Όταν μιλάμε για εύρεση εργασίας δε θα πρέπει να υποτιμούμε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μέσω αυτών μπορεί κάποιος να τονίσει τις δεξιότητες, που κατέχει, να παρουσιάσει σε υποψήφιους εργοδότες τις καλύτερες πτυχές του και να βρει εν τέλει την ιδανική εργασία. Άλλωστε η εύρεση εργασίας είναι μια αμφίδρομη διαδικασία. Όσο εσείς αναζητάτε πληροφορίες για μια εταιρεία ή μια θέση εργασίας, σας αναζητούν και υποψήφιοι εργοδότες.
Σύμφωνα με έρευνα για την αναζήτηση υποψηφίων μέσω των social media, το 60% των εργοδοτών χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για εύρεση εργαζομένων. Ποσοστό που έφτανε μόλις στο 11%, πίσω στα μέσα του 2000 όταν πρωτοδιεξήχθη η ίδια έρευνα. Εργαλεία, όπως το Twitter και το Facebook, βοηθούν εργοδότες και υπεύθυνους πρόσληψης να κατανοήσουν ποιοι υποψήφιοι έχουν το κάτι παραπάνω. Εντοπίζουν ποιότητες, που δε σκιαγραφούνται εύκολα σε ένα βιογραφικό.
Συμπληρωματικά σε αυτό έρχεται και το εύρημα, όπου 2 στους 5 εργοδότες, υποστηρίζουν, ότι δε θα καλέσουν κάποιον σε συνέντευξη, αν δεν μπορούν να τον εντοπίσουν στο διαδίκτυο. Τέλος οι μισοί από τους υπευθύνους πρόσληψης δήλωσαν, ότι δεν προσέλαβαν κάποιον εξαιτίας των πληροφοριών που εντόπισαν στο διαδίκτυο.
Ψάχνετε θέσεις εργασίας; Μην αγνοείτε τον ψηφιακό σας εαυτό!
Αν αναζητάτε θέσεις εργασίας και θέλετε να σας βρουν, μην αγνοείτε τον ψηφιακό σας εαυτό. Το να είστε διαδικτυακά αόρατος σημαίνει, ότι δεν είστε τεχνολογικά καταρτισμένος. Από την άλλη τα ψηφιακά σκουπίδια ή εν πάσει περιπτώσει πληροφορίες, που δεν σας κολακεύουν, μπορούν να αφήσουν κακές εντυπώσεις. Μάλιστα στην προαναφερθείσα έρευνα το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν τα ακατάλληλα βίντεο και φωτογραφίες.
Ομοίως αρνητικά λειτουργούν και πληροφορίες, που υποδεικνύουν, ότι ο υποψήφιος είναι επιρρεπής σε καταχρήσεις. Επίσης αποτρεπτικά για έναν εργοδότη είναι και τα μηνύματα προκατάληψης για τη θρησκεία, το φύλο ή τη φυλή, οι ανεπαρκείς επικοινωνιακές δεξιότητες αλλά και το να κακολογεί κανείς προηγούμενους εργοδότες. Προκειμένου λοιπόν να δείξει κανείς τις καλύτερες ποιότητες που διαθέτει ως εργαζόμενος, μπορεί να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα.
- Γνωρίστε την ψηφιακή σας ταυτότητα
Αυτό είναι κάπως περίπλοκο. Μέρος της ψηφιακής ταυτότητάς σας δημιουργείται από εσάς τους ίδιους. Ένα μέρος της διαμορφώνεται από πληροφορίες, που ανεβάζουν οι φίλοι και οι συγγενείς σας με σχόλια και φωτογραφίες. Τέλος δημιουργείται και από πληροφορίες, που ανεβάζουν άλλοι παράγοντες, όπως το σχολείο που φοιτήσατε, μια προηγούμενη δουλειά, μια τοπική εφημερίδα κλπ. Το πρώτο βήμα είναι να κάνετε μια έρευνα. Εντοπίστε ποιες πληροφορίες υπάρχουν για το άτομό σας. Το ίδιο θα έκανε κι ένας εργοδότης.
