Τα σημαντικότερα σημεία των όσων ανέφερε ήταν τα εξής:
Για την ηλεκτροκίνηση:
«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο μαζί με τα Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης. Παράλληλα, στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό κρατικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση.
Έχουν βρεθεί τα χρήματα, που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου.
Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων. Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή. Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά στοιχείο της νέας εποχής».
Για τον τρίτο κύκλο «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»:
«Όσον αφορά στα προγράμματα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», στο πλαίσιο του παρόντος ΕΣΠΑ έχουν «τρέξει» δυο κύκλοι και ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε τον τρίτο κύκλο, με ορισμένες τροποποιήσεις, μέσα στο έτος προς το φθινόπωρο. Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό. Έχουν ήδη δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης. Υποθέτω ότι μπορούμε να φτάσουμε έως το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς και αυτό θα αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, διότι τα προγράμματα αυτά είναι φιλικά στο περιβάλλον.
Στην περίοδο 2021-2027 τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και δεν θα προέρχονται μόνο από κοινοτικά προγράμματα, αλλά και από δύο άλλες πηγές: «φιλικά» προς τους καταναλωτές δάνεια και φορολογικά κίνητρα από το Υπουργείο Οικονομικών. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα είναι ξεκάθαρο ως προς αυτό».
Για το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων:
«Για την πυροπροστασία και τις αναδασώσεις παραλάβαμε από το ΣΥΡΙΖΑ ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα 245 εκατ. ευρώ με μηδενική απορρόφηση και συμβασιοποίηση. Ήδη έχουμε καταφέρει και έχουν υποβληθεί προτάσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Καταρτίζουμε παράλληλα ένα Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων. Το σχέδιο αυτό θα το συζητήσουμε με τον Πρωθυπουργό το επόμενο χρονικό διάστημα και θα απευθυνθούμε σε κάποιο κοινωφελές ίδρυμα για να το χρηματοδοτήσει ή συγχρηματοδοτήσει σε βάθος κάποιων ετών. Είμαστε εξαιρετικά πίσω στις αναδασώσεις, όχι μόνο σε σχέση με την Πορτογαλία, αλλά ακόμα και σε σχέση με την Τουρκία. Αυτό το μεγάλο και φιλόδοξο πρόγραμμα αναδασώσεων πρέπει να στηριχθεί από όλους τους Έλληνες πολίτες και κυρίως από τους νέους, γι’ αυτό τους απευθύνουμε πρόσκληση να το αγκαλιάσουν».
Για την Απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης:
«Θέλουμε να προχωρήσουμε χωρίς καθυστερήσεις στην απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης με βάση τη σχετική κοινοτική οδηγία. Έχουμε κάνει διαβούλευση με την αγορά, ώστε να προσαρμοστεί. Θα φέρουμε ένα νομοσχέδιο σύντομα, με το οποίο θα απαγορεύεται η χρήση τους από τον Ιούλιο του 2021. Παράλληλα, θα ξεκινήσουμε και μια καμπάνια ευαισθητοποίησης, ενόψει και του καλοκαιριού για να προστατεύσουμε τις παραλίες μας και τις θάλασσές μας. Η καμπάνια αυτή θα έχει ένα κάλεσμα για δράση, ιδίως από την πλευρά των νέων».
Για τον περιβαλλοντικό νόμο:
«Όταν ξεζουμίζεις τις αντιρρήσεις αυτών που διαμαρτύρονται για τον περιβαλλοντικό νόμο στο τέλος καταλαβαίνεις ότι είναι πιο πολύ για την δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να γίνουν εξορύξεις στις περιοχές Natura, όταν εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές γίνονται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Επίσης με εκπλήσσουν κάποιες περιβαλλοντικές οργανώσεις, διότι δεν μπορεί να μην γνωρίζουν, ότι υπό προϋποθέσεις και με την λεγόμενη δέουσα εκτίμηση εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές γίνονται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δηλαδή αν εγώ είμαι «περιβαλλοντοκτόνος», είναι «περιβαλλοντοκτόνος» και ο υπουργός της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Ιταλίας, της Σουηδίας, της Φινλανδίας, όλων των 27 χωρών της ΕΕ;
Δεν είναι δυνατόν ο υπουργός, ο οποίος προχωρεί την απολιγνιτοποίηση, ενισχύει τις πολιτικές ενεργειακής εξοικονόμησης, την ηλεκτροκίνηση, έχει στα σκαριά το εθνικό σχέδιο αναδασώσεων, προχωρεί την ανακύκλωση, να θεωρείται ότι είναι αυτός που «κατέστρεψε» το περιβάλλον! Επειδή εφαρμόζει λέξη προς λέξη την πολιτική που ισχύει σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πότε θα μάθουμε να συζητάμε σοβαρά σε αυτό τον τόπο;».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι αισθάνθηκε αδικημένος από την κριτική που ασκήθηκε από ορισμένες πλευρές για τον περιβαλλοντικό νόμο για δυο λόγους: «Πρώτον, επειδή είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος, αντίστοιχος με αυτούς που ισχύουν σε προηγμένες περιβαλλοντικές χώρες. Προκάλεσα να μου πουν πού αυτά που φέρνουμε είναι διαφορετικά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Απάντηση δεν πήρα. Πήρα μόνο συνθήματα και χολερική, φανατική κριτική χωρίς κανένα έρεισμα.
Ο δεύτερος λόγος που αισθάνθηκα αδικημένος είναι γιατί την ίδια στιγμή η δική μας κυβέρνηση είναι κυβέρνηση πολλών σημαντικών περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, που αναπτύσσονται για πρώτη φορά και τις οποίες έχουμε παρουσιάσει κατ’ επανάληψη. Δεν είναι θεωρίες, είναι πολιτική που έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά. Θεωρώ λοιπόν ότι στο τέλος της ημέρας η όποια άδικη κριτική θα ξεχαστεί και αυτό που θα μείνει είναι το συγκεκριμένο, απτό και μετρήσιμο περιβαλλοντικό έργο της ΝΔ», κατέληξε.
Πηγή: aftodioikisi.gr