«Με βάση τα σημερινά δεδομένα, αφού οι τιμές θα καθοριστούν από την αγορά την ερχόμενη Πέμπτη οι τιμές θα κυμαίνονται μεταξύ των 0,80 και 0,82 ευρώ το λίτρο κι ενδεχομένως να είναι και λίγο πιο κάτω από αυτά τα επίπεδα», λέει ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ. Με την εκτίμηση αυτή συμφωνεί και ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, ο οποίος δίνει μία πιο συγκεκριμένη μέση τιμή αυτή των 0,82 ευρώ το λίτρο: «Είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη περσινή περίοδο και λίγο υψηλότερη από το κλείσιμο του Μαίου, μετά και την παράταση που έδωσε η κυβέρνηση για την πώληση του καυσίμου».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, στις 15 Οκτωβρίου 2019 ο πανελλήνιος σταθμισμένος μέσος όρος τιμής του πετρελαίου ήταν στα 1,037 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή φέτος αν επαληθευτούν οι προβλέψεις θα είναι φθηνότερο κατά περίπου 20% με 23%. Στις 31 Μαΐου 2020 ο μέσος όρος της τιμής είχε κλείσει στα 0,76 ευρώ το λίτρο. Με βάση τις εκτιμήσεις των τιμών για την ερχόμενη Πέμπτη, το κόστος από την Άνοιξη θα είναι ελαφρώς υψηλότερο.
Μειωμένη ζήτηση
Η ζήτηση αναμένεται να σημειώσει μεγάλη πτώση, λόγω της μεγάλης αποθεματοποίησης του συγκεκριμένου καυσίμου που έκαναν το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου τα νοικοκυριά: «Οι εξαιρετικά ευνοϊκές τιμές της εποχής ώθησαν τους καταναλωτές στο να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου», περιγράφει ο Γιώργος Ασμάτογλου, ο οποίος βλέπει πολύ ελάχιστες ποσότητες.
«Οι οικογένειες προμηθεύτηκαν την περασμένη Άνοιξη ποσότητες που αντιστοιχούν στο 75 με 80% της κατανάλωσης του τριμήνου που έχουμε μπροστά μας. Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, ότι οι πωλήσεις μας θα είναι μειωμένες κατά 75 με 80%», τονίζει με τη σειρά του και ο Γιάννης Αληγιζάκης. Ο τελευταίος προσθέτει άλλον έναν ανασταλτικό παράγοντα αυτόν των καλών καιρικών συνθηκών.
Σε σχέση με την εξέλιξη των τιμών συνολικά για τη χειμερινή περίοδο, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ θεωρεί ότι «για τον μήνα Οκτώβριο δεν βλέπουμε ακραίες διακυμάνσεις. Και συνολικά όσο η ζήτηση εξαιτίας της πανδημίας Covid-19 παραμένει υποτονική οι τιμές διεθνώς δεν πρόκειται να μεταβληθούν.
Η αγορά
Τα στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών δεν είναι αισιόδοξα για την πορεία της αγοράς των υγρών καυσίμων. Οι επιπτώσεις της πανδημίας, τις οποίες βίωσαν με σκληρό τρόπο το πρώτο εξάμηνο οπότε κι επιβλήθηκαν τα lockdown, ταλανίζουν τον κλάδο και αυτό το εξάμηνο: «Ήδη ο Σεπτέμβριος κινήθηκε για τα καύσιμα κίνησης πτωτικά κατά 10%. Για τους υπόλοιπους μήνες βλέπουμε μείωση των πωλήσεων της τάξης του 15%. Αν λάβει κανείς υπόψη του και τη βουτιά 75% με 80% στη ζήτηση του πετρελαίου θέρμανσης, είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί το μέγεθος των αρνητικών επιπτώσεων», δηλώνει στο Euro2day.gr, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ και γίνεται πιο σαφής ως προς τις συνέπειες: «Οι επιχειρήσεις και συγκεκριμένα οι μικρές που έχουν αποκλειστική δραστηριότητα τη διακίνηση υγρών καυσίμων, απειλούνται με λουκέτο…».
Πηγή: euro2day.gr