Οι κατάλληλες πληροφορίες ανοίγουν πόρτες στην εργασία
Οι πόρτες για μια εργασία ανοίγουν μέσα από τις κατάλληλες πληροφορίες. Γι’ αυτό θα ήταν χρήσιμο, να εξετάσετε τις διαθέσιμες πληροφορίες για εσάς από τη σκοπιά ενός μελλοντικού εργοδότη. Τι θα θέλατε να δείτε σε έναν ικανό εργαζόμενο και τι όχι. Αναζητήστε επίσης και ποιοί άλλοι εμφανίζονται, όταν αναζητάτε τον εαυτό σας στο διαδίκτυο. Ο λόγος είναι, ότι κάποιος εργοδότης μπορεί να νομίσει, ότι εσείς είστε κάποιος από τους συνονόματούς σας, που εμφανίζονται. Επομένως φροντίστε να ξεχωρίσετε, ώστε να απευθύνεται σε εσάς το κατάλληλο άτομο και να σας βρίσκουν άμεσα.
Τέλος μεριμνήστε, ώστε όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες, όπως επικοινωνία, τοποθεσία κλπ να είναι ενημερωμένες και σωστά καταχωρημένες.
- Ξεσκονίστε το δημόσιο προφίλ σας
Αναζητήστε πληροφορίες στα προφίλ των social media, που διατηρείτε και διαγράψτε ανεπιθύμητες πληροφορίες. Αφαιρέστε το όνομά σας από φωτογραφίες ή αναρτήσεις, στις οποίες δε θέλετε να εμφανίζεστε.
Ανεβάστε πληροφορίες και αναρτήσεις χρήσιμες και σχετικές με τον κλάδο σας, ώστε να δείξετε, ότι είστε γνώστες του αντικειμένου σας. Φροντίστε να έχετε μια τακτική παρουσία, έχετε όμως υπόψη, ότι το μέτρο είναι το παν. Πάρα πολλές αναρτήσεις δείχνουν, ότι ασχολείστε υπερβολικά με τα social media, που σε προέκτασή του μπορεί να σημάνει, ότι παραμελείτε την εργασία σας. Αντίθετα καμία παρουσία δείχνει παραμελημένη δημόσια εικόνα πιθανόν και μη εξοικείωση με τη σύγχρονη τεχνολογία.
- Δεσμευτείτε σε μια πλατφόρμα προτού αναζητήσετε: Find a job
Προτού αναζητήσετε find a job στο διαδίκτυο είναι χρήσιμο να ξεσκονίσετε λίγο τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες είστε συνδεδεμένοι. Ανεβάστε άρθρα και κάντε σχόλια, ώστε να εκθέσετε θετικές πτυχές της προσωπικότητάς σας. Με αυτόν τον τρόπο δείχνετε, ότι εξελίσσεστε συνεχώς και είστε επαρκώς ενήμεροι για τα θέματα του τομέα σας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βεβαιωθείτε, ότι το περιεχόμενο που μοιράζεστε θα δίνει τη σωστή εντύπωση στον υποψήφιο εργοδότη σας. Για τον σκοπό αυτό δεν πρέπει να αναρτάτε κάτι, αν δεν το έχετε διαβάσει προσεκτικά.
Το δεύτερο όφελος από το να ανεβάζετε ποιοτικό περιεχόμενο είναι, ότι αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με εσάς και το προφίλ σας. Όταν κάποιος σας αναζητά με το όνομά σας, η σελίδα αποτελεσμάτων θα περιλαμβάνει και το περιεχόμενο, που αναρτήσατε. Και παρότι πρέπει να είστε προσεκτική με αυτά που ανεβάζετε, θα πρέπει να αφήσετε ελεύθερη και την πιο χαλαρή και δημιουργική πλευρά του εαυτού σας. Οι μισοί από τους εργοδότες προχώρησαν σε συνέντευξη με κάποιον επαγγελματία, γιατί εντόπισαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδιαφέροντα και στοιχεία της προσωπικότητας, που θα ταίριαζαν στην εταιρική κουλτούρα.
Το τελευταίο αυτό σημείο, έρχεται να υπερθεματίσει την γνησιότητα των πληροφοριών που ανεβάζετε. Μπορεί να εντοπίσατε μια εργασία που σας άρεσε. Μπορεί να σκεφτήκατε αμέσως υπολογισμός μισθού, πριν στείλετε βιογραφικό. Θα πρέπει να κερδίσετε όμως και τους πιθανούς εργοδότες σας. Μην ξεχνάτε να είστε αυθεντικοί! Αυτό, σε ένα απόλυτα ανταγωνιστικό περιβάλλον, θα σας δώσει το προβάδισμα.