Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, σχολείο με παράδοση στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, συμμετέχει ως εταίρος σε πρόγραμμα Erasmus+ που αφορά στην δράση ΚΑ2 – Cooperation and Innovation for Good Practices με τίτλο “Open doors for non-formal education”.
Στο πρόγραμμα αυτό που είναι διετούς διάρκειας, συμμετέχουν επίσης σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί από την Ρουμανία, την Πολωνία, την Λιθουανία, την Ολλανδία και την Τουρκία. Κοινό χαρακτηριστικό των συμμετεχόντων είναι το μειωμένο κίνητρο των μαθητών τους για την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς η πλειοψηφία τους προέρχεται από οικογένειες με χαμηλό κοινωνικό υπόβαθρο (άνεργοι, μετανάστες, μειονότητες κλπ). Προσπαθώντας λοιπόν να κινητοποιήσουμε τους μαθητές μας και να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή τους, προσπαθούμε να βρούμε νέες μεθόδους διδασκαλίας που θα κάνουν την διαδικασία της μάθησης πιο ευχάριστη και ουσιαστική.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων δημιουργίας καλών πρακτικών διδασκαλίας που συνοδεύουν το πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές της τρίτης τάξης του τομέα Πληροφορικής του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράση με θέμα «Οδηγός αναγνώρισης μανιταριών στο κινητό μου». Αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του μαθήματος «Ειδικά θέματα προγραμματισμού» όπου οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν μια εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα που παρουσιάζει εικόνες και σχετικές λεζάντες. Αντί να πάρουμε έτοιμο υλικό από το διαδίκτυο, σκεφτήκαμε να το δημιουργήσουμε μόνοι μας. Επιλέξαμε το θέμα των μανιταριών αφού παρουσιάζει τη δυνατότητα να μιλήσουμε για βιολογία και περιβάλλον, θέματα που είναι έξω από τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Επίσης, στη διπλανή πόλη της Καλαμπάκας λειτουργεί μουσείο Φυσικής Ιστορίας που περιλαμβάνει ειδική ενότητα για τα μανιτάρια. Αυτό μας έδωσε ακόμα ένα κίνητρο αφού ήταν και μια ευκαιρία να ξεφύγουμε από την τάξη κάνοντας μια όμορφη εκδρομή.
Οι μαθητές συνοδεία των καθηγητών τους επισκέφτηκαν το μουσείο μετά από προκαθορισμένο ραντεβού. Έγινε ξενάγηση στην αίθουσα των μανιταριών από το προσωπικό του μουσείου και οι μαθητές υπέβαλλαν ερωτήσεις και έγινε σχετική συζήτηση. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρισμένοι σε προκαθορισμένες ομάδες εργάστηκαν στην αίθουσα βγάζοντας φωτογραφίες και συμπληρώνοντας σχετικά φύλλα έργου.
Το μαθησιακό σενάριο βασίζεται στις θεωρίες της δημιουργίας μεταγνωστικών ικανοτήτων και προσπαθεί να λειτουργήσει σαν πρακτική άσκηση των μαθητών του τομέα της Πληροφορικής για το εξειδικευμένο θέμα της δημιουργίας εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα. Ταυτόχρονα προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε θέματα περιβάλλοντος. Υιοθετούνται σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας στις οποίες ο μαθητής έχει τον κυρίαρχο ρόλο ενώ ο καθηγητής είναι ο εμψυχωτής και ο ειδικός τον οποίο θα συμβουλεύονται οι μαθητές κατά τη διαδικασία αναζήτησης της γνώσης, Οι μαθητές μαθαίνουν τον τρόπο δημιουργίας της γνώσης και αποκτούν αυτοεκτίμηση. Εργάζονται συνεργατικά δημιουργώντας το δικό τους υλικό και αξιολογούν το υλικό αυτό καθώς και το υλικό των άλλων παρέχοντας ανατροφοδότηση.
Δες επίσης
ΕΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙ
Ευπροσήγορος και ευπειθής των γονέων ο λόγος για υπακοή, σύνεση και ευγενική συμπεριφορά, αγαθές οι ...