Μάθηση και παιχνίδι
Φιλαναγνωσία:
- Η φιλαναγνωσία συντελεί τόσο στην όξυνση της δημιουργικής σκέψης όσο και στον εμπλουτισμό της φαντασίας και της εφευρετικότητας. Φυσικά, μέσα από αυτή καλλιεργείται η γλωσσική έκφραση.
Εικαστικά:
- Η ενασχόληση με τα εικαστικά, αρχικά είναι ένας τρόπος ψυχαγωγίας και όχι απλής διασκέδασης. Ακόμη, συμβάλλει στον πειραματισμό με νέα υλικά αλλά και στο σεβασμό προς τις δημιουργίες των συμμαθητών μας. Τέλος, πραγματοποιείται γνωριμία μευλικά μέσα από διαφορετικές εικαστικές μορφές.
Πειράματα:
- Γνωριμία με την επιστήμη της φυσικής και της χημείας. Τα παιδιά μέσω των πειραμάτων αντιλαμβάνονται φυσικά φαινόμενα χρησιμοποιώντας απλά υλικά, προβληματίζονται και βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση.
Θεατρικό παιχνίδι:
- Το θεατρικό παιχνίδι προωθεί την ανάπτυξη δημιουργικής φαντασίας και βοηθά στην απελευθέρωση συναισθημάτων. Δεν πρόκειται για θέατρο καθώς δεν στοχεύει στην παράσταση αλλά στην ανάπτυξη του παιδιού.
Messy play:
- Συνδράμει στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, ενισχύει την επικοινωνία, την φαντασία, την μνήμη και την συγκέντρωση. Επίσης, γεννιέται μέσω του παιχνιδιού η ανάγκη για εξερεύνηση αφού χτίζουν την ανεξαρτησία τους και την αυτοπεποίθηση τους.
Μαγειρική:
- Τα παιδιά αναπτύσσουν νοητικές, συνεργατικές, γνωστικές και άλλες δεξιότητες δημιουργώντας με απλά υλικά. Ακόμη, μαθαίνουν νέες συνταγές και έρχονται σε επαφή με τον υγιεινό τρόπο ζωής.
Κουκλοθέατρο:
- Το κουκλοθέατρο βοηθά το παιδί στην συναισθηματική ανάπτυξη του. Το παιδί ενσαρκώνει ρόλους και καταστάσεις. Καλλιεργεί τις γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και παροτρύνει την συνεργασία και προώθηση της δημιουργικότητας.
Ταξίδια στις χώρες:
- Μέσω του μαθήματος τα παιδιά αποκτούν βιωματικές γνώσεις και ανακαλύπτουν νέες εμπειρίες που θα τους μείνουν αξέχαστες. Δίνουν την δυνατότητα να περιηγηθούν σε μέρη που δεν γνωρίζουν και έχουν ξανασυναντήσει. Η μάθηση γίνεται διασκεδαστική διεγείροντας τη θέληση για μάθηση.
Οι εκπαιδευτικοί:
Λιάπη Άννα Μπέλα, Ζουλιανίτη Στυλιανή, Φέκος Θεόδωρος
Από τα ΚΔΑΠ ΜΑΘΗΣΗ