Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Θεσσαλία / Λαρισαίος ναυτικός «όμηρος» στον Χονγκ Κονγκ – Δύσκολες ώρες για την σύζυγο και τα παιδιά του

Λαρισαίος ναυτικός «όμηρος» στον Χονγκ Κονγκ – Δύσκολες ώρες για την σύζυγο και τα παιδιά του

Τον δικό της «Γολγοθά» βιώνει εδώ και οκτώ μήνες η οικογένεια του Λαρισαίου ναυτικού, Πάνου Μπακογιάννη, ο οποίος βρίσκεται εγκλωβισμένος στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, καθώς λόγω διαδικαστικών και οικο­νομικών εκκρεμοτήτων, το πλοίο στο οποίο ερ­γάζεται ως β’ μηχανικός παραμένει αγκυροβο­λημένο στα ανοιχτά της Κίνας.

Παρά τις πολύμηνες προσπάθειες της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτικών και της οικογένειας του Πάνου Μπακογιάννη, μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί λύση, με αποτέλεσμα το πλήρωμα (22 άτομα, εκ των οποίων οι 6 Έλληνες να βιώνει δραματικές καταστάσεις. Το πλοίο φέρει ελλη­νική σημαία, ενώ σύγχυση φαίνεται να επικρατεί όσον αφορά τους υπεύθυνους της διαχείρισής του, αφού ως εμπλεκόμενες εμφανίζονται δύο εταιρείες χωρίς ακόμη να έχει διευκρινιστεί ποια είναι η αρμόδια για την τύχη του.

ΤΟ ΠΟΛΥΠΑΘΟ ΤΑΞΙΔΙ

Μιλώντας στην «Ε» η σύζυγος του Πάνου Μπακογιάννη, Νατάσα Κανταράκια, αναφέρεται στις ώρες αγωνίας που περνάει η ίδια και τα δύο παιδιά της οικογένειας και εξιστορεί το ταξίδι της περιπέτειας του συζύγου της. «Ο σύζυγός μου είναι 20 χρόνια ναυτικός (αξιωματικός Εμ­πορικού Ναυτικού). Το καράβι έφτασε στο Χονγκ Κονγκ στις 18 Ιουλίου του 2020, προερ­χόμενο από την Ινδονησία. Μετά από έξι ολόκληρους μήνες στην αναμονή δόθηκε άδεια και το πλοίο ξεφόρτωσε κάρβουνο στις 27 Ιανουαρίου 2021. Δεν τους αφήνουν όμως να ξεμπαρκάρουν και δεν έχουμε καμία ενημέρω­ση από την εταιρεία. Πολλοί από το πλήρωμα έχουν προβλήματα υγείας και χρειάζονται νο­σηλεία.

Ο καπετάνιος πριν τρεις μέρες έπεσε τέσσερις φορές κάτω από εμετούς και ζαλάδες. Υπάρχει σύγχυση τις εταιρείες που διαχειρίζονται το πλοίο. Πρέπει να πληρώσουν κάποια έξοδα και να αναθέσουν σε κάποιον ατζέντη τα διαδικαστικά. Λένε ότι έχουν πληρώσει, αλλά όπως φαίνεται δεν το έχουν κάνει.

Ο σύζυγός μου βρίσκεται σε μια ιδιότυπη μεταλλική φυλακή, αφού δεν μπορούν να βγούνε από το πλοίο. Τελειώνουν και τα καύσιμα, αφού χρησιμοποιούν το πετρέλαιο, για να είναι λειτουργικό το βαπόρι».

Σύμφωνα με την κ. Κανταράκια «με τον σύζυγό μου επικοινωνούμε καθημερινά, αλλά μέσω messenger, αφού είναι αδύνατη η τηλεφωνική επικοινωνία. Πέραν του ότι ο σύζυγός μου είναι απλήρωτος και εμείς ως οικογένεια αντιμετωπίζουμε οικονομικά προβλήματα, αφού το κυλικείο που διατηρώ σε δημοτικό σχολείο της Λάρισας, έχει πάψει να λειτουργεί λόγω κορωνοϊού.

Το ζητούμενο βέβαια στην παρούσα φά­ση είναι να επιστρέψει στην Ελλάδα ο σύζυγός μου. Απευθύνω έκκληση στους πολιτικούς φορείς να παρέμβουν άμεσα και αποφασιστικά. Έχει εξαντληθεί η υπομονή μας» καταλήγει.

Η ΠΕΝΕΝ

Έκκληση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Εξωτερικών, να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τον απεγκλωβισμό των 9 Ελλήνων ναυτικών που βρίσκονται για μήνες στο πλοίο «Angelic Power», που παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Κίνας, απευθύνει με νέα της ανα­κοίνωση, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπο­ρικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Όπως5 αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, οι διαφορές μεταξύ των διαχειριστριών εταιρειών του πλοίου και των τραπεζών, έχουν οδηγήσει τους; 22 ναυτικούς που εργάζονται σε αυτό σε πολύμηνο εγ­κλωβισμό επί του πλοίου. Επίσης τονίζει ότι πολλά από τα μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας χωρίς η εταιρεία και οι τοπικές αρχές να τους παρέ­χουν την αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Το Ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας, έχει κινήσει τις διαδικασίες προς τις διαχειρίστριες εταιρείες του πλοίου για τον απεγκλωβισμό των Ελλή­νων ναυτικών, ενώ στην υπόθεση έχει παρέμβει και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Σημειώνεται πως το πλοίο έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 -προκειμένου να ξεφορτώσει φορτίο με κάρβουνο- προερχόμενο από την Ινδονησία.

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία

Δες επίσης

Τραγωδία Τεμπών: Επιπλέον στοιχεία διερευνούν οι δικαστικές αρχές

Ο σταθμάρχης βάρδιας, τη νύχτα που έγινε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, παρουσιάστηκε σήμερα ...