκαμήνου γίνεται σύμφωνα µε την παράγραφο 2 του άρθρου 21 του ν.2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α’). Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες».
Ο Δήμος Τρικκαίων διαθέτει τέσσερεις (4) ισοπεδωτές γαιών (GRADER) αλλά µόνο ένα (1) χειριστή της ειδικότητας αυτής (Μόνιμος υπάλληλος) και ένα (1) χειριστή της ειδικότητας αυτής με σύμβαση ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), τέσσερεις (4) (εκσκαφείς – φορτωτές)-JCB αλλά µόνο ένα (1) χειριστή της ειδικότητας αυτής (Μόνιμος υπάλληλος) ,με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες που προκύπτουν την παρούσα περίοδο σε θέματα Πολιτικής Προστασίας .
Η ανάγκη για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού είναι μεγάλη, λόγω της έλλειψης ανάλογου μόνιμου προσωπικού καθώς επίσης και λόγω της μεγάλης γεωγραφικής έκτασης που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου μας.
Για τις ανάγκες πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπισθούν προβλήματα που θα προκύψουν από χιονοπτώσεις και παγετό στο οδικό δίκτυο , με στόχο την αποφυγή καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης καθώς και για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων στα όρια του Δήμου µας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω που αφορούν στην αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών αναγκών στο πλαίσιο της ετοιμότητας του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, αλλά και :
- Τις ανάγκες για τις παραπάνω δράσεις πολιτικής προστασίας , λαμβάνοντας υπόψη και τις αυξημένες απαιτήσεις του Δήμους μας που χρειάστηκαν για την αντιμετώπιση της σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή μας τον χειμώνα του 2017.
- Την έλλειψη μονίμου ή με άλλη σχέση εργασίας προσωπικού στον Δήμο μας για την κάλυψη των παραπάνω κατεπειγουσών αναγκών.
- Την υπ’ αριθ. 13492 /26-04-2017 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών , περί κατανομής πιστώσεων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2017 στους Δήμους της χώρας, και ειδικότερα για το Δήμο Τρικκαίων με το ποσό των 000,00 €.
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ: Την πρόσληψη χειριστών μηχανημάτων έργων και οδηγών αυτοκινήτου, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, δίμηνης απασχόλησης, για κάλυψη δράσεων πολιτικής προστασίας (χιονοπτώσεων, παγετού , και πλημμυρών) , όπως παρακάτω:
- Ενός (1) Χειριστή ισοπεδωτου γαιών (Grader)
- Τριών (3) Χειρίστων εκσκαφέα – φορτωτή (JCB)
- Τεσσάρων (4) οδηγών αυτοκινήτου με δίπλωμα οδήγησης Γ`.»
Λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερόμενη (αριθ. πρωτ.: ΕΑ 63/ 05.01.2018) εισήγηση της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Έργου και προκειμένου για την αντιμετώπιση έκτακτων και επειγουσών αναγκών κάλυψης δράσεων πολιτικής προστασίας, και συγκεκριμένα:
Για να αντιμετωπισθούν προβλήματα που θα προκύψουν από χιονοπτώσεις και παγετό στο οδικό δίκτυο , με στόχο την αποφυγή καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης καθώς και για την αντιμετώπιση πλημμυρικων φαινομένων στα όρια του Δήμου στο πλαίσιο της ετοιμότητας του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας,
το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων, καλείται να αποφασίσει για τη έγκριση πρόσληψης προσωπικού με σύναψη συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο (2) μηνών προκειμένου να ανταπεξέλθει, η Διεύθυνση Επιχειρησιακού Έργου στην κάλυψη των προαναφερόμενων αναγκών Πολιτικής Προστασίας, και συγκεκριμένα των παρακάτω:
Α/Α | ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | Αριθμός ατόμων |
1 | Χειριστές διαμορφωτή γαιών ( Grader )
( Άδεια χειριστού : Α΄ ΟΜΑΔΑΣ – 3ης Ειδικότητας 3.5) |
1 |
2 | Χειριστές Εκσκαφέα – Φορτωτή ( JCB )
( Άδεια χειριστού : Α΄ ΟΜΑΔΑΣ – 1ης Ειδικότητας 1.3) |
3 |
3 | Οδηγοί (Δίπλωμα : Επαγγελματικό Γ΄ κατηγορίας) | 4 |
ΣΥΝΟΛΟ: | 8 |
Η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 206 Ν. 3584/2007 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 41 παρ. 2 του Ν.4325/2015 όπου ορίζεται ότι:
« 2. Η παρ. 1 του άρθρου 206 του Ν.3584/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
- Ειδικά επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου από τους Ο.Τ.Α. για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών. Κατ’ εξαίρεση, η πρόσληψη προσωπικού της ανωτέρω κατηγορίας που απασχολείται στην πυρασφάλεια «στις δημοτικές κατασκηνώσεις» και τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών γίνεται με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών. Ο υπολογισμός του δωδεκάμηνου γίνεται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21 του Ν.2738/1999 (Α’ 180). Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες.
Ο φορέας που διενεργεί την πρόσληψη αποστέλλει τον πίνακα των προσληπτέων κάθε φορά στο Α.Σ.Ε.Π., καθώς και όλους τους πίνακες προσληπτέων κάθε έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί έλεγχο για τη συνδρομή των όρων πρόσληψης της παρούσας περίπτωσης. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι απασχολείται ή απασχολήθηκε προσωπικό κατά παράβαση των ανωτέρω διατάξεων, εφαρμόζεται η παρ. 15 του άρθρου 21 του Ν.2190/1994, όπως συμπληρώθηκε και ισχύει.»
Η δαπάνη που θα προκύψει από την πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του έτους 2018 ( σχετική η αριθμ. πρωτ.: Ε.Α. 64/05.01.2018 βεβαίωση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Τρικκαίων).