«Βροχή» πέφτουν καθημερινά τα email σε ανυποψίαστους πελάτες τραπεζών με σκοπό την υποκλοπή στοιχειών και τελικά την υπεξαίρεση χρημάτων.
Τα μηνύματα από δήθεν τραπεζικά ιδρύματα φτάνουν στα email των πελατών και με πρόφαση κάποια δυσλειτουργία στον λογαριασμό τους, τους καλούν να δώσουν τα στοιχεία τους και τους κωδικούς του ebanking.
Τι να προσέξετε
Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», η Κέλλυ Ιωάννου, διευθύντρια του CSI INSTITUTE, σημειώνει πως οι κυβερνοαπάτες έχουν αυξηθεί κατά κόρον την περίοδο της καραντίνας.
«Έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στο διάστημα της πανδημίας με αύξηση έως και 80%. Εκτός από το email υπάρχουν και άλλες μέθοδοι που μπορεί να μας εξαπατήσει κάποιος».
Η κ. Ιωάννου υπογράμμισε ότι οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στις συναλλαγές τους.
«Η ατομική ευθύνη και η εκπαίδευση είναι τεράστιο ζήτημα. Θα πρέπει να ελέγχεται πάντα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορεί το όνομα να φαίνεται αληθοφανές αλλά στην ηλεκτρονική διεύθυνση μπορεί να υπάρχουν αλλοιώσεις και να σας βάλουν σε υποψίες. Η τράπεζα δε θα ζητήσει ποτέ στοιχεία, δε θα επικοινωνήσει έτσι».
Σύμφωνα με τη διευθύντρια του CSI INSTITUTE, ο οργανισμός έχει ζητήσει από τις τράπεζες να εφαρμόζουν χρονοκαθυστέρηση στις συναλλαγές έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να ελέγχουν την δραστηριότητά τους. «Η μεγαλύτερη ζημιά γίνεται συνήθως μέσα σε 20 λεπτά».
Η ίδια επισημαίνει πως δεν θα πρέπει να αποθαρρυνθεί ο κόσμος από την χρήση του διαδικτύου απλά όλοι θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί.
Μεγάλο είναι το ζήτημα στο πώς «προμηθεύονται» οι απατεώνες τα προσωπικά μας στοιχεία. «Να καταλάβει ο κόσμος ότι στις υπηρεσίες και στις εφαρμογές που δεν έχω πληρώσει για την υπηρεσία, είμαι εγώ το προϊόν, έχω δώσει προσωπικά δεδομένα τα οποία μετά μπορεί να διαρρεύσουν».
Δείτε αναλυτικά