Διαβάστε παρακάτω για τις πιο σημαντικές οικολογικές δράσεις από ελληνικές εταιρείες που έκαναν -και κάνουν- τη διαφορά το 2021.
Η οικολογία είναι εδώ και μερικά χρόνια στις πρώτες θέσεις της ατζέντας κοινωνικής ευθύνης των μεγάλων επιχειρήσεων και των περισσότερων κυβερνήσεων παγκοσμίως. Ο φόβος για την κλιματική αλλαγή μεγαλώνει και η λογική πίσω από την οικολογική υπευθυνότητα δυστυχώς επαληθεύεται συνεχώς, άλλοτε από επιστημονικά δεδομένα, και άλλοτε από την ίδια τη φύση, με ακραία καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές όπως αυτές που είδαμε στη Γερμανία πριν από λίγες εβδομάδες. Η χώρα μας βρίσκεται ακόμα αρκετά πίσω σε οικολογική συνείδηση και οικολογικές δράσεις, όμως υπάρχουν πράγματι κάποιες δράσεις ελληνικών εταιρειών που αξίζουν την προσοχή μας, κυρίως γιατί έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Ερευνήσαμε, τις βρήκαμε και σας τις παρουσιάζουμε.
Procter & Gamble – Πάρκα Τσέπης: Το σπίτι μας, ο πλανήτης τους
Η πρωτοβουλία “Πάρκα Τσέπης” της P&G δεν είναι εντελώς καινούρια, καθώς ξεκίνησε στις αρχές του 2021, όμως το φθινόπωρο που μας έρχεται θα μπει στην δεύτερη φάση της. Μετά την επιτυχημένη πρώτη περίοδο της δράσης, όπου σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και την Οργάνωση ΓΗ η P&G δημιούργησε και παρέδωσε 3 πάρκα τσέπης σε Παγκράτι, Σεπόλια και Μεταξουργείο, αλλάζοντας εντελώς την εικόνα των γειτονιών στις οποίες τα τοποθέτησε. Όπως δήλωσε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάνννης, “αστικά τοπία, ξεχασμένα, εγκαταλελειμμένα, που είχαν μετατραπεί σε εστίες μόλυνσης, μετατρέπονται σε εστίες οξυγόνου”, ευχαριστώντας την P&G για την πρωτοβουλία. Τώρα η δράση μπαίνει στην επόμενη φάση της, όπου και προβλέπεται η δημιουργία και παράδοση περισσότερων πάρκων τσέπης σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας. Φυσικά χρειάζεται και η συνδρομή των καταναλωτών στην προσπάθεια. Για παράδειγμα, στο Market in φυλλάδιο βρίσκονται προϊόντα της P&G (Swiffer, Fairy, Pampers, Always, κλπ) σε εκπτώσεις 30, 40 & 50%, η αγορά των οποίων ισοδυναμεί με δωρεά στην πρωτοβουλία «Πάρκα Τσέπης».
Coca Cola Greece – Zero Waste Future: μεταμορφώνοντας το Γκάζι σε πρότυπο ανακύκλωσης
Το Zero Waste Future είναι μια πρωτοβουλία της Coca Cola που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη το 2018, και μέχρι σήμερα έχει συλλέξει 510 τόνους ανακυκλώσιμων υλικών σε όλη την Ελλάδα, ευαισθητοποιώντας περισσότερους από 480.000 πολίτες της χώρας. Στην επόμενη φάση της πρωτοβουλίας, η Coca Cola, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, τοποθέτησε 18 ειδικούς κάδους διαχωρισμού ανακυκλώσιμων απορριμμάτων στην πλατεία στο Γκάζι, στοχεύοντας στη μείωση των μη ανακυκλώσιμων απορριμμάτων κατά 85% εντός λίγου χρόνου. Ήδη τα αποτελέσματα είναι θεαματικά, καθώς έχουν συγκεντρωθεί 180.000 κιλά ανακυκλώσιμων υλικών, και έχουν ενημερωθεί και ευαισθητοποιηθεί 110.00 πολίτες. Η πρωτοβουλία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022, μάλιστα επεκτείνοντας το εύρος δράσεων της.
Nescafe – Με Σεβασμό για το Μέλλον
Εξίσου σημαντική και πρωτότυπη είναι η πρωτοβουλία του Nescafe «Με Σεβασμό για το Μέλλον», που στοχεύει στην αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης. Βασική στόχευση της καμπάνιας είναι η μείωση της χρήσης πλαστικών μιας χρήσης και συνεπώς η μείωση της ρύπανσης που προκαλούν αυτά στο περιβάλλον. Η δράση πραγματοποιείται μέσω τριών στρατηγικών συνεργασιών της Nescafe με την Εναλεία, την Aegean Rebirth και το Staramaki. Η πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Ενάλεία, (η 1η σχολή επαγγελματικής αλιείας της χώρας μας) και θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και τον Θερμαϊκό κόλπο, από όπου θα απομακρυνθούν πλαστικά απορρίμματα με την συμβολή 6 αλιευτικών σκαφών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Στη συνέχεια η δράση θα μεταφερθεί στην Καλαμάτα, όπου και σε συνεργασία με την Aegean rebirth θα διεξαχθεί έρευνα για την εγκατάσταση ειδικού διχτυού/φίλτρου συγκράτησης φερτών υλικών και απορριμμάτων στον ποταμό Νέδοντα, και θα ολοκληρωθεί (τουλάχιστον για την πρώτη φάση της) με την καμπάνια υποστήριξης της μικρής κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης Staramaki, που παράγει καλαμάκια από σιτάρι, με στόχο την αντικατάσταση του πλαστικού καλαμακιού με ένα φυσικό προϊόν από σιτάρι.
Καθίσταται σαφές ότι παρόλο που η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμα για να θεωρηθεί ως μια οικολογικά συνειδητοποιημένη χώρα και κοινωνία, υπάρχουν εταιρείες και δράσεις που φέρνουν αισιοδοξία για το οικολογικό μέλλον της χώρας. Μένει το παράδειγμα τους να μιμηθούν όλοι οι μεγάλοι παίκτες της ελληνικής αγοράς, έτσι ώστε η οικολογία να πάψει να είναι αντικείμενο μεμονωμένων δράσεων και να μετατραπεί