Σύμφωνα με το dikaiologitika.gr, θα περιλαμβάνει μια σειρά από αλλαγές, όπως το ψηφιακό ωράριο εργασίας και η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας.
Ειδικότερα θα εφαρμοστεί θα εφαρμοστεί από 1.1.2020 το ψηφιακό ωράριο και από την 1η Μαρτίου η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ.
Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται αυτοματοποιημένα πλέον και ο έλεγχος από τους επιθεωρητές του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, οι οποίοι πριν μπουν σε μια επιχείρηση θα έχουν την πλήρη ηλεκτρονική καταγραφή όλων των ωρών απασχόλησης και των μεταβολών τους για το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται. Επίσης θα υπάρχει καλύτερη διασταύρωση των στοιχείων για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και την επιβολή προστίμων σε διαφορετική περίπτωση.
Στο υπουργείο Εργασίας έχει συσταθεί ήδη επιστημονική ομάδα εργασίας για να μελετήσει τις προτάσεις των κοινωνικών εταίρων και να καταλήξει έως της 15 Νοεμβρίου στις διατάξεις του σχεδίου νόμου και να κατατεθεί στη Βουλή αρχές Δεκεμβρίου.
Στόχος του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση είναι η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η απλοποίηση των διαδικασιών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», προκειμένου να περιοριστεί η γραφειοκρατία, η υποδηλωμένη εργασία και η καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας.
Παράλληλα με τη χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας θα διαπιστώνεται η ώρα εισόδου και εξόδου του εργαζόμενου κατά τη διάρκεια των ελέγχων, ώστε να περιοριστεί η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία αλλά και να καταγράφονται οι υπερωρίες.
Η νομοθετική πρωτοβουλία που έρχεται για το σύστημα «Εργάνη ΙΙ» θα βασιστεί στους παρακάτω άξονες προτεραιότητας:
• Ανάπτυξη και ενσωμάτωση στο σύστημα νέων ψηφιακών λειτουργιών, όπως το ψηφιακό ωράριο και η κάρτα εργασίας.
• Δραστική απλοποίηση και αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία με πυρήνα την ενιαιοποίηση επιμέρους λειτουργιών και οδηγιών χρήσης.
• Κωδικοποίηση και απλοποίηση του σχετικού νομοθετικού και κανονιστικού περιεχομένου (νόμοι, κανονιστικές ρυθμίσεις και εγκύκλιοι) για καλύτερη εφαρμογή της νομοθεσίας.
• Ενίσχυση των επιχειρησιακών και αναλυτικών δυνατοτήτων του συστήματος, για την παροχή ολοκληρωμένης πληροφόρησης στους κοινωνικούς εταίρους, στα ερευνητικά κέντρα και στην πολιτεία.
• Βελτίωση διαλειτουργικότητάς του με άλλες κρίσιμες βάσεις δεδομένων της πολιτείας, ιδίως δε του ΕΦΚΑ και της ΑΑΔΕ και, κατά συνέπεια, την περαιτέρω αξιοποίησή του ως μέσου σχεδιασμού ορθολογικών και αποδοτικών δημόσιων πολιτικών για την τόνωση της απασχόλησης, τον έλεγχο της αγοράς εργασίας και τη ριζική αντιμετώπιση παθογενών συμπεριφορών όπως η αδήλωτη, η υποδηλωμένη και η ανασφάλιστη εργασία.
• Αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και μείωση κόστους συμμόρφωσης των εργοδοτών.