Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / Μασούτης: Ο “Μακεδονάρχης” των σούπερ μάρκετ κατέβηκε Αθήνα

Μασούτης: Ο “Μακεδονάρχης” των σούπερ μάρκετ κατέβηκε Αθήνα

Το όνομα της Μασούτης δίπλα στην λέξη εξαγορά έχει ακουστεί ουκ ελάχιστες φορές στον κόσμο των σούπερ μάρκετ τα τελευταία τρία χρόνια. Τις περισσότερες φορές τα σενάρια ήθελαν την Μασούτης να εξαγοράζεται από την ΑΒ Βασιλόπουλος και κάθε φορά που αυτά έβγαιναν και παραέξω διαψεύδονταν με την βορειοελλαδίτικη αλυσίδα, που δημιούργησε ο Διαμαντής Μασούτης το 1976, να τονίζει ότι είναι αυτή που θα προχωρήσει σε εξαγορά και όχι η εταιρεία που θα πουληθεί.

Ήδη από χθες το απόγευμα η διοίκηση της Μασούτης, η οποία σήμερα διαθέτει 274 καταστήματα, έχει παραδεχθεί ανεπίσημα ότι έχει προχωρήσει σε συμφωνία εξαγοράς της αθηνοκεντρικής αλυσίδας «Προμηθευτική» η οποία αριθμεί 58 καταστήματα και απασχολεί 1050 εργαζόμενους.

Με την κίνηση αυτή «απαντάει» στην άνοδο αρκετών αθηναϊκών αλυσίδων στην αγορά της Βορείου Ελλάδας τα τελευταία χρόνια, άνοδος που προήλθε κυρίως μέσω εξαγορών (σ.σ. Σκλαβενίτης της Carrefour Μαρινόπουλος, ενδυνάμωση της MyMarket με την εξαγορά της Βερόπουλος και της MarketIn με την απόκτηση καταστημάτων της Καρυπίδης). Οι παραπάνω κινήσεις αλλά κυρίως η ομαλοποίηση της αγοράς έφεραν και ανακατατάξεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών όπως φαίνεται και από το παρακάτω σχεδιάγραμμα που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία μετρήσεων IRI.

Μασούτης: Ο “Μακεδονάρχης” των σούπερ μάρκετ κατέβηκε Αθήνα
Η αγορά της Αθήνας δεν είναι άγνωστη για τον βορειοελλαδίτικο όμιλο καθώς έχει παρουσία για πάνω από 5 χρόνια μέσω των Express Market, του σήματος με το οποίο έχει αναπτυχθεί στην αγορά του franchise και διαθέτει σήμερα 243 καταστήματα πανελλαδικά από τα οποία τα 9 στην Αττική. Η κάθοδος όμως με το δικό του σήμα κρίνονταν επιτακτική κατ’ αρχάς για να καλύψει απώλειες τζίρου που φέρνει η ομαλοποίηση της αγοράς μετά από την επαναλειτουργία των πρώην καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Ο κύκλος εργασιών της Μασούτης το 2016 είχε σπάσει για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου το φράγμα των 800 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία το 2017 οι πωλήσεις υποχώρησαν στα επίπεδα των 760 εκατ. ευρώ. Η εξαγορά της Προμηθευτικής προσθέτει άμεσα έναν κύκλο εργασιών της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (σ.σ. στον τελευταίο ετήσιο ισολογισμό της, τον Ιούνιο του 2017, οι πωλήσεις ήταν της τάξης των 116 εκατ. ευρώ αλλά και εδώ θα πρέπει να υποθέσουμε ότι θα κινήθηκαν πτωτικά λόγω της εξομάλυνσης της αγοράς).

Η δύναμη της Αττικής
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι γίνεται το πρώτο ουσιαστικό βήμα από ισχυρός περιφερειακός παίκτης η Μασούτης να γίνει πανελλαδική αλυσίδα, και αυτό δεν θα επιτυγχάνονταν εάν δεν είχε παρουσία στην πρωτεύουσα. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της IRI τον περασμένο χρόνο το 50% της κατανάλωσης στην χώρα πραγματοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας με το καλάθι αγορών να διαμορφώνεται στα 317 ευρώ τον μήνα όταν αντίστοιχα στην Θεσσαλονίκη όπου είναι και δύναμη πυρός της Μασούτης η κατανάλωση είναι η χαμηλότερη στην Ελλάδα (270 ευρώ).

Μασούτης: Ο “Μακεδονάρχης” των σούπερ μάρκετ κατέβηκε Αθήνα
Η κίνηση της Μασούτης μπορεί να μην φέρνει τεράστιες αλλαγές ή ανατροπές στην αγορά των σούπερ μάρκετ όμως βοηθάει στο να παραμείνει η αλυσίδα στο “club” των μεγάλων και να απομακρυνθεί περαιτέρω από την ζώνη των “μεσαίων”. Καθώς τα προβλήματα που έφερε η πανελλαδική παρουσία της Σκλαβενίτης γίνονται κάθε μέρα πιο έντονα και ορατά στις μικρομεσαίες αλυσίδες, η Μασούτης έχει πολλές πιθανότητες να συνεχίσει και με άλλες εξαγορές – ευκαιρίες που θα την βοηθήσουνα να αποκτήσει παρουσία σε νέες γεωγραφικές ζώνες.

Πλήγμα στον ΕΛΟΜΑΣ
Η Προμηθευτική εκτός συνταρακτικού απροόπτου (π.χ. προβλήματα στην απογραφή) σύντομα θα αποτελεί παρελθόν καθώς όλα δείχνουν ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ανεβάσει ταμπέλες «Μασούτης». Έως και σήμερα αποτελούσε ένα από τα ισχυρά μέλη του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ καθώς ήταν η τρίτη πιο ισχυρή από άποψη καταστημάτων πισω από την Bazaar και την Κρητικός.

Η απώλεια της δημιουργεί τριγμούς καθώς αποδυναμώνεται η διαπραγματευτική της ισχύς απέναντι στους προμηθευτές. Παράλληλα δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας καθώς δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλες εξαγορές το επόμενο διάστημα καθώς αρκετά μέλη του είναι ισχυρά σε τοπικές αγορές και αποτελούν την εύκολη λύση για ισχυρές αλυσίδες που επιθυμούν μία γρήγορη ανάπτυξη αγοράζοντας υπάρχουσα πελατεία και σημεία.
news247

Δες επίσης

Coca Cola: Η εμβληματική της διαφήμιση για τα Χριστούγεννα επιστρέφει μέσω AI

Δεν νοούνται Χριστούγεννα αν δεν δούμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca Cola. Άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη ...