Αθήνα, 14 Μαρτίου 2024 – Σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση για το πώς έφτασε να αποκαλύψει την καταγωγή της από την Αλβανία, τί είναι αυτό που φοβάται όσο ο γιος της μεγαλώνει και αν ενοχλήθηκε που η Ελλάδα δεν την έχει επιλέξει να λάβει μέρος στον διαγωνισμό της Eurovision προχώρησε η Ελένη Φουρέιρα, στο πλαίσιο του συνεδρίου της πρωτοβουλίας «The Upfront Initiative» για την ισότητα, τη συμπερίληψη, την ποικιλομορφία και την ορατότητα στον εργασιακό χώρο, που διοργανώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 14 Μαρτίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Μιλώντας στον σκηνοθέτη – σεναριογράφο Βασίλη Κεκάτο, η pop star περιέγραψε τη φοβία της αποδοχής που βίωσε όσον αφορά την καταγωγή της, ειδικά στα παιδικά της χρόνια. «Είναι δύσκολο να βγάλεις τον δαίμονα που εγκλωβίζεται μέσα σου. Όσο είσαι παιδί δεν καταλαβαίνεις τον λόγο που δεν μπορείς να ανοίξεις το στόμα σου να πεις από πού είσαι. Αυτός ο δαίμονας που κουβαλούσα μέσα μου μού δημιουργούσε άγχος, δεν με άφηνε να απελευθερωθώ», δήλωσε η γνωστή τραγουδίστρια και συνέχισε: «πάντα ήμουν περήφανη για την καταγωγή μου, αλλά ένιωθα άγχος αν θα με δεχτεί η κοινωνία. Σε μια συνέντευξη έτσι απλά ένιωσα ότι φτάνει πια, τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν και το είπα. Για μένα ήταν μεγάλη απελευθέρωση», για να καταλήξει: «η μικρή Ελένη δεν είχε τη δύναμη, αλλά η Φουρέιρα την έχει. Θέλει θάρρος και τον χρόνο του, να νιώσεις δυνατός, αλλιώς είναι δύσκολο να παλέψεις με τον δικό σου δαίμονα». Σε ερώτηση για το πώς νιώθει που η Ελλάδα δεν την έχει επιλέξει να λάβει μέρος στον διαγωνισμό της Eurovision, απάντησε με ειλικρίνεια ότι είχε θυμώσει πολύ κάποια στιγμή, το 2018 που συμμετείχε στον διαγωνισμό με την Κύπρο. «Αυτός είναι και ο λόγος που είπα κατευθείαν ναι στην Κύπρο. Είναι δικαίωμα τους να μην τους αρέσω, αλλά τσαντίστηκα γιατί δεν μου έδωσαν την ευκαιρία να δείξω τί ήθελα να κάνω», εξομολογήθηκε η pop star, η οποία ευχήθηκε καλή επιτυχία στο τραγούδι της Μαρίνας Σάτι που θα λάβει μέρος φέτος στον διαγωνισμό, λέγοντας ότι «θα σκίσει, είναι πολύ καλό τραγούδι». Για τον χώρο της μουσικής και τις διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, είπε ότι «ως ένα κορίτσι σέξι, ποπ, κατευθείαν κρίνεσαι. Αν ντυθώ πολύ, θα πουν τί έπαθε αυτή; Σοβάρεψε; Αν ντυθώ πιο λίγο, θα πουν ότι μόνο έτσι κάνει καριέρα, με το σώμα της. Κρίνεσαι από την εμφάνισή σου. Είναι κρίμα να σου βάζει κάποιος ταμπέλα από τον τρόπο που ντύνεσαι. Πρέπει να παλέψεις πολύ για να φτάσεις στα επίπεδα ενός άνδρα λαϊκού καλλιτέχνη γιατί στη συνείδηση του κόσμου δεν είναι το ίδιο». Παράλληλα, δήλωσε ότι της άρεσε πολύ η ταινία Barbie για το νόημά της που ήταν να ρίξουμε την πατριαρχία και τα πρότυπα για τον ρόλο της γυναίκας και του άνδρα, καθώς και οι δύο βάλλονται. Μάλιστα, για το γεγονός ότι η σκηνοθέτης της ταινίας δεν ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, αν και η ταινία διεκδικούσε το βραβείο καλύτερης ταινίας, είπε ότι αν ήταν άνδρας, μάλλον τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Σχετικά με την ομοφοβική επίθεση σε βάρος τρανς ατόμων στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι φοβήθηκε πολύ μήπως ο γιος της γινόταν ποτέ θύτης και αναρωτήθηκε αν οι θύτες θα καταλάβουν κάποτε τί κάνουν. Γι’ αυτό τον λόγο, σημείωσε πόσο σημαντικό είναι ως γονείς να προσέχουμε τι λέμε στα παιδιά μας, πώς τα μεγαλώνουμε, καθώς όλοι έχουν το δικαίωμα να εκφράζονται όπως θέλουν. Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα ένα περιστατικό με τη μητέρα της, η οποία, βλέποντας τον ενός έτους γιο της τραγουδίστριας να παίζει με τις τσάντες και τα κραγιόν της, τού είπε να σταματήσει γιατί είναι άνδρας και η pop star της είπε ότι δεν θέλει στο υποσυνείδητό του να του περάσει ότι είναι ο άνδρας ο πολλά βαρύς. Για να αλλάξει η κατάσταση, είπε ότι χρειάζεται να κάνουμε υπομονή να αλλάξουν οι γενιές και οι νοοτροπίες γιατί κάποιοι μεγάλοι σε ηλικία δεν μπορούν να καταλάβουν ότι το σωστό δεν είναι αυτό που τους έμαθαν. Από την πλευρά του, ο Βασίλης Κεκάτος εξήγησε τι ήταν αυτό που τον ώθησε να γυρίσει το Milky Way. «Όταν μου πρότειναν να κάνω σειρά για την τηλεόραση, δεν ήθελα και άρχισα να σκέφτομαι τι ήταν αυτό στο οποίο θα μου έλεγαν όχι. Οπότε είπα, θα είναι για μία ανήλικη που θέλει να κάνει έκτρωση και θα πουλάει ναρκωτικά με τον γκέι φίλο της», σημειώνοντας ότι η ελληνική τηλεόραση είναι γεμάτη από τη στερεοτυπική απεικόνιση του μάτσο Ελληνάρα και εκείνος ήθελε να δώσει κάτι διαφορετικό. «Οφείλουμε να λέμε την αλήθεια χωρίς να σκεφτόμαστε πόσο θα μας ενοχλήσει», κατέληξε ο σκηνοθέτης. |
Το συνέδριο «The Upfront Initiative» διοργανώνεται από τη LiFO και την Tsomokos Communications. Υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Με τη στήριξη Δήμος Αθηναίων, Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα Donors: ΔΕΗ
Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή
Χορηγοί: Accenture, Adidas, Cepal, Deloitte, Εθνική Ασφαλιστική, Eurobank, EY (Ernst & Young), Google, Mastercard, Novibet, PwC, Roche, SRS Group of Companies, Teleperformance, Vodafone, XM
Υποστηρικτές: IKEA, Absolute, Δειπνοσοφιστήριον, DESMOS, Diversity Atlas, Diversity Charter Greece, efood, Endless, Generali, Hellas EAP, Medecins Sans Frontieres, Orlando LGBT
Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024 Ωδείο Αθηνών
#VISIBILITY #EQUALITY #DIVERSITY #INCLUSION |
Απο αριστερά: Ελένη Φουρέιρα, Pop Star, Βασίλης Κεκάτος, Σκηνοθέτης – Σεναριογράφος – Credits: Νίκος Παλαιολόγος |
Ελένη Φουρέιρα, Pop Star – Credits: Νίκος Παλαιολόγος |
Βασίλης Κεκάτος, Σκηνοθέτης – Σεναριογράφος – Credits: Νίκος Παλαιολόγος |
|
Οργάνωση |
|