Προχώρησε μάλιστα τη διαδικασία ένα βήμα παραπέρα, αποσπώντας από το θύμα επίσης τους κωδικούς χρήστη και τον μυστικό κωδικό υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) με αποτέλεσμα να αποσπάσει τελικά από το λογαριασμό του θύματος και να μεταφέρει σε έναν άλλο λογαριασμό τρίτου το ποσό των 7.500 ευρώ. Το θύμα όταν αναλήφθηκε ότι αντί να του πιστωθούν τα χρωστούμενα, τα λεφτά είχαν κάνει «φτερά» από τον τραπεζικό λογαριασμό του, μετέβη στο Α.Τ. Φαρσάλων και κατήγγειλε την υπόθεση στους αστυνομικούς όπου και σχηματίστηκε δικογραφία για απάτη μέσω τηλεφώνου και υπολογιστή σε βάρος αγνώστων.
Η αύξηση των εξ αποστάσεως τραπεζικών συναλλαγών το διάστημα της πανδημίας έχει θέσει σε εγρήγορση τις τράπεζες -και το ίδιο επιβάλλει στους συναλλασσόμενους- για τον κίνδυνο απάτης. Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες σπεύδουν να ενημερώσουν με προσωπικά μηνύματα τους πελάτες τους για τους κανόνες ασφαλούς χρήσης του e-banking. Οι τράπεζες προειδοποιούν τους πελάτες τους, εφιστώντας τους την προσοχή, μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωvικής επικοινωνίας, ότι οποιοσδήποτε μπορεί να επιχειρήσει να αποσπάσει πληροφορία και κωδικούς, προσποιούμενος ότι συνδέεται με επίσημους και έμπιστους φορείς. Όπως τονίζει στους πελάτες της κατ’ επανάληψη, «η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο (τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά) τους κωδικούς πρόσβασής σας καθώς είναι προσωπικοί και δεν αποκαλύπτονται σε κανέναν».
Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία