Το κλείσιμο των τραπεζών και ο έλεγχος κεφαλαίων (capital controls) φαίνεται πως αποτέλεσαν το τελειωτικό χτύπημα για γνωστό τουριστικό γραφείο του Βόλου, που έβαλε λουκέτο και επίσημα προχθές.
Πελάτες του γραφείου, που αναζητούν εδώ και ημέρες τους υπεύθυνούς του, προκειμένου να ενημερωθούν τι θα απογίνουν οι προκαταβολές, για ταξίδια που έχουν προγραμματισμένα, εξέφρασαν την αγωνία τους για την τύχη των χρημάτων τους.
Εδώ και ημέρες οι πελάτες του συγκεκριμένου τουριστικού γραφείου προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τους υπευθύνους του, αλλά δεν λάμβαναν απάντηση. Μάλιστα η μία από τις δύο τηλεφωνικές συνδέσεις του γραφείου δεν απαντά, ενώ στη δεύτερη ακούγεται το μήνυμα ότι η τηλεφωνική σύνδεση δεν υφίσταται πλέον… Επίσης δεν χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο που φαίνεται στις αναρτήσεις του γραφείου στο διαδίκτυο.
Οι απαντήσεις αυτές έφεραν νέες αγωνίες στους πελάτες του τουριστικού γραφείου, που αναζητούν τους υπεύθυνους, για να δουν τι θα απογίνουν οι προκαταβολές που έχουν δώσει για ταξίδια στο εξωτερικό κυρίως.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας φέρεται να είχαν δώσει εδώ και δύο μήνες προκαταβολές 12.000 ευρώ για ταξίδι στην Ινδία, ενώ από πέρυσι υφίσταται δικαστική εκκρεμότητα με το γραφείο πάλι από φοιτητές για προκαταβολές που είχαν δώσει, για ταξίδι στην Ισπανία… Επίσης δύο οικογένειες βολιωτών που είχαν δώσει από 800 ευρώ για διακοπές στη Χαλκιδική, ψάχνουν επίσης τα χρήματά τους…
Την αναστολή της αδείας λειτουργίας του τουριστικού γραφείου επιβεβαίωσε χθες η υπηρεσία του ΕΟΤ Θεσσαλίας. Όπως ανέφερε αρμόδια υπάλληλος, έχει από προχθές καταθέσει αίτηση ανάκλησης της αδείας λειτουργίας του στην περιφερειακή υπηρεσία του ΕΟΤ. Όπως πρόσθεσε η ίδια υπάλληλος, όποιος πελάτης του γραφείου έχει απαιτήσεις απ’ αυτό, θα πρέπει να τις γνωστοποιήσει στον ΕΟΤ Θεσσαλίας όσο το δυνατόν συντομότερα.
Σύμφωνα με τουριστική πράκτορα του Βόλου το συγκεκριμένο γραφείο είχε εισέλθει δυναμικά στην τοπική τουριστική αγορά, και μάλιστα «χτυπούσε» τις τιμές, δίνοντας προσφορές μέχρι και 50% χαμηλότερα από τα υπόλοιπα. Επίσης σύμφωνα με άλλο τουριστικό πράκτορα του Βόλου, το 2013 το συγκεκριμένο γραφείο είχε «χτυπήσει» όλες σχεδόν τις σχολικές εκδρομές της περιοχής…
Η «Θ» αναζήτησε χθες τους υπεύθυνους του γραφείου, αλλά τόσο στις τηλεφωνικές κλήσεις όσο και σε επίσκεψη στην έδρα του γραφείου, δεν βρέθηκε αρμόδιος, παρά μόνον μια πινακίδα στη βιτρίνα του καταστήματος ενημέρωνε πως πληροφορίες δίδονται πρωί και απόγευμα…
Άγνωστο είναι το μέγεθος του προβλήματος, που θα προκαλέσει στην τοπική τουριστική αγορά το λουκέτο του συγκεκριμένου γραφείου, μέγεθος ωστόσο που αναμένεται να ξεδιπλωθεί τις επόμενες ημέρες. Επίσης άγνωστο παραμένει, αν θα καλυφθεί το άνοιγμα που δημιουργείται, με τα χρήματα της εγγύησης που έχει δοθεί στον ΕΟΤ και τα οποία ανέρχονται σε 5.000 ευρώ, για την έναρξη λειτουργίας του γραφείου.
Σύμφωνα με το νόμο 393/76 (ΦΕΚ 199/Α), κάθε συναλλαγή με τουριστικά γραφεία, πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφη ενημέρωση για τους αναλυτικούς όρους της παροχής των συγκεκριμένων κάθε φορά υπηρεσιών. Το τουριστικό γραφείο έχει την ευθύνη έναντι του καταναλωτή για όλες τις συμβατικά συμφωνηθείσες υπηρεσίες ακόμα (υπό προϋποθέσεις βέβαια) και για εκείνες που παρέχονται από τρίτους (ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης, ενοικίαση αυτοκινήτων κτλ.).
Για τα πακέτα οργανωμένων διακοπών και περιηγήσεων, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 339/96, είναι υποχρεωτική η σύναψη σχετικής σύμβασης (άρθρο 4) μεταξύ του παρόχου της υπηρεσίας και του πελάτη / τουρίστα. Στην σύμβαση αυτή πρέπει να γίνεται αναλυτικά μνεία όλων των όρων των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. τιμή, κατηγορία του καταλύματος, τα μέσα μεταφοράς, τα παρεχόμενα γεύματα, πληροφορίες σχετικά με τα διαβατήρια, προϋποθέσεις ακύρωσης, ξεναγήσεις, εισόδους σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία κτλ). Σε περίπτωση πλημμελούς εκτέλεσης μέρους ή του συνόλου του συμφωνημένου τουριστικού πακέτου ο καταναλωτής / τουρίστας έχει έναντι του αντισυμβαλλόμενου διοργανωτή σειρά δικαιωμάτων ή και αξιώσεων που περιγράφονται στα άρθρα 4 και 5 του προεδρικού διατάγματος 339/96.
Σύμφωνα με τουριστικό πράκτορα, ορισμένα γραφεία λειτουργούν για ένα διάστημα, οργανώνουν εκδρομές, μαζεύουν τα χρήματα των πελατών και μετά βάζουν λουκέτο επειδή δήθεν πτώχευσαν. Οι πελάτες ως επί το πλείστον χάνουν τα λεφτά τους και οι υπεύθυνοι ύστερα από λίγες ημέρες ανοίγουν νέο γραφείο, με ιδιοκτήτη άλλο μέλος της οικογένειας και έχει συμβεί με το ίδιο όνομα! Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται και με το νέο γραφείο. Αν τα πράγματα «στριμώξουν» τότε, απλώς αλλάζουν όνομα. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και η Τουριστική Αστυνομία έχουν ζητήσει πολλές φορές από τον ΕΟΤ, να είναι πιο αυστηρός ή να βρει μια φόρμουλα να ξεπεράσει το νομικό πρόβλημα, ότι δεν έχει αρμοδιότητα να απαγορεύσει σε κάποιον χωρίς νόμιμη αιτία, να ανοίξει τουριστικό γραφείο.
e-thessalia