Γεννήθηκε την 1η Ιουνίου του 1926 στο Λος Άντζελες με το όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον. Είχε μια δύσκολη παιδική ηλικία προτού γίνει το απόλυτο σύμβολο του σεξ. Δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα της και η μητέρα της έπασχε από σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία την οδήγησαν τελικά σε ψυχιατρική κλινική. Μια από τις πιο εντυπωμένες αναμνήσεις που είχε η Μέριλιν στην ενήλικη ζωή της, ήταν η εικόνα της μητέρας της να προσπαθεί να την πνίξει μ’ ένα μαξιλάρι. Το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας το πέρασε σε ανάδοχες οικογένειες και ορφανοτροφεία. Αποκορύφωμα στην ήδη ταραγμένη της ζωή ήταν και η σεξουαλική κακοποίηση που είχε δεχθεί σε ανάδοχη οικογένεια στην τρυφερή ηλικία των 11.

Στην ηλικία των 16 παρατά το σχολείο και ψάχνοντας μια διέξοδο παντρεύεται το τότε αγόρι της και πεζοναύτη Τζέιμς Ντόχερτι. Καθώς ο άνδρα της έλειπε στον Νότιο Ειρηνικό, η Μονρόε ανακαλύφθηκε από έναν φωτογράφο και το 1946 είχε ήδη γίνει ένα επιτυχημένο μοντέλο.

© Hulton Archive / Getty Images / Ideal Image

Διασημότητα

Την χρονιά που η Μονρόε έκλεισε το πρώτο της συμβόλαιο, χώρισε με τον άνδρα της. Αλλάζει όνομα και βάφει τα μαλλιά της ξανθά, η έκρηξη όμως στην υποκριτικής της καριέρα δεν ήρθε μέχρι και τη δεκαετία του 1950. Κατάφερε να κερδίσει την προσοχή με τη συμμετοχή της στην ταινία “Η Ζούγκλα της Ασφάλτου” (1950), ενώ την ίδια χρονιά εντυπωσιάζει κοινό και κριτικούς με την ταινία “Όλα για την Εύα”.

Το 1953 κερδίζει τη συμμετοχή της στις ταινίες “Νιαγάρας” και “Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές”. Ο ταινίες αυτές γνώρισαν τεράστια επιτυχία και η Μονρόε συνέχισε αυτό το στυλ κωμωδίας, πρωταγωνιστώντας στις ταινίες “Πως να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο”, “Ο χορός είναι η ζωή μου” και “Επτά χρόνια φαγούρας”. Με την αισθησιακή της φωνή και την αψεγάδιαστη ομορφιά της, κατάφερε να μετατραπεί σε μια σταρ, παρά τις ανασφάλειες της για το υποκριτικό της ταλέντο. H ηθοποιός είχε αρκετό άγχος πριν από κάθε της εμφάνιση και αυτός ήταν ο λόγος που καθυστερούσε στα γυρίσματα αλλά και σε διάφορες εκδηλώσεις.

Κουρασμένη από τους στερεοτυπικούς ρόλους της ξανθιάς αποφασίζει να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και να παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής. Το 1956 επιστρέφει με την ταινία “Ο πρίγκηπας και η χορεύτρια” κατά την οποία προκλήθηκαν εντάσεις λόγω της αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς της. Το 1959 πρωταγωνιστεί στην πασίγνωστη ταινία “Μερικοί το προτιμούν καυτό” και κερδίζει το βραβείο Χρυσής Σφαίρας στην κατηγορία ‘Καλύτερη Ηθοποιός σε Κωμωδία’.

Το 1961 πρωταγωνιστεί στο “Οι αταίριαστοι” και το 1962 την απαλλάσσουν από τα υποκριτικά της καθήκοντα για την ταινία “Κάτι πρέπει να δώσεις” λόγω εκτεταμένης απουσίας. Η ηθοποιός εκείνο το διάστημα βίωνε μια έντονη ματαίωση τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Τον Μάιο του 1962 τραγούδησε το διάσημο ‘Happy Birthday, Mr. President’ για τα γενέθλια του Τζον Κένεντι.

 

 

Φινάλε και κληρονομιά

Στις 5 Αυγούστου του 1962 πεθαίνει στα 36 της χρόνια στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Ένα άδειο κουτάκι από υπνωτικά χάπια βρέθηκε δίπλα από το κρεβάτι της. Υπήρχαν διάφορες φήμες σχετικά με τον θάνατο της αποδίδοντας τον σε δολοφονία, η επίσημη όμως αιτία που επικράτησε ήταν η υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Υπήρχε η φήμη ότι διατηρούσε σχέση με τον Τζον Κένεντι, ενώ ο αδερφός του Μπόμπι είχε “περάσει” από το κρεβάτι της.

Aκόμη και σήμερα θεωρείται ως ένα από τα πιο δημοφιλή σύμβολα του σεξ, και την έχουν μιμηθεί κατά καιρούς πολλές διάσημες γυναίκες.

Αποφθέγματα

– ‘Οι γυναίκες διαθέτουν δύο φοβερά όπλα: το μακιγιάζ και τα δάκρυα. Ευτυχώς για τους άντρες, δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ταυτοχρόνως.’

– ‘Αν μπορείς να κάνεις μια κοπέλα να γελάσει, μπορείς να την κάνεις να κάνει οτιδήποτε.’

– ‘Ο σπουδαίος εραστής μπορεί να σε συνεπάρει και όταν σε φιλά στο μέτωπο ή όταν σε κοιτά χαμογελαστά στα μάτια ή όταν κοιτάει απλά στο κενό.’

– ‘Η καριέρα είναι υπέροχο πράγμα, αλλά δεν μπορείς να κουλουριαστείς μαζί της μια κρύα νύχτα.’

– ‘Είμαι καλή, αλλά δεν είμαι άγγελος. Αμαρταίνω, αλλά δεν είμαι ο διάβολος. Είμαι απλά ένα μικρό κορίτσι σ’ ένα μεγάλο κόσμο, που ψάχνει να βρει κάποιον ν’ αγαπήσει.’

– ‘Το να είσαι σύμβολο του σεξ είναι βαρύ φορτίο, ειδικά όταν είσαι κουρασμένη, πληγωμένη και μπερδεμένη.’

– ‘Πριν τον γάμο, ένα κορίτσι πρέπει να κάνει έρωτα στον άντρα για να τον κρατήσει. Μετά τον γάμο, πρέπει να τον κρατάει για να του κάνει έρωτα.’

– ‘Έχω υπερβολικά πολλές φαντασιώσεις για να είμαι μια απλή νοικοκυρά. Υποθέτω ότι εγώ η ίδια είμαι μια φαντασίωση.’

– ‘Δώσε σε ένα κορίτσι τα σωστά παπούτσια, και θα κατακτήσει τον κόσμο.’

– ‘Πολλές φορές έμενα σιωπηλή για ώρες σ’ ένα πάρτι ακούγοντας τα κινηματογραφικά μου είδωλα να μετατρέπονται σε βαρετούς και μικρούς ανθρώπους.’

– ‘Επιτέλους, τώρα θα σταματήσω τα τσιμπούκια.’
(Όταν υπέγραψε το πρώτο της κινηματογραφικό συμβόλαιο…